Forfatter Emne: Ting jeg der kunne ske i klubben Rabundus  (Læst 2349 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ting jeg der kunne ske i klubben Rabundus
« Dato: 11. September 2014 kl: 01:23:22 »
En kastet handske, skal da samles op :cheer:

Først en liste jeg er rigtigt glad for: (Jeg bor på Falster, så det her er meget Sjællands rettet)

1) Jeg er glad for at møde T3 venner til minitræf i Biltema.
2) Jeg er glad for at komme til T3 træf Fyn.
3) Jeg er glad for at komme til Sydhavs træf, snakke, spise Hannes kager m.m.
4) Jeg er glad når Rabundus kalder til GDS møde, for så kommer Erik og Bussemand og tager hårdt fat i min bil, så ting går i stykker, men de bliver jo lavet igen, det er bare mig der er en tøsedreng :lol:
5) Jeg er glad, når Søren siger vi skal ud og lege i sneen i Nørre Sundby. Det var en rigtig dejlig oplevelse.
6) Jeg var glad, da Erik fortalte vi skulle på Panzer museum, absolut fed oplevelse.

Alt dette er lavet i en helt vilkårlig liste, altsammen var lige fint.

Men hvad kunne jeg også tænke mig der skete ? :

1) Da T3 efterhånden med stormskridt nærmer sig den truede race: "Biler der forsvinder", skal der gøres en aktiv indsats indenfor Motorhistorisk Samråd. Vi er medlem der (Jeg har selv været med til at stemme T3 klubben ind, som delegeret for en anden klub).
2) Tekniske aftener: emner kunne være:
2a) Skift af motor, fra f.eks JX til noget andet ?
2b) Rustbehandling af din bil med kendte og ukendte produkter.
2c) Vedligeholdelse af din bil, så den starter hver dag
2d) Ud i verden, forberedelse
2e) Ud i verden, udførelse
3) Skift af kobling
4) Vedligeholdelse af gearkasse
5) Vedligeholdelse af differentialer på Syncro
6) Skift af bøsninger i bærearme og valg af materialer.
7) Filtre og deres betydning herunder skift af samme.

Nu må jeg hellere stoppe her, men det var lige det der lå mig på sinde.

Med venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Ting jeg der kunne ske i klubben Rabundus
« Svar #1 Dato: 11. September 2014 kl: 10:31:13 »
Jeg opfatter det sådan, at det står enhver frit, at arrangere lokaltræf hvor klubben på sædvanlig vis er vært med kaffe/te og kage/guf. Desværre er der en tendes til, at folk generelt forventer, at klubben arrangerer og det gør den ikke - udover Fyns Træf.

Det er derfor i høj grad op til den enkelte at lave træf til glæde og gavn for vores fællesskab.

Arrangementer på GDS er venligt arrangeret af Rabundus, der igennem mange år har oparbejdet et godt forhold til dem og derigennem skabt muligheder for en super aftale om fri brug af et antal lifte for klubmedlemmer, men det viste sig sidste gang, at der simpelthen ikke var tilstrækkelig opbakning og tilmelding og derfor gik det i sig selv igen. Når Rabundus gør fodarbejdet og folk udebliver, er det helt forståeligt, at det er svært at fortsætte den række af tema-aftener, der lå i de gode intentioner. Nu er der aktuelt tilløb til endnu en aften og jeg synes, at folk skal benytte sig af den gode mulighed for at få bilen på lift og gennemgå de ting, man har behov for i hyggeligt samvær med kyndige artsfæller. At der er god viden til rådighed er jo fantastisk og klubben supporter på en initiativtagers arrangement. Det har altid været sådan, at den der tager initiativet "bestemmer" omfanget af begivenheden og det er jo helt super.

GDS-arrangementerne er i sagens natur i Sydhavnen, men der er tilkendegivelse fra DOKA-Jesper, der har et stort værksted i Åbyhøj, hvor lignende arrangementer kan foregå. Der er bare nogen, der skal tage initiativ og aftale nærmere med Jesper.

Der er altså sådan, at man ikke kan sidde på sin flade og forvente, at der flyver stegte duer lige ind i munden - man må selv løbe tingene igang...

Så, allesammen... Gå bare igang med at arrangere sammenkomster og meld dem ud, så folk kan fristes til at deltage. Det er kun fantasien, der sætter grænserne...

Vi ses derude - jeg glæder mig... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Ting jeg der kunne ske i klubben Rabundus
« Svar #2 Dato: 11. September 2014 kl: 11:25:39 »
Der kan altid tilbydes "Stammtisch" og Offroad og TRIAL herfra. Der er nok langt til Fürstenau, Karenz, Mammuthpark, Berlin og andre steder og   400 hektar offroad noget af det fedeste jeg har oplevet (Fürstenau nær Holland).

Og så er der jo "Stammtisch" med busfolkene her hos os. En hyggelig gruppe med op til 40 personer, der hver anden måned mødes til fælles spisning hos kineseren eller andre steder. Nogen gange er vi knap 20, men pyt med det.

Og så er det kompetancen og delemarked der er på plads, om det nu drejer sig om V6 dieseli en syncro doka eller ombygning af 2WD til 4WD Syncro, man drukner i alt for mange detaljer.

Man finder mig i Flensborg og i Tarp og grænseshoppen er i forvejen kendt som mødested for øldåsefolket  :ohmy:

Der er langt til København ...

Ses
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Ting jeg der kunne ske i klubben Rabundus
« Svar #3 Dato: 11. September 2014 kl: 13:29:29 »
Citat fra: "Aakerman" post=114806
En kastet handske, skal da samles op :cheer:
Men hvad kunne jeg også tænke mig der skete ? :

2d) Ud i verden, forberedelse
2e) Ud i verden, udførelse

Bent


Dette bidrager vi gerne til og holder gerne en billedaften eller filmaften om vores 2 års jordomrejse i Mary med hele familien på 5.
Vi holdt jo et arrangement for fulde huse i Fredericia kort tid efter vores hjemkomst og senere et mindre til Fyns træffet.
Så mon ikke det snart er tid for noget på Sjælland. Der var lidt tilløb til noget på Sjælland dengang, så mon ikke gode kræfter kan arrangere noget igen?

Og historien bliver jo ikke forældet.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Ting jeg der kunne ske i klubben Rabundus
« Svar #4 Dato: 11. September 2014 kl: 20:46:09 »
Den af Dennis omtalte eftermiddag i Fredericia var en succes, og jeg er i al beskedenhed glad for at kunne bidrage med arbejdet for det gode resultat.

I foråret arrangerede jeg generalforsamlingen samme sted, nemlig  Medborgerhuset i vort boligområde.
Der kom ikke så mange dertil, så min kone lavede lagkage til os.
I al enkelthed : Søren ringede og spurgte om det var noget jeg kunne finde ud af, og det er eksemplet på at jeg har det godt med at folk ringer og spørger om jeg lige er med på en eller anden aktivitet.
Jeg har i en anden tråd gjort opmærksom på, at når bestyrelsen kun er på 3 personer kan det ikke hjælpe at være for sart m.h.t. at kontakte et medlem i et område hvor de gerne vil gennemføre et arrangement
Men alle må kontakte mig, jeg hjælper det jeg magter, men går ikke selv igang med noget endnu, årsag : Jeg arbejder stadig og min kone og jeg er i sommer blevet godkendt som plejeforældre for vort næstældste barnebarn, og det tager lidt tid, jeg havde bl. a.  ikke drømt om, at jeg i en alder af 64 år skal sætte mig ind i skoleforhold + en del andet vedr. dette, men vi har modet og lysten og knægten har det godt her.

T3-net/klub er en hobby vi nødig undværer, ligesom vi selvsagt prøver at komme så meget som muligt ud på ture med Gogge.

GDS-steder er der få af herovre, men kan der findes et sted med en lift/grav, som kan lånes og vi kan mødes nogle stykker til at hjælpe hinanden og udveksle ideer og erfaringer, så er jeg med, for det er for mig et stort ønske.
Men så spredt som vi bor vil det jo blive nødvendigt at køre lidt efter aktiviteterne.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Ting jeg der kunne ske i klubben Rabundus
« Svar #5 Dato: 11. September 2014 kl: 20:57:07 »
Ja, du sørgede for nogle fantastisk rammer.
Mange tak for det.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk