Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 114120 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #510 Dato: 26. August 2011 kl: 16:38:46 »
Isokernen er oppe og køre. Megafed skorsten. Den trækker som en støvsuger. Taget bliver næste år, Krogsgaard, så indkalder jeg alle, jeg kender fra T3nettet til at lægge det op - du er i øvrigt udnævnt til sjakbajs i T3nettet-bygnings-task-force - som kombineret pædagog og tømrer må du jo have alle forudsætninger for at tøjle sådan en flok og tilrettelægge arbejdet ;-)

I øvrigt: Hvem har et godt stillads på ca 4 meters højde og 5-10 meters længde? Jeg er interesseret i både køb og leje.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #511 Dato: 26. August 2011 kl: 16:56:32 »
Fuck jeg ska ha en R4i i min doka, Alt det fritid
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #512 Dato: 26. August 2011 kl: 17:13:44 »
Ja, du skulle bare vide, hvilke muligheder det indebærer.
Siden oktober er Tine begyndt at bøvle med slidgigt i nakkehvirvlerne og vabler på læberne...  8)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #513 Dato: 26. August 2011 kl: 17:48:38 »
...måske skulle du bare få lavet noget af det rust!
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #514 Dato: 26. August 2011 kl: 17:49:38 »
Kan man ligge ned til det?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #515 Dato: 26. August 2011 kl: 19:03:12 »
mon ikke rødvinsproppen allerede er fjernet fra flasken. Jeg kender ikke Tine, men mon ikke hun er klog nok til ikke at læse med her. Der må da også være mere til historien med række4; synes nu ikke jeg har fået de samme meldinger med en ADZ i caraten  :P

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #516 Dato: 26. August 2011 kl: 22:53:02 »
Citat fra: "Jarl"
25.000 km med ABS. Forbløffende lidt at berette, nærmest kedsommeligt. Altså kedsommeligt som i "ingen vedligeholdelse udover olieskift, ligeså god brændstoføkonomi som i playboymaskinerne, topfart på 145+, så stille, så man er i tvivl om, om den er igang ved lyskryds" og kedsommelig som i "hvis jeg har lyst til en frisk overhaling her opad bakken, så lægger jeg den bare ned i fjerde og laver blyfod op til 6000 rpm." I virkeligheden er det eneste savn nok den massive sorte røgfane, man var vant til at se i bakspejlet. Jeg må stærkt fraråde alle at konvertere til R4 - ens liv bliver så kedsommeligt... ;-)


Sådan var det også dengang jeg kørte WBX og før jeg begyndte at skille den ad for at se om der var noget i vejen. Var det en ide !?

Eller også kan man begynde at modificere og ombygge gearkasse, bremser, motor mv. ;-)
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Kkrogsgaard

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #517 Dato: 27. August 2011 kl: 06:00:24 »
Jeg kan godt hjælpe med stilladset...

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #518 Dato: 27. August 2011 kl: 21:33:49 »
vabler på læberne hahahahahaha priceless :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #519 Dato: 30. September 2011 kl: 18:21:23 »
YES, YES, YES!!! Så gik der noget i stykker. Ju-biii! Desværre ikke noget, der giver driftstop - bare en lidt pruttende urolig motorgang - særligt ved fugt. Havde det nu været en diesel, så kunne jeg nu underholde mig resten af weekenden med at afmontere motoren, skille den ad, bore cylindrene op og sætte nye stempler i, men jeg må desværre finde på noget andet at lave - det var bare en skide tændspole til 18 €.

Kære R4-folk: Vær opmærksom på, at tændspolerne i G3-generationen er notorisk elendige og får mikrorevner i plasthuset, og så stryger gnisten alle vegne hen. Det tager ca. 6½ min at skifte den inkl. tid til at finde et stykke frisk stråtobak ;-) En knivspids siliconefedt på det 3-benede stik fra Hall-giveren giver en fugtsikret forbindelse til det spinkle signal.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #520 Dato: 30. September 2011 kl: 20:34:15 »
Kan man ikke finde en bedre tændspole fra en anden model

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #521 Dato: 30. September 2011 kl: 20:39:11 »
Tak for info. Varenr og ebay link? (SÅ! blev jeg doven ;-) )
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #522 Dato: 30. September 2011 kl: 20:45:27 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #524 Dato: 03. Oktober 2011 kl: 23:09:55 »
Stort drama. Fruen havde fundet et sofabord - "lige den rigtige størrelse og farve - henter du ikke det - det står lige nede i Silkeborg?" "Jo, jo - så lad gå". Fiestaen er definitivt for lille. Astraen er fyldt med rod, og trailerne står omme bag ved udhuset, og det er pløret - altså nupper jeg bussen, der står klar til indsats. Jeg er jo egentlig også meget tilfreds med at skulle ud og suse med den nye dejlige tændspole, der lige er kommet på. Knægten og jeg hopper ind og drøner afsted. Vi kører gennem Viborg - aftenmørket falder på, og det er ren idyl. Jeg fornemmer lidt aroma i næsen. Leger knægten med lighter? Næ, han sidder artigt og snakker om brobygning og den sodavand de fik i kantinen. Duften bliver stærkere efterhånden som vi kommer sydud af Viborg. Det lugter som en blanding af brændt kobling og ristet ledning. Sikke noget svineri at brænde kabler af, når jeg at tænke. Nu stinker det altså i bilen. - det er ret ubehageligt, men det kommer udefra, er jeg sikker på. Alligevel åbner jeg vinduet bare for at sikre mig min tanke. Det gør det sgu ikke! Det kommer indefra, og nu er hele den bagerste tredjedel af bilen også tåget. Shit - jeg har lige sat ny tændspole i, og nu brænder hele vognen garanteret ud. Tankerne flyver gennem hovedet. Jeg samler mig og siger til Søren, der sidder på det andet forsæde: "Tag selen af, jeg kører ind i rabatten, og når vi holder stille, så løber du 100 meter ind på marken." Vi stopper, og drengen løber det bedste, han har lært, mens han også råber til mig, at jeg skal løbe med. Jeg tænder alarmblinket og forlader bilen. Da vi har stået i nogle minutter og til vores store forundring endnu ikke har set flammer, vover jeg mig lidt tættere på. Jeg åbner bagklappen og en giftig hvid tåge vælter ud. Jeg er overbevist om, at flammerne slikker op på undersiden af motorafdækningen. Jeg finder et stort uldtæppe i bilen, som jeg slasker ned i en vandpyt ved siden af bilen, så det bliver gennemblødt. Bevæbnet med et muddervådt tæppe vover jeg at dreje det ene håndtag på motorklappen. Jeg holder tæppet tæt til, for nu kommer flammerne - det ved jeg. Jeg linder lidt på låget, og jeg kan ikke se noget orange skær. Hmm - det ulmer garanteret, tænker jeg. Satans tændspole! Så åbner jeg det andet hængsel og løfter låget- Hmm - her er varmt, men vist ingen flammer. Jeg dækker stadig for mig med tæppet. Så får jeg låget op og stå lodret og får fulmet lidt lys frem i min telefon. Det er ikke meget, man kan se, og så lugter der egentligt ikke brændt længere. Det var sært! Jeg spytter på tændspolen - den er garanteret gloende varm... - næ, det syder ikke... Så sætter jeg hånden på den - den er sgu kun lunken. Hmm - samme procedure med generator og startmotor - alt virker normalt. Havde jeg virkeligt taget fejl? Var det i virkeligheden udefra? Jeg lukker baklappen og vover at starte motoren. Den starter fint - alt lys virker, temp. er normal - hmm - jeg er garanteret blevet tosset! Jeg får Søren hen i nærheden af bilen og instruerer ham: "Nu triller vi lige så stille hen til den parkeringsplads derhenne. Du er klar til at løbe ud på marken igen, hvis der sker noget - er du frisk?" Vi kører de 200 meter. og lugten kommer umiskendeligt igen, men vi når derhen. Fuck! Jeg ringer hjem til Tine og siger, at sofabord må være sofabord, for fars T3 er i brandfare. Så ringer jeg til Falck, og de kommer til min store overraskelse hurtigere, end vi kan nå at dele en Guldbarre. Jeg forklarer ham, hvad der er sket, og vi er begge lidt mystificerede. En kortslutning burde dræne batteriet eller tage sikringer, men der er masser af strøm på. Jeg manipulerer lidt, for jeg vil egentlig ikke have ham til at fejlsøge på min bil. Hurtigt bliver vi enige om at tage en polsko af batteriet og sætte bilen op på fejebladet. "Og skal vi køre den hen til VW?" spørger den venlige mand. Jeg skønner, at det ikke er det rette tidspunkt at dele ud af mine holdninger om autoriserede værksteder og deres evner i forhold til T3, så jeg siger bare stille og afdæmpet: "Nej, det vil være fint at få den til min hjemadresse. Hjemme igen fremstår oplevelsen lidt surrealistisk. Var det virkeligt indbildning? Nej - Søren lugtede og så det jo også. Jeg henter min brandslukker og stiller den ved siden af bilen. Finder også lige det temmeligt ulækre muddertæppe frem igen, og så klæder jeg mig ud som en af de biobotter, der fejede uran ned af taget på Tjernobyl - svejsehandsker, svejseforklæde og et motorsavsvisir. Gang i nogle halogenlamper ude på græsplænen, så vi kan se, hvad der sker. Jeg starter maskinen op - alt virker perfekt. Men jeg kan lugte det igen... næsen kører rundt nede i motorrummet - hvor kommer det fra? Der er intet at bemærke. Op med hovedet igen - hov, nu blev det sgu kraftigt. Det må altså være nogle kabler i motoren der koger. Igen rundt med næsen og en lygte. Der er altså ikke noget her. Jeg retter den gamle ryg lidt ud, og så kommer det lige ind i snotten af mig. Oppefra! Er det kablerne til bagklappen? Åh nej, så er der garanteret ristede kabler hele vejen hen langs loftbeklædningen... Jeg rykker den selvvulkaniserende tape af - alt er fint, men lugten er her oppefra et sted. Hov - der er den hvide tåge - den kommer ud af bagklappen. Af med beklædningen i en fart. FUNDET! viskermotoren til bagklappen! Og nu kører tankerne baglæns. I Viborg havde jeg en lille bil lige i røven. I skæret fra hans lygter kunne jeg se, hvor møgbeskidt min bagrude var. Instinktivt fik viskerarmen lige et puf, så den kunne tvære det værste væk, men nu bagefter kan jeg se, at viskermotoren kun flyttede viskerarmen 2 cm og så gik den fast, for akslen har gået så trægt, at den ikke har kunnet magte at dreje den hele vejen. Når en visker motor har flyttet sig fra udgangsposition, så overtager den permanente strømforsyning jobbet, så motoren har fået strøm hele vejen ind gennem Viborg, men den har ikke kunnet bevæge sig. Sikringen er intakt (og af korrekt størrelse), og kablerne er ubeskadigede, men inde i viskermotoren sidder et gear med et snekkedrev og et stort plastictandhjul med kontaktflader i, der skal sikre, at motoren går tilbage til udgangsposition. De kontaktflader bliver åbenbart temmelig varme, når de skal levere permanent strøm, uden at motoren kan bevæge sig. Derfor har de smeltet tandhjulet og fedtet i drevet har sydet lystigt.
Spøjs oplevelse, der lige gav mig en fornemmelse af livet uden T3 - det var en ond vision! Tak skæbne for at det bare var en bagatel - tilmed selvforskyldt! Takken for at stille T3'eren på efterløn er, at viskeraksler ruster og bliver træge.
Nu søger jeg så en intakt viskermotor til bagklappen - anyone?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!