Forfatter Emne: Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!  (Læst 6095 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Dato: 01. September 2014 kl: 11:05:52 »
Uanset om man kan lide det eller ej, så må man tage tallet på ens dåbsattest til efterretning. :angry:

Fra tid til anden, kan jeg godt lide, at spænde traileren med den lille fiskejolle efter bilen, og finde et sted helt for mig selv, eller tage et "godt sted hen" og "passe mig selv". :cheer:

Det at skulle sove på "et lad" sætter nogle begrænsninger, selv om det har en vis charme. Hvorom alting er så er det at have 2 biler med lad, et "overkill". B)

"Et lad" måtte væk og erstattes med noget praktisk. Så igår aftes lavede Søren og jeg "bytte bytte købmand", han fik en "Guldklump" og jeg fik et "Geologisk" fund, med varme og seng.



[attachment=18184]h6d179b2.JPG[/attachment]





Tak for den løsning, nu ser "vognparken" rigtig ud :)

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #1 Dato: 01. September 2014 kl: 11:35:20 »
Takker herfra. Lang tur, men som altid skønt at køre syncro.
Håber du bliver glad for den - den er super fed i mine øjne :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #2 Dato: 01. September 2014 kl: 11:35:32 »
Tillykke Bent og velkommen til camperfolket :P
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #3 Dato: 01. September 2014 kl: 20:49:26 »
Det er da en super fed vogn , tillykke Bent , du kommer til at sætte de geo mærker på siden igen ,de høre med til bilens sjæl  :P . Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #4 Dato: 01. September 2014 kl: 22:21:47 »
Tak for de pæne kommentarer. Polle, jeg kan garantere at påskrifterne bliver reetableret.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #5 Dato: 01. September 2014 kl: 22:52:35 »
Sådan :)  det fede er jo at se en gammel folkevogn med firma navn på , jeg ved godt vores årgange ikke er der endnu ,men det kommer snart . Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Jeppe Holm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 143
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #6 Dato: 02. September 2014 kl: 17:10:00 »
Tillykke med vognen! Sund og dejlig bil :-)

Hvis du har brug for nogle billeder til at reetablere skriften på bilen, har jeg en del fra forskellige vinkler. Du kan bare sige til.
Venlig hilsen

Jeppe Holm

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #7 Dato: 02. September 2014 kl: 18:48:54 »
Hej Jeppe

Ja så fik jeg endelig "fingre" i den :P  Jeg har "sakset" nogle af dine billeder du havde på dengang den var til salg i sin tid. Søren har lovet mig at hjælpe med bogstaverne når jeg har fået dem målt op. Man kan stadigvæk se hvor de har siddet, så det burde kunne lade sig give sig.
Hvis det ikke kan må jeg finde en prof skiltemand.

Jeg var lige en tur på stubmarken og motionere spær :)


[attachment=18193]h5101412.JPG[/attachment]

[attachment=18194]hc76a295.JPG[/attachment]

[attachment=18195]h9414e23.JPG[/attachment]

[attachment=18196]h78a7b3c.JPG[/attachment]

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline BT3L

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1986 CF
  • By: Odense sø
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #8 Dato: 02. September 2014 kl: 19:39:35 »
Hej, må sige det er iorden med et potfyr i en vw, og fin bil.

Offline Jeppe Holm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 143
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #9 Dato: 03. September 2014 kl: 12:15:44 »
Super fint, tænkte bare det måske kunne bruges. Dejligt at se, at den stadig ruller og har det godt :)
Venlig hilsen

Jeppe Holm

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #10 Dato: 03. September 2014 kl: 15:28:54 »
Hej Jeppe, du tænkte fuldstændig rigtigt. Jeg var ude at nærkigge på bilen, så nærkiggede jeg på de billeder jeg havde sakset, og så sagde jeg til mig selv: " Mig selv sagde jeg, mon ikke det ligefrem ville være en fremragende ide, hvis den rare Jeppe sendte dig nogle rigtigt brugbare billeder ?"

Jeg har sendt dig en pm besked.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #11 Dato: 03. September 2014 kl: 20:33:12 »
Så kom der billeder fra Jeppe, det var dejligt, det var lige de "vinkler jeg ikke havde". Tusind tak. :)

For dem der undrer sig er det denne bogstavering af sidedøre og bagklap der skal genskabes:



[attachment=18197]h71284d1.jpg[/attachment]



Internettet er jo en fantastisk ting, i går aftes ved 20 tiden fik jeg den ide, at det ville være interessant med en ordentlig brugervejledning til oliefyret.
Så jeg skrev en lille mail til fabrikken Refleks der fremstiller disse søolieovne og vedlagde et billede af bilen. Då jeg åbnede mail'en idag, var der et brev hvori der stod: tillykke med bilen og olieovnen, brugsvejledning vedhæftet (14 sider) det er da fin service :cheer:

Her i eftermiddags har jeg forsøgt at gå Von Trier lidt i bedene hvad angår "film", altså solfilm. Jeg har aldrig prøvet at montere noget sådant, og jeg kan efter at have monteret det på 2 ud af 4 ruder, allerede meddele til "Danske Solfilm fans", at jeg ikke agter at åbne en lille enkeltmands virksomhed på dette felt. Jeg er simpelthen talentløs :woohoo:  Jeg savner to væsentlige ting håndelag og tålmodighed, ting som Von Trier og hans artsfæller har og kan leve af. :)

Hermed slutter jeg denne tråd, idet jeg vil åbne "en rigtig tråd" under "Min bil" forummet.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #12 Dato: 04. September 2014 kl: 11:39:03 »
Angående solfilm, så er det min erfaring at det slet ikke kan betale sig at gøre selv. Det kommer oftest til at ligne sjusk og dem der kan teknikken tager ca 300kr pr.rude. Udseendet på bilen bliver simpelthen ødelagt af en solfilms montering med fejl.

Jeg har dog gjort det med succes selv få gange, men der har ruderne været afmonteret og så er det til at arbejde med. Og 3m solfilm er den jeg vil anbefale...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #13 Dato: 04. September 2014 kl: 20:11:21 »
"Sandeligt siger jeg dig Uffe":

Du har ret !

Der var fire vinduer der skulle tapetseres, i det et var tapetseret. Resultatet er at to er blevet fornuftige, et er tvivlsomt, og et er faktisk en ommer.

Nu er det så du siger: " Min gode Bent, hvorfor lytter du ikke til mit råd ?"

Det skal jeg sige dig Uffe, jeg er en "presset mand". Jeg skilte mig af med: "Den Blå Dame" som jo var en camper fordi, at min livsledsagerske, betroede mig, da jeg kom anstigende med den (jeg havde jo ikke fortalt at jeg havde anskaffet den, idet jeg altid har ment at når jeg får en ide, så synes alle andre den er god, sådan var det i al fald i den tid jeg arbejdede :) ) at hun aldrig kunne drømme om at dyrke campingliv under nogen form. At væk fra hjemmet og spendere dage, er noget der foregår i en flyvemaskine og når slutdestinationen nås, kommer der en ung mand, og bærer kufferterne op til et forudbestilt værelse.

MEN..Uffe, der er mere mellem himmel og jord, og dagen i morgen kender vi ikke.

Se da jeg snakker med den gode Søren i telefon, og vi aftaler "bytte købmand tingen", er der absolut ingen lyd fra "baggrunden", men næste dag sker der noget, vi får en invitation til fødselsdagsfest, hos "hendes" nære veninde. Der kommer rigtigt mange mennesker (mange). Destinationen er ca 120 km væk, i en meget lille købstad, hvor det lokale "Jernbane Hotel" er lukket for lang tid siden. (det var lidt for info)

Vi går lige lidt bagud i tid, og lytter: " Vi skal til fødselsdagsfest, kalenderen er ledig, og så sagde jeg ja, så så noget bla bla."
Jeg siger: Fint, jeg og venindens mand, kan jo godt lide :"en lille een til næbet", så den er fjong. Derefter siger jeg: "Så skal vi jo overnatte, men det er vel i deres campingvogn som sædvanligt ?"

Så blev der stille, meget stille, stilheden bruges til at angribe sofa'en, tænde fjernsynet, og finde ud af hvem vi er gået i krig med idag :unsure:

Det "studentikose kvarter" går, og så lyder det: "Hendes mor skal sove i campingvognen", jeg svarer stille: "Jamen så vil jeg håbe at du vil nyde dine røde Hindbærbrus, for du skal køre hjem "det er jo din veninde" :cheer:

Uffe du ved sikkert at kvinder kan "multitaske", altså se komplet uinteresserede ud, men alligevel følge med. Så der går ikke mange millisekunder før ordene falder: " Øømm, jeg syntes at  jeg hørte, da du talte med ham der Søren, om den bil du skulle have, at du skulle bruge den til at overnatte i når du skulle fiske og sådan noget ????"

Jeg svarer: "Jamen det er en overnatningsbil, med dobbeltseng, oliefyr og det hele, men det er jo campingagtigt, så det ligger helt uden for din interesse".

Så sker der ikke mere før "Geokisten" lander på gårdspladsen. Af egen fri vilje, helt uopfordret, bliver denne folkevogn inspiceret, og så kommer århundredets forslag fra hendes mund: "Bent, kunne vi ikke køre til fest i den, så kunne vi jo sove bag i, det kunne da være hyggeligt. Kunne du gøre et aller andet ved vinduerne, de er jo helt klare og jeg kan ikke nå at sy gardiner"

Se Uffe, jeg er en gammel mand og som en klog mand sagde: "Du skal altid frygte en gammel mand, for der er jo en årsag til, at han er blevet gammel".

Så når nu "de højere magter" rækker en hånd ud, og baner en vej, så går jeg fluks igang med at tapetsere vinduer, skære måtte til så gulvet ikke er koldt, og i morgen skifter jeg olie og oliefilter, jeg har indhentet brugervejledning til oliefyret, fyldt sprinklervæske på, købt en æske chokolade, puttet gammeldags fryseelementer i fryseren således at man kan gøre en flaske "boblevin" kold.

Godt begyndt er mere en halvt fuldført, måske vil hun synes at det er sjovt at tage på minicamping ?

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Baattrup

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 136
    • Vis profil
Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Svar #14 Dato: 04. September 2014 kl: 20:19:52 »
;)

Hilsen Baattrup