Forfatter Emne: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"  (Læst 114615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #60 Dato: 16. August 2014 kl: 23:53:54 »
Med min opsparing skal jeg vist være tudsegammel   :silly:  :woohoo:   Og til den tid er bilen det også, så vi passer sammen.   :P

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #61 Dato: 17. August 2014 kl: 07:30:21 »
Citér
Med min opsparing skal jeg vist være tudsegammel :silly: :woohoo: Og til den tid er bilen det også, så vi passer sammen. :P   



Nåå, sådan.  ;)

Tjae, den ender nok med at koste mig det samme som en nyere brugt  fabriksfremstillet camper i vanformat, men hvis jeg havde købt sådant en, så havde jeg haft et kedeligt seriefremstillet køretøj, lige som alle de andre pensionister, og var gået glip af alt det sjove, med at udtænke og opbygge den helt rigtige indretningsløsning for os, og samtidigt have et råt firehjulstrukkent køretøj at rejse i.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #62 Dato: 17. August 2014 kl: 09:56:28 »
Er slet ikke misundelig ......gejler  :)
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #63 Dato: 31. August 2014 kl: 19:02:38 »
Den bagerste indretning begynder nu også at tage form....


[attachment=18182]hc996144.JPG[/attachment]


[attachment=18183]h531f400.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Svinningebussen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 104
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #64 Dato: 31. August 2014 kl: 20:41:05 »
Hej Kim
 det ser sgu godt ud ,det du laver,hvor skal bruseren være

 Tom
vw syncro camper 1.9 td 87

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #65 Dato: 31. August 2014 kl: 20:55:40 »
Glæder mig til en rundvisning
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #66 Dato: 31. August 2014 kl: 21:03:42 »
Hej Tom.

Unødvendigt med bruser. Ulven skal bruges til ferieture.  :P

Heller ingen stor køkkenvask, vi bruger kun engangstallerkner, og den mad vi skal lave, når vi ikke spiser på restaurant, laves på flytbare gasblus,  benzinblus, eller på bål.

Men at kunne komme på eget toilet om morgenen, er en nødvendig luxus.... ;)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #67 Dato: 01. September 2014 kl: 10:50:23 »
Flot arbejde, Kim. Der er nu intet som det personlige præg. Funktionelt og gennemtænkt i detaljen, så bliver det ikke bedre.
Jeg sidder nogle gange og ser amerikanere der opkøber gamle busser og bygger dem om. Der er noget med en eller anden regel der gør, at når de runder et vist antal miles er det slut. Så kan de købes til ingenting, ryddes for sæder - og sågar vinduer, bygges om så man tror det er en røverhistorie, og så sælger de Gudhjælpemig ruder, sæder og andet habengut, så de har en gratis bus.
Okay, ikke alt er lige kønt, endsige gennemtænkt, men de gør det.
 :lol:

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #68 Dato: 01. September 2014 kl: 11:25:42 »
Citér
Flot arbejde, Kim. Der er nu intet som det personlige præg. Funktionelt og gennemtænkt i detaljen, så bliver det ikke bedre.
 Jeg sidder nogle gange og ser amerikanere der opkøber gamle busser og bygger dem om. Der er noget med en eller anden regel der gør, at når de runder et vist antal miles er det slut. Så kan de købes til ingenting, ryddes for sæder - og sågar vinduer, bygges om så man tror det er en røverhistorie, og så sælger de Gudhjælpemig ruder, sæder og andet habengut, så de har en gratis bus.
 Okay, ikke alt er lige kønt, endsige gennemtænkt, men de gør det.
:lol:   


Tak Allan.

Jeg har lært en del af opbygningen af Arnold.

Den lille "hundvask" (udbygget hundeskål) har fungeret fint til opvask af bestik og kopper, men jeg vil have en fodbetjent elektrisk pumpe i stedet for en fodbetjent gummiboldt til vandforsyningen. Fodbetjent fordi det sparer vand, når man betjener den.
De 2x 12 liter vanddunke har også vist sig at være rigeligt.

Elektrisk fordobler jeg næsten kapasiteten, i forhold til Arnolds, med et 210 ah gelbatteri (67 kg bly) og 2 stk 50wp solceller på taget. Det skulle holde os uafhængige af landstrøm I en uge, med stort set samme strømforbrug, som I Arnold.

Som nævnt, er et toilet en nødvendighed, når man f.eks overnatter ved en flodbred, hvor der også er andre campere. Der er toilet I Arnold og det går også fint til natpisseri, men at sidde og lave bummelum åbent, mens kæresten måske,- måske ikke, sover en halv meter derfra, er lidt for udfordrene for mig. (Og sikkert også for hende :) )
Så et lukket rum med udluftning, vil åbne muligheder for at overnatte på befolkede steder uden toiletter I nærheden.

Det flytbare gasblus har fungeret fint og skulle gassen slippe op, har jeg en Coleman benzinbrænder, der ligesom gasapperatet, passer ned I et hul Ikøkkenbordet. Begge kan flyttes til borde udendørs, hvis vejret er godt og hvis der skal steges.

Et savn I Arnold har været faste sovepladser på længere ture. Man sparer logistik, og det er muligt for den ene at tage sig en middagslur uden, at den anden skal ud af bilen. Især vigtigt hvis det regner og man lever indendørs I flere dage.

Jeg har også set en masse amerikanske ombygninger, bl.a. på denne hjemmeside der beskæftiger sig med at leve fuldtids I en van, og du har ret. det er ikke alle der er faldet lige skønt ud :P

http://www.cheaprvliving.com/
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #69 Dato: 01. September 2014 kl: 14:59:42 »
Følger dit projekt med interesse, Kim, der er mange fine detaljer, jeg går ud fra, at det bliver den samme laderegulator som I har i Arnