Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Aakerman

Sider: 1 2 3 [4]
46
Generelt / Tak for et hyggeligt Biltama + museum minitræf
« Dato: 01. Juni 2013 kl: 19:07:39 »
Tak til Polle for initiativet.

Det var rigtigt hyggeligt at shoppe rundt som gruppe i Biltema, få lidt "Mølle undervisning" mht turbo, fif fra wvmadsen mht til behandling af samlingsrust, varm kaffe fra Polle's "arbejdskande". Herligt at få "go'dag'et og tak for sidst, til mennesker man har snakket med på T3 Fyn.

Efter end shopping gik turen i samlet flok til Næstved Automobilmuseum, hvor der blev sparket dæk på gamle biler, motorcykler og knallerter, som vel stod i den stand de var kommet ind i, i sin tid. Lidt ligesom at befinde sig i en tidsboble, det var rigtigt rart.

En telefonopringning kaldte mig bort lidt før resten af selskabet forlod museet, så jeg fik ikke sagt pænt farvel.

Men det kan jeg så gøre her. Tak for en hyggelig dag.

Bent

47
Sjov und Spass !!! / Et løfte
« Dato: 07. Maj 2013 kl: 20:47:15 »
"And God promised men,  that good and obidient wives would be found in all corners of the world"

Then He made the Earth round, and then he laughed, and laughed.......

Bent

48
Sjov und Spass !!! / Altid i tørvejr
« Dato: 06. Maj 2013 kl: 20:04:06 »
[attachment=14342]1359001288.jpg[/attachment]


Bent

49
Generelt / Nysynet er bestemt ingen garanti !
« Dato: 23. April 2013 kl: 20:04:10 »
Jeg sidder og er lidt "indebrændt" på det Danske synsvæsen, og bliver lige pludselig meget i tvivl om, hvor god en ide det var, at liberalisere den sektor. Den synsmand der godkendte "Den Blå Dame" i Juni 2012 vil jeg uden blusel kalde sjusket og inkompetent.
Den tidligere ejer af ovennævnte bil får den synet i Juni måned 2012, kører et par eller tre måneder i den. Den bliver derefter sat i vinterhi, i en frostfri hal, og jeg henter den i starten af marts 2013.

Som en indskudt sætning skal jeg lige nævne, at jeg har mit, min families og mine medmenneskers liv meget kært, derfor skal et køretøj som jeg er fører af, og som jeg dermed er ansvarlig for, simpelthen være tip top sikkerhedsmæssigt, det er hævet over al diskussion.

Da jeg har det sådan, valgte jeg i forbindelse med afhentning af "Guldklumpen" hos Hr Thing hos Sydfyns Autocamper, at indlevere "Den Blå Dame" til et "kritisk gennemsyn", således at kunne føle mig sikker på, at jeg kunne transportere mig og mine kære på forsvarlig vis.

Det viste sig at være det der på nudansk hedder rettidig omhu. For selv om man ikke kunne se det med det blotte øje, viser det sig, at bagvangen er fuldstændig gennemtæret og ligeså højre bagerste hjulophæng i en sådan grad at begge dele simpelthen er sprøde som en flæskesvær. Der manglede også en ankerplade ???

Som Hr Thing udtrykte det: "Hvis du ramte et forkert hul i vejen, eller en sten, ryger dit hjul simpelthen af, med de følger det så kunne få.

Sådant noget ryster mig faktisk, man kunne jo være slået ihjel, eller have slået andre ihjel. Ja, det er  ejerens ansvar at køretøjet er i forsvarlig stand, og bilsynet kontrollerer at det faktisk er tilfældet. Her har bilsynet sagt, den er fin og fjong, tag du bare dit barnebarn med på køretur :sick:

Nu bliver "Den Blå Dame" så bragt i orden, fra ende til anden, for jeg har simpelthen ingen fidus til synsvæsnet, og ja, det bliver dyrt.
Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg såmænd nok købt bilen alligevel, fordi "den siger bil" til mig, men så havde jeg bare ikke kørt en meter i den før den var blevet bragt i forsvarlig stand.

mvh

En sur Bent

50
Syncro Fora / Jeg ved ikke om det er en brugbar fidus, men
« Dato: 15. April 2013 kl: 20:08:40 »
Som jeg forstår det indkobles spærene ved hjælp af vaccum.

I en samtale med Niels Erik hos Sydfyns Autocamper, fik jeg den forståelse at det faktisk er et endog meget lavt vaccum en Syncro kan frembringe.

Nu har jeg læst nogle steder, at  spærene skal motioneres og det giver mening. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det rent faktisk er vaccumactuatorerne der bliver dovne, og specielt fordi, der ikke er ret meget vaccum. (Jeg kan tage helt fejl)

Jeg har en anden gammel bil, hvor der er myriader af vaccum slanger og actuatorer. Vaccummet dannes godt nok set i forhold til en VW motor mellem en karburator på størrelse med en skotøjsæske, og en 7,6 liters V8. Men på trods af det opstår der vaccumlækager og dovne actuatorer.

Man kan få nogle håndpumpe testere, man kan lave lidt vaccum med, men man kan også tage sin lille elektriske kompressor, pille luftfiltret af og erstatte det med en slangestuds, og så har man en vaccumpumpe der kan trække et hårdt vaccum. En ventil der kan afbryde og ditto kontakt til kompressor skal være indenfor rækkevidde, og kompressor skal stå hvor man ikke kan høre den, så kan man faktisk "motionere" og fejlfinde meget på vaccum, så man kan høre det.

mvh

Aakerman

51
Diesel Fora / Diesel drypperi fra indgangen til dieseltanken.
« Dato: 15. April 2013 kl: 19:44:16 »
Jeg undrede mig lidt over at  lugtede af diesel under bilen. Op med motordækslet, fik startet motor ,og kikke på slanger og rør. Her var ikke noget at se.
Kikkede så på påfyldningsrør, og ganske rigtigt, drypper det fra den pakning (gummilæbe) der sidder i tanken hvor påfyldningsrøret går ind.

Der er ikke noget "svup" når jeg tager tankdækslet af. Er det "almindeligt at den "pakningslæbe" går sig en tur ?

Er der noget jeg har overset i min ukyndighed ?

Tips modtages med glæde, således at jeg kan få det griseri standset.

mvh

Aakerman

52
Generelt / T3 fragtmandskørsel Jyll/ Sjæll Onsdag d.10 April.
« Dato: 08. April 2013 kl: 21:13:56 »
Onsdag D 10 April kører jeg ruten:

Fåborg - Vester Skerninge-Odense-Vejle-Give- Silkeborg-Horsens-Roskildeområdet-Næstved-Falster.

Er der nogen der skal have "gods" med der ligger på eller tæt på denne rute, er man velkommen til at PM'e eller maile med tlf nummer.

Varen der skal transporteres skal være afhentningsklar når jeg dumper ind, Onsdag efter 12 og modtageklar når jeg ankommer.

Venlig hilsen
Bent

53
Elektrisk / Batteri gået dødt under kørsel.
« Dato: 02. April 2013 kl: 23:16:35 »
I dag kørte jeg en lang tur til København og omegn. Alt fungerede perfekt. På vejen hjem gør jeg et stop i Næstved, for at tanke.

Da jeg skal starte bemærker jeg at mit voltmeter ikke giver udslag, jeg slår det hen med at "det jo er en gammel bil".

Jeg bemærker under de sidste 26 km kørsel at lyset bliver svagere, og blinklyset blinker ikke, når det aktiveres.. Ca 1,5 km fra min bopæl går bilen i stå, batteriet er kørt fladt.

Min første tanke er, at generatoren bare er stået af. For remmen er der .

Tænker jeg forkert, eller er der noget jeg ikke har taget højde for ?

Venlig hilsen

Bent

54
Generelt / Finmekaniker/urmager søges til kasseapparat.
« Dato: 25. Marts 2013 kl: 23:38:02 »
Vi er de lykkelige indehavere af et rigtigt gammelt "National Cash Register" kasseapparat, med fire skuffer til penge.
Højeste beløb der kan slås ind er 699,99.
Problemet er at det sidder fast, hvilket vil sige at håndsvinget ikke kan drejes rundt.
Alle fire "ekspedient" nøgler sidder i apparatet
Apparatets vægt vil jeg skyde til omkring 100 kg.
Vi har "apparatet" stående som en central del af vores entré, derfor kunne jeg godt tænke mig at det virkede.
Et sådant apparat er finmekanik/urmagerarbejde, er der nogen af jer læsere her, som kender een, der har evnerne til at håndtere, reparere, et sådant apparat, og som ville synes at det var sjovt at få det til at virke, samtidigt med at modtage lidt til pensionen ?

Bedste hilsner
Bent

55
Alt andet / Købes: ISRI forsæder eller lignende.
« Dato: 25. Marts 2013 kl: 21:24:42 »
Hej alle

Jeg er i "byen" efter nogle mere magelige for sæder til camperen a'la ISRI (2 enkeltsæder) eller noget der minder om dem, altså armlæn, men det rent mekaniske incl ryglæns mekanisme skal være i orden.
Er de i farven lysegrå og helt fjong, jamen så er det bare perfekt. Er de "duelige", og skal til ompolstring, jamen så er det også i orden.
Send mig en PM eller skriv ord i denne streng.

Bedste hilsen
Bent

56
Biler.. / Købes: Syncro. Har handlet.
« Dato: 18. Marts 2013 kl: 01:34:16 »
Jeg har købt "Brandmandens camper" og den er jeg glad for (den skal jeg så passe indtil næste ejer), og den glæder jeg mig til at kende. Men den er ikke, og har heller aldrig været ment som, min "dayly driver". Den er købt til små weekendture, til steder i Danmark hvor, min kone og jeg, ikke har været. Resten af tiden skal "hun sove" i et lun lade, sammen med andre, der også gerne vil passes på.

Jeg bor rigtigt langt ude på landet, og med vejrudsigten for i morgen og de nærmeste dage frem, ser det ud til, at jeg ikke kan forlade matriklen. Familien råder over een firehjuls trækker, men den tager min bedre halvdel på arbejde, jeg arbejder ikke mere, men det betyder jo ikke at jeg ikke har lyst til at forlade huset.

Når jeg skal forlade mit hus, er det fordi, jeg skal hente piller til fyret, mad, besøge/hente mit barnebarn, køre til genbrugspladsen, med min trailer, men jeg kunne også have lyst til at "lege" med de andre "4x4 drenge" rundt om i landet.

Jeg kan godt lide at køre T3, og jeg er ikke helt "dum" til at skrue (men langsom), for håndværker bliver jeg aldrig.

Jeg diskuterer aldrig pris med folk der vil sælge mig noget, men kan jeg ikke lide det jeg ser, så siger jeg det, og går min vej. Der findes et princip der hedder: "Den der sælger grisen, bestemmer prisen".

Kan jeg lide det jeg ser, det folk har lovet, ærligt og åbent, på forhånd, så har vi handlet. (Intet krejleri, "efter 30 år i internationalt salg er jeg kommet over det punkt")

Så har du f.eks en Doka eller en "kassevogn" i Syncro udgave, gerne med plads til 3 passager (intet krav/men et plus) på førersædet (så der er plads til barnebarnet) som du af een eller anden grund har lyst til at sælge til mig (så skal jeg nok passe på den, til du får lyst til en dag at få den tilbage igen"), så pm/mail mig.

Min forventning er: at du har været glad, meget glad for din bil, at du ikke har sjusket, men har tænkt over det du har lavet, at du ikke har camoufleret noget. Ja, en pladebil ruster i samlinger, har du gjort noget ved det , og så fremdeles. Jeg leder ikke efter en skønhedsåbenbaring, men noget du har holdt af.
At den er forholdsvis nysynet, eller at du drager omsorg for det, inden jeg henter den, er en selvfølge.

Har du en sådan bil, som du vil have måske "en time out med", (du kan jo altid få den igen, måske :) ) så send mig en pm/mail med telefonnummer, så tager vi den derfra, geografien er ligegyldig.

Men husk det er en daily driver jeg søger, men jeg ved alt om, hvad det indebærer at have en daily driver der er oldtimer.

Og så det vigtigste for dig: "Ja, jeg kan betale" , og ja igen, jeg passer på den!

mvh

Aakerman

57
Generelt / Den Cafe kendte jeg ikke
« Dato: 14. Februar 2013 kl: 22:02:58 »

58
Generelt / Mekaniker nær Falster ?
« Dato: 11. December 2012 kl: 21:50:45 »
Hej alle.

Ja det er mig der har købt Brandmandens T3 camper, og den får jeg til foråret, når den bliver gravet ud af opbevaringshallen. Jeg glæder mig.
Sidste gang jeg sad bag rattet i en (det må så have været T1 eller T2) var i årene 1958 frem til 1963. Da var jeg en lille dreng, der kunne få timer til at gå med at sidde i min morbrors "rugbrød", og sidde og hive i rattet og drømme, at jeg kørte hele jorden rundt.

Kikker jeg i fotoalbummet fra 1959, ser jeg mig selv, med tyrolerhat, på campingtur i Harzen, i det "rugbrød", der var isoleret med noget der hed "Rockwool", hvorpå der var monteret noget der hed "masonit plader", der var sat fast, med nogle skruer der hed "galop skruer". Denne montage var klaret med noget der hed en "yankee skruetrækker". Det var mange nye ord for en dreng på 6 år.

Nu hvor jeg ikke længere skal arbejde, ville jeg gerne, prøve at sidde bag "det rat" igen, men denne gang skal bilen køre, og så var jeg så heldig i min søgen at falde over dette board, og så købte jeg Brandmandens bil, for den så rigtig ud for fruen og jeg.

Jeg er ikke specielt fingernem, jeg kan noget mekanisk, men hvis jeg skal klassificere mig selv efter Haynes manual, så rækker mine evner til ca 2 skruenøgler ud af de fem mulige.

Er der nogen her, der kan give mig et tip, til en prof mekaniker/dygtig hobbymand der mod gode ord og betaling, kan reparere/avanceret vedligehold, her på mine kanter Falster/Lolland/Sydsjælland ?

Og ja, jeg melder mig selvfølgeligt ind i T3 klubben fra 1 januar 2013, det er helt klart.

Venlig hilsen

Aakerman

Sider: 1 2 3 [4]