T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: SOTA efter 07. Juni 2016 kl: 21:08:34
-
Gik igang m at skifte komplet udstødning og og tidligere ejere har skiftet støtte bolte m alm bolte og der mangler bolte der tidligere knækket .. de kan ikke komme af selv med varme og tåldmodighed :-[
Resultat :
Skal have boret de gamle ud ca 5 stk.
Hvor meget skal afmonteres for at sænke motoren så de kan bores ud ... Eller skal den helt ud :-\ :-\ ?
Bilen står på top værksted m lift og med alt værktøj, på midt Sjælland ... Nogen der vil hjælpe ?
Her tænker jeg på at afmontere motoren og sænke den som minimum
Vil være super glad for jeres hjælp og betaler gerne ... PB mig gerne haster lidt
De bedste rookie hilsner SOTA / Chr
-
Hvilken motor har du i Benzin eller diesel ???
Rabundus
-
Det er en WBX 2,1 tænkte faktisk at jeg ville ringe til dig imorgen
-
Det frygtede jeg,! har aldrig skruet på en wbx jo undskyld 1 gang - for at udskifte den med en JX - hvor er midtsjælland mere præcist ?
giv mig et ring alligevel !
Rabundus
-
har aldrig skruet på en wbx jo undskyld 1 gang - for at udskifte den med en JX
??????????? Underligt. Det plejer at være den anden vej ;D
-
Den står ved kirke sonnerup efter Roskilde ... 3. Afkørelse efter Roskilde - lige ved motorvejen ... Ville være dybt taknemmelig for assistance ... Ved bare ikke lige hvor meget der skal af for at motoren kan sænkes ....hvilket er 1. Priotering for projektet ... Kan også bruge assistance til samling igen hvis tiden er til det men har ellers også mekaniker som har rodet med bobler før. Der er adgang til alt værktøj
Bedste hilsner
SOTA / Chr
-
1. Hej Daniel Jeg ved godt at idag er det motorskifte den anden vej - men min første syncro der idag udånder hos Jason der skiftede jeg faktisk fra dj til JX med tank - højgearsaksel klokke . und so weiter, - og så nogle år senere til række 4 og der gjorde klokke og højgearsaksel så det nemmere - :o'
2. SOTA
At få hjælp af mig til en MV/DJ det giver ingen mening men med alle de knækkede bolte ville jeg personligt flå motoren ud så man kan komme til at arbejde med den
for det er ikke nemt det med knækkede bolte - som Erik ville sige " det er rent skrue arbejde " men måske er din redning lige over mit indlæg ;D ;D ;D For Daniel der skriver ved meget meget
om benzinere er utrolig dygtig til T3 biler har selv sikkert danmarks flotteste Syncro og ikke mindst er professionel mekaniker prøv at gi ham et ring måske kan han mod mana være din redning
lige nu.
mange hilsner
Rabundus
-
Hej. Jeg har en komplet udstødning til DG hvis du mangler og DN passer på!
-
Hej Carsten
Jeg har alle stumper .. Skal bare ha hjælpe m at få motoren ud af bilen .. Kan selv få den i igen
.. Så leder stadig hvis nogen kan hjælpe
De bedste hilsner
Chr
-
Hvor holder den henne?
-
Ah, Roskilde. Troede det var på Nørrebro.
-
Det er relativt nemt at få motoren ud.
1. Afmontere el - husk at mærk op og tage fotos.
2. Af med vandslangerne. Også den lille som går op til ekspansionsbeholderen bag serviceklappen.
2a. Evt afmontere oliepåfyldningsrøret - bare den øverste del
3. Af med benzinslangerne.
4. Afmontere trækaksler ved gearkassen. Jeg plejer at bruge en lille rørtang til at løsne boltene med, mens jeg holder på drivakslen med en anden rørtang.
5. Afmontere gearskiftetrækket
6. Afmontere slavecylindere.
7. Afmontere stelforbindelser
8. Ind med noget der kan holde motor/gearkasse oppe
9. Løsne gearkassen ved "næsen" ved tværvangen
10. Løsne (så vidt jeg husker) 2 bolte i hver side ved ophæng/vanger bagi
11. Sænke motor og gearkasse som samlet enhed.
-
Takker stort Jens jacob det er en fin beskrivelse og er faktisk ikke så afskrækket for at gå igang mere ... Dog vil jeg gerne ha lidt hjælp stadig samt input på diverse deles og slangers beskaffenhed.
Jeg har fundet i flg flere herinde én T3 specialist der sætte mig igang hvilket er super fedt .. Takker alle for hjælp og input
De bedste hilsner
SOTA / Chr