Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - WBX Manden

Sider: 1 [2] 3 4 ... 116
16
Alt andet / Købes: Motorrums-lem inkl. ramme ?
« Dato: 19. August 2012 kl: 15:37:31 »
Fedt..
Jeg ringer lidt senere :-)

17
Alt andet / Købes: Motorrums-lem inkl. ramme ?
« Dato: 18. August 2012 kl: 23:19:51 »
Jeg søger en doner i kbh. området til en motorrums-lem inkl. rammen og div. beslag omkring.
Dvs. jeg kommer med vinkelsliber og skære lemmen ud med tilhørende ramme :)

19
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 26. August 2011 kl: 22:53:02 »
Citat fra: "Jarl"
25.000 km med ABS. Forbløffende lidt at berette, nærmest kedsommeligt. Altså kedsommeligt som i "ingen vedligeholdelse udover olieskift, ligeså god brændstoføkonomi som i playboymaskinerne, topfart på 145+, så stille, så man er i tvivl om, om den er igang ved lyskryds" og kedsommelig som i "hvis jeg har lyst til en frisk overhaling her opad bakken, så lægger jeg den bare ned i fjerde og laver blyfod op til 6000 rpm." I virkeligheden er det eneste savn nok den massive sorte røgfane, man var vant til at se i bakspejlet. Jeg må stærkt fraråde alle at konvertere til R4 - ens liv bliver så kedsommeligt... ;-)


Sådan var det også dengang jeg kørte WBX og før jeg begyndte at skille den ad for at se om der var noget i vejen. Var det en ide !?

Eller også kan man begynde at modificere og ombygge gearkasse, bremser, motor mv. ;-)

20
Dine Projekter... / Mercedes is the way to go boys!
« Dato: 15. Juni 2011 kl: 19:09:21 »
Tak for oplysningen...
Jeg har allerede anskaffet mig en fra samme BMW for et par år siden ;-)
Den kommer på når bussen igen kommer ud og rulle.
Held og lykke med di projekt.

21
Dine Projekter... / Beklædning af sider indvendig
« Dato: 15. Maj 2011 kl: 23:19:09 »
Ja desværre. Det var på et tidspunkt hvor forummet blev lavet om og de fleste af billederne gik tabt.

22
WBX/LBX Fora / Motorrenovering
« Dato: 28. Marts 2011 kl: 23:07:01 »
flydende pakning til blok
Speciel flydende pakning til bagsiden af gummitoppakningerne
En anden (gul) speciel flydende pakning til de møtrikker du spænder toppene fast med.
Ellers burde der vist være til resten i sættet.

23
WBX/LBX Fora / Motorrenovering
« Dato: 28. Marts 2011 kl: 22:32:23 »
Citat fra: "chewie"
hvordan tester jeg om de er tætte?


Hæld f.eks. benzin i kanalerne

24
WBX/LBX Fora / Motorrenovering
« Dato: 28. Marts 2011 kl: 22:31:01 »
Citat fra: "Mølle"
Hej Mattias

Når du køber et kompl pakningssæt til en wbx motor, så er det hele med. Alle pakninger, o-ringe, simmerringe, pasta til top-møtrikkerne og speciel flydende pakning til gummipakning ved topstykke/vandkammer. Med sådan et sæt i hånden forsvinder mange af dine bekymringer.


Det kompl. sæt kan købes til 50 euro på ebay.
I dette sæt skal svinghjulspakdåsen dog udskiftes til en kvalitetspakdåse.
Mener den hedder noget lign. 80 * 60 * 12 (yder diam * inven diam * bredde) f.eks. fra SKF, viton eller lign.

25
WBX/LBX Fora / Motorrenovering
« Dato: 28. Marts 2011 kl: 22:24:29 »
Er ventilerne tætte og trædefladen ok ?
Du kan bruge alm. flydende pakning til blokken, men brug kun MEGET lidt !!! det sidste du vil ha' er kager af pakning som falder af indvendigt i blokken og stopper oliesien.
Mht. afstandstykket så ved jeg ikke hvad det gør godt for og selv har aldrig selv brugt det.

26
WBX/LBX Fora / Motorrenovering
« Dato: 11. Marts 2011 kl: 14:06:26 »
Det ser ikke ud til ventilen fejler noget. Jeg vil dog anbefale dig at få "lappet" og tjekket alle ventiler. Både for slid og tæthed.
Dyser kan man tjekke selv først, ser det fornuftigt ud, kan du sende dem til flow test. Hvis sprøjtebilledet er dårligt eller dysen dypper kan du enten få dem renset og flow testet, eller købe nogle nye.

Oliepumpedækset kan planes og genbruges eller du kan købe et nyt. Hold dig fra de nye af slagsen i alu.

Stemplerne kan lægges i blød i lampeolie (aka. diesel) og rillerne renses med en gammel halveret (halvmåne) stempelring.

27
WBX/LBX Fora / Motorrenovering
« Dato: 11. Marts 2011 kl: 13:22:01 »
Det kunne godt ligne, at der havde været en utæthed på toppakningen og at der har været vand i forbrændingen.
Det kunne også være en dårlig indsprøjtningsdyse og dermed mager og dårlig forbrænding, men det giver som regel mere hvide ventiler.

28
Generelt / Nyt design
« Dato: 06. Marts 2011 kl: 22:56:16 »
Citat fra: "jensjakob"
300 km på en opladning, og 1 times opladning fra ladestander - hmmm - feriebil?


Der går vist nogle år endnu før elbiler bliver til feriebiler
Som 2. bil og dagligdagsbil tror jeg de flestes behov kan dækkes med en elbil.

Tænk på alle de dejlige fordele ved elbiler, især i kbh.  :D

29
Diesel Fora / Hvilken gearkasseolie til en ASS (1,6 TD JX) og liter?
« Dato: 21. Februar 2011 kl: 12:13:38 »
Så skal du bruge olie som er beregnet til LSD (Limited Slip Differential).
Den VW specificerer er fra Ford, men jeg vil anbefale at man finder en med lidt lavere viskositet, ellers bliver gearskift for trægt om vinteren.

30
Diesel Fora / Hvilken gearkasseolie til en ASS (1,6 TD JX) og liter?
« Dato: 21. Februar 2011 kl: 11:00:02 »
ASS er den med spær ?

Sider: 1 [2] 3 4 ... 116