Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - WBX Manden

Sider: 1 ... 114 115 [116]
1726
Dine Projekter... / Eksperiment med hjemmelavet quickshift
« Dato: 15. Januar 2005 kl: 15:41:45 »
Hej derude !

Jeg har lavet et lille eksperiment med et hjemmelavet quikshift.

Quickshift skulle reducere vandringen i gearskiftet med ca. 30%, dvs. en halv meter når vi snakker T3 (joke)  

Først tages gearknop og gummi af, bundplade til gearstangen afmonteres
og tegnes op på et stykke 22mm. MDF. plade....



Herefter saves den ud med en stiksav..
Dog har jeg efter et mindre heldigt forsøg og ændring i konstruktion, skåret enderne af for at få plads til 2 afstandsstykker.
Skuerne til bundpladen kunne ikke erstattes med længere skuer, så derfor blev jeg nød til at lave nogle afstandsstykker som er ca. 20 mm i diam. og 22 mm. i højen (Samme højde som pladen) med et 6 mm gevind i, som passer til de eksisterende skuer i bunden af bilen.






For at få den ønskede udveksling i gearstangen, skal "armen" under den hvide kugle være længere. Det opnås ved en 22 mm lang bøsning/ rør med indvendig diam. på ca. 16-17 mm. Denne bøsning føres ned over gearstangen til den ligger an på det eksisterende stop på gearstangen.



Nu skrues bundpladen (med den hvide kugle) fast på MDF adapteren med selvskærende skruer og monteres med 2 stk. 6x10 mm skuer i afstandsstykkerne.



Hopla ! Så har I lige pludselig et super lækkert gearskift !

Det virker rigtig godt og lige pludselig er det blevet en fornøjelse at skifte gear i bilen...

Btw, jeg har ikke gjort det store for at det skulle se lækkert ud, da jeg først ville tjekke, hvor godt det virkede... Udførelsen og bearbejdningen kan helt sikkert udvikles og raffineres !

1727
Diverse / Renovering og let tunning af WBX
« Dato: 12. Januar 2005 kl: 20:26:25 »
Tjaaa, det skulle være den samme som i en t1, ved bare ikke om takthjulet er det samme...

Men klart, er  interesseret !
I bytte for nogle fjedre måske  :lol:

Ring evt. 26 14 08 84

1728
Diverse / Renovering og let tunning af WBX
« Dato: 09. Januar 2005 kl: 17:44:58 »
Jeg har gået og tænkt lidt over mit motor projekt. Har lige et par spørgsmål til forskellige muligheder.

Jeg har læst lidt i vwnettets forum og ser at folk er delvis begejstret for Engle W100 knasten. Der skulle efter sigende opstår larm og løfterboringerne bliver ovale. Er det kun på type 1 motorer o.lign ? Er der nogle problemer med knasten til wbx’erne ?

Hvad er sædearbejde ? Har også læst om "3 angel seat job" på the shop talk forum ?
Så også indlæget om at skifte krystalet på digijet systemet for at opnå flere omdr. Kan dog ikke finde den der 7.2 krystal på min ECU.

Har også læst portning ikke hjælper på digijet, er det rigtigt ?

Som mit projekt ser ud nu havde jeg tænkt mig at gøre følgende:

- Engel W100 knast eller lign. m. t4 massive løftere

- Komplet raka-rør rustfri udstødning (skulle være et fullflow system)

- Portning (bare en anelse) m. fjernelse af kanter samt polering af indsugnings kanalen

Andre ting jeg burde tænke over ?
Jeg ville gerne opnå 125-130 hk.

På et tidspunkt ville jeg måske overveje 1:1,25 eller 1:1,40 vippetøj, hvis ellers ikke det skulle give problemer med den øvrige opsætning.

Er jeg helt i skoven ? Noget I ville råde eller fraråde mig til ?

Mvh.

Rasmus

Sider: 1 ... 114 115 [116]