Forfatter Emne: Køb,salg,køb,salg  (Læst 2940 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Køb,salg,køb,salg
« Dato: 09. September 2014 kl: 23:38:49 »
Det er det jeg synes jeg ser, her på siden.
Det er lidt kedeligt, synes jeg, men det kan jeg jo være ene om?
Første gang jeg var til sommertræf, handlede auktionen om penge til klubben, sådan var det ikke i 2014, hvad er der sket?
Jeg vil gerne, høre sjove historier, fra jeres ture, jeres værksted, jeres handler, jeres nye biler, tekniske anvisninger, gode råd, oplevelser.

Det ser ikke ud som om det sker her. Men hvor sker det så, for jeg vil gerne læse med, der hvor det sker. Jeg vil også gerne smide ting på auktion, når vi er sammen, hvis det går til klubben, ellers kan man jo bare smide tingene på den Blå avis/Gul og Gratis.

Hvornår skal vi have en værkstedsaften på GDS ? (Jeg tager drikkelse med, uden udgift for klubben)
Hvornår skal vi mødes til direkte snak i.e. Biltema, fisketur, vintertur, sandtur,  hvad ved jeg (Jeg tager drikkelse med, uden udgift for klubben)

Men når det er sagt, så er der måske ikke brug for mere, for ellers ville folk jo have skrevet løs, og det gør de jo ikke.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Køb,salg,køb,salg
« Svar #1 Dato: 10. September 2014 kl: 00:50:52 »
Bent, man må jo tage, hvad der kommer. Nogle gange har købmændene ordet - andre gange er der gode historier og projekter at skrive om.

Du kunne jo tage med på træf - som f.eks. i næste weekend til Tyskland. Så skal du nok få øjne og ører fyldt med T3-lækkerier...

- eller kan søgefunktionen hjælpe dig på vej til tråde med spændende indhold efter dit behag og ønske...

Go' jegt... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Køb,salg,køb,salg
« Svar #2 Dato: 10. September 2014 kl: 08:17:21 »
Hej Bent.

Jer er tilbøjelig til at give dig ret, det er sådan det fremstår når man kigger på "forsiden" og det har været oppe og vende et par gange de sidste par år.

Det skal siges at der ER gode indlæg og historier fra værksteder, men der er bare færre end der er køb/salg og derfor fylder de mindre på forsiden. I nogle tilfælde falder de så helt ud af forside listen og man skal ind og kigge "bagved"  for at finde dem.

Hvis man orker besværet kan man gå ind på forum siden i menuen i toppen og så kigge efter nye indlæg der.. Så kan man undlade køb/salg kategorierne.

Det kunne løses ved at forsiden viste noget andet.. sorterede køb/salg fra.. men så ville dem der skal af med deres varer opleve at folk ikke så deres annoncer og det er jo heller ikke fair.. Der er argumenter både for og imod og det er ca. her den strander de par gange de sidste 5-6 år det har været oppe og vende i indlæg her på siden..

Der er jo også begrænsede ressourcer til at lave siden om. Også selvom vi kunne blive enige i en god løsning med opdeling af køb og salg fra de andre kategorier..

Men jeg vil da gerne deltage i en debat om emnet igen.. da jeg ligesom dig har på fornemmelsen at det kan skræmme nogle nye væk og måske få nogle af de eksisterende brugere til at miste interessen lidt..

Hvad siger i andre?

(siger manden med slibestøv i skægget... jeg er nået til korn 800 på den øverste del af venstre side.. og NU skal den side males "Elfenbein" i toppen :) - den må skifte midlertidigt navn til HarlekinBussen :)  :S  :silly:  :lol:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Køb,salg,køb,salg
« Svar #3 Dato: 10. September 2014 kl: 16:01:32 »
:)  ja kan godt lidt give dig ret,  det er også tit det indtryk jeg får, når jeg slår op på siden, har også prøvet at lave indlæg, med det der hedder almen interesse, en halv time efter var tråden gledet ud af forsiden.  Men det er jo vilkårene, og tilsyneladende er der mange der er interesseret, enten i at sælge eller købe.
Mener at kunne huske, da jeg startede, var den slagstråde sjælne, køb og salg af stumper skete gradvis, nede i trådene, efterhånden som problemerne blev belyst, eller man havde lidt  oveskuds sager med til de spontane træf, som en bred skare af medlemmer holdt, og hvor hele t3 banden selvfølgelig blev indviteret med.  :-)

På den anden side, kan det også skyldes, at folk er blevet mere tilbøjelige til ikke at kommenter trådene, måske af frygt for at falde i, måske skyldes det facebook og andre sociale medier, hvor man måske får stillet lysten til at kommentere.

