Jeg kan sagtens følge dine tanker, men det er sgutte så let. Et differentiale er kendetegnet ved at have tre tilslutninger, og så er det i øvrigt ligegyldigt, om det sidder memmel to hjul eller to aksler. En tilslutning leverer kraften, og den spredes så til 2 andre. Kigger man på en 'rigtig' firehjulstrækker så følger kraften en rækkefølge der hedder 1) motor, 2) gearkasse, 3) centerdiff., 4) for- og bagaksel.
I en Syncro hedder rækkefølgen 1) motor, 2) gearkasse, 3) bagaksel, 4) måske - om viscoen vil - foraksel.
Det vil sige, at der ikke er en "central" kraftstation at tappe fra - både ved decouplerens traditionelle placering forrest i gearkassen og ved viscoen er der kun to tilslutninger. Det vil sige, at tilslutningen af 4 hjulstræk på en Syncro altså ikke drejer sig om fordele kraften til for og bagaksel, som et differentiale ville gøre, men om at "sammenfryse" kardanakslen mere eller mindre.
Men hvad er der nu galt med decoupleren - bortset fra prisen?