Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - WBX Manden

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
61
WBX/LBX Fora / aftapning af olie
« Dato: 08. Marts 2006 kl: 08:46:16 »
Aftapningsskruen sidder lige midt i blokken på undersiden... Plejer ikke at være til at tage fejl af !

Der er ikke noget specielt du skal tage hensyn til, ud over det man gør på en normal bil.

62
Diverse / fra 75 til 112 hk?? hvad kan man og hvad må man ??
« Dato: 19. Februar 2006 kl: 12:33:36 »
Det kan man sagtes.
Faktisk er det ikke særlig svært, hvis man har motoren + ledningsnet mm.
Du kan kigge under "mine projekter"

63
Diverse / Hvor meget spær på en syncro ?
« Dato: 14. Februar 2006 kl: 22:34:12 »
Hey

Hvor mange % spær er der på en syncro, når ikke diff. låsen er slået til ?

Mvh.
Rasmus

64
Diverse / golf motor
« Dato: 13. Februar 2006 kl: 10:15:54 »
...også spørger man: Hvorfor i alverden vil du gøre det !?  :shock:

 :lol:

65
Diverse / sæder fra en t4
« Dato: 12. Februar 2006 kl: 17:43:56 »
Nej, det gør de ikke !

... eller det kommer jo lidt an på hvad du mener med passer  :roll:

Efter min overbevisning passer en Renault gearkasse jo i en T3  :lol:

66
Dine Projekter... / Hvordan får man en ordenlig gearkasse i sin T3\'er !?
« Dato: 11. Februar 2006 kl: 19:09:42 »
Efter min nuværende gearkasse har fremskyndt processen, går jeg nu i gang med at ombygge en Renault gearkasse til min T3'er...

Jeg har korresponderet lidt med ophavsmanden til denne ombygning for at få lidt opdates, om der var ting han ville have gjort anderledes med den viden han har i dag.

Han har foresten afsluttet et projekt med at lægge en Renault 4x4 undervogn i en syncro..  :shock:

her: http://f1.parsimony.net/forum165/messages/581635.htm

Det er fa'me nogle seriøse projekter han har gang i der... !!!

Jeg glæder mig til det færdige resultat også om min std. DJ motor kan trække den noget højre gearet Renault gearkasse  :roll:

67
Diverse / Hvor kommer lyden i min gearkasse fra ?
« Dato: 01. Februar 2006 kl: 18:13:13 »
Hejsa højt ærede T3 venner

Jeg har de seneste dage bemærket nogle lyde fra min gearkasse.

Lyder er en let knurren der kommer ved acceleration og motorbremsen, der er hastighedsafhængig og ikke relateret til noget specielt gear.

Kan det være ?:

- lejet på højgearsakselen
- Slidt Kron-spidshjul
- slidte diff. lejer

 :roll:

68
Diverse / benzinpumpe
« Dato: 30. Januar 2006 kl: 16:35:04 »
Øøøhhh, ja !

Den skal levere ca. 5 bar og noget der ligner 300 l/time (kan ikke huske de helt eksakte tal)

Har du målt benzintrykket ved T- stykket i motorrummet ?
Det må i hvert fald ikke være under 2,5 bar når motoren køre ved fuld last.

Data kan du sikkert finde i Bentley manuellen (link til download af manuellen findes her på siden) ...

69
Diverse / Min T3 kobler ikke ud hver gang
« Dato: 28. Januar 2006 kl: 18:42:59 »
Jeg ville tro det er udrykkerlejet det er hoppet af i den ene side .. :lol:

Har været ude for noget lign på en kammerats, hvor den lille fjeder der holder lejet på plads var hoppet af  :roll:

Hvordan endte du med af skifte den... ?
Var det motoren eller gearkassen der blev taget ud ?

70
Diverse / Hvor store fælge kan jeg Bruge!!
« Dato: 25. Januar 2006 kl: 08:51:44 »
Det kommer an på ET..

Jeg har 225/55-17 og de kan godt være der, selv om den er sænket 45 mm.

Prøv evt. at sørge i forum, der er skrevet et par indlægom det

71
WBX/LBX Fora / Hvilken motor
« Dato: 24. Januar 2006 kl: 12:24:33 »
Det er nok en DG med 78 hypper, 1,9 liter, registerkaburator, 8,6:1 komp. slaglængde: 69 mm, boring: 94
MEGET nem at bygge om til sprøjt også får du 90 hk og en noget bedre økonomi

her ser du motor koder: http://www.kvisten.com/vwnettet/t3motor.pdf

på din "egen" hjemmeside (vwnettet)  :lol:

72
Diverse / wbx i luftkølet
« Dato: 22. Januar 2006 kl: 17:50:16 »
Hejsa og velkommen til t3nettet :)

Hvilken bus er det du har, T3 ?

Jeg har ikke erfaring med at ligge en vandkølet i, men har man lidt teknisk snilde og tålmodighed, skulle det ikke være så svært og ganske lige til !

73
Diverse / Er blæser for og bag den samme ?
« Dato: 20. Januar 2006 kl: 13:30:52 »
Jeg er nu træt af blæserens larm og manglende effekt på forruden og har besluttet mig for at skifte den.

Mit spørgsmål er om der er nogen der ved, om den der sidder under sædet bag i bruger samme motor, da jeg har et par af dem liggende :?:

Det ville jo være meget rart at vide inden man skiller det hele ad  :wink:

74
Diverse / Motor skift på 1.6Td
« Dato: 16. Januar 2006 kl: 11:33:52 »
Tror ikke der er den store forskel til en WBX og det tager mig 40 min. at pille motoren ud af min T3'er

... godt nok har jeg også prøvet det nogle gange  :lol:

Men hvis at går vel og der ikke er for mange rustne skruer, ville jeg også tro det kan gøres på en dag, for en der prøver det første gang.   :roll:

75
Dine Projekter... / \"Kæmpesprøjt\" i T3\'er
« Dato: 06. Januar 2006 kl: 15:41:56 »
Ja, så har jeg fået sat mit Megasquirt i T3'ern

Til dem som ikke ved hvad Megasquirt er kan jeg for tælle, at det er et lavpris (men ikke dårligt) programerbart indsprøjtningssystem.
Det er basseret på opensource, dvs. alle kan udvikle på det og alt software mm. er gratis stillet tilrådighed af personer verden over

Man kan ved hjælp af en laptop, tune/justere, optimere og overvåge alt på motoren.

Min idé med projektet er af opnå mere præcis forbrænding og dermed bedre økenomi (forhåbentlig følger der også lidt ekstra HK'er med :) ).

Mere info om systemet findes på www.megasquirt.info

I går blev dyret omsider tilsuttet.
Jeg har lavet det sådan, at jeg kan pille den originale boks af og tilslutte megasquirt (MS) boksen på det eksisterende ledningsnet, så jeg ikke er afhængig af at få megasquirten til at køre ordentligt.
Altså jeg kan køre ind på værkstedet, pille org. boksen af, sætte MS boksen på med 2 stik, timme, tune osv. ta' MS'en af igen, sætte org. boksen på og køre hjem.

Sådan ser det ud indtil videre...



Første gang jeg drejede nøglen startede den sku'  :shock:  det havde jeg alligevel ikke regnet med...
Godt nok gik den ad helvede til, men jeg havde heller ikke tilsluttet lamda'en endnu og heller ikke indtastet alle motordata.
 
Når lamda'en bliver monteret kan jeg køre "closed loop" dvs. computeren kan "lære" udfra lamda-og trykværdierne (manifoldstryk).

I weekenden vil jeg prøve at trimme lidt på det og se om jeg kan få en tomgang ud af den, samt få kalibreret luft temp. målenren mm.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9