En tråd som jeg er lidt overrasket over, er gledet helt i glemslen, er træffet om 14 dage ved kruså,  er da sikker på at mange handler over grænsen, så vile det da være at slå 2 fluer med et smæk.  :-\\

Mange hilsner Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Køb,salg,køb,salg
« Svar #4 Dato: 10. September 2014 kl: 20:23:59 »
For mig at se er det helt i orden, at siden også rummer en masse handel. Problemet er måske snarere, at ubalancen opstår som følge af, at de mere tekniske aspekter og vidensdelingen er underrepræsenteret. Jeg elsker at se saftige billeder og beskrivelser af renoveringer og projekter, ligesom det er livgivende at følge og deltage i gode tekniske tråde. Som jeg ser det har T3nettet været igennem et generationsskifte, og det indebærer, at mange af "de gamle" har trukket sig i baggrunden og muligvis ikke rigtigt orker at kaste sig ind i de enkelte tekniske emner, der trods alt dukker op, med samme engagement, som for 5 år siden. Jeg tror, at mange er ramt af samme arrogante dovenskab som jeg desværre selv er. Man tænker, at 10 sek. i søgefunktionen ville give relevant svar, så man magter ikke rigtigt at sætte sig ned og skrive et nyt svar. Det er en ærgerlig situation, for på den måde tørrer emnerne ud. Jeg kan ikke lige se, hvordan man løser det - især fordi dette jo er et T3-forum. Måske kunne det motivere nogle af os utro, hvis der var en del af siden, hvor man også kunne drøfte bilteknik af mere generel karakter - det ville i hvert fald engagere mig - jeg ville eksempelvis gerne diskutere common rail med JJ og HDI med Verner, og når man så alligevel er herinde, så kunne man jo komme til at fordybe sig i noget T3-relateret.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Køb,salg,køb,salg
« Svar #5 Dato: 10. September 2014 kl: 21:42:24 »
ja lad os diskutere noget commonrail (HDI), men det er kedeligt for min temp.tur nål står på 80grader så topstykket er ikke i fare ved 130 på motorstien  :P

for at vende tilbage til de gamle dage, hvad blev der egentlig af pindsvinet, var det Kurt eller Påskes??

ang. køb og salg syntes jeg det er helt fint, det er jo altsammen T3-relateret :)

mit første indlæg her var en købstråd af et hævetag, der mødte jeg Jarl og Jan Kjerbye, siden er det bare gået slag i slag med div træf og resvdels udvekslinger, T3-transport mm.

det er sku et dejligt netværk  :cheer:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Køb,salg,køb,salg
« Svar #6 Dato: 11. September 2014 kl: 09:46:27 »
Ja.. der er sket et generations-skifte siden jeg til Randers træffet gav prøveture på liften på min syncro doka  
(min første syncro der iøvrigt er skåret i stykker som donor til en uorg. syncro sika konvertering og som jeg ikke har modtaget betaling for endnu  :S  :(  )


[attachment=18237]h809bacd.jpg[/attachment]



MEN!

Jeg mener stadig at det kan være problematisk, som Bent fremfører at de indlæg der nuengang rent faktisk ER om træf, ture, renoveringer, tekniske spørgsmål o.s.v. de glider ud af forsiden... Har folk en holdning til DEN del af problematikken? Og er det noget vi kunne gøre noget ved?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Køb,salg,køb,salg
« Svar #7 Dato: 11. September 2014 kl: 09:50:15 »
Kunne man ikke forfremme/ændre de indlæg der indeholder løsninger og how-to til at være sticky's ? Og evt flytte dem i en tråd netop for disse ?
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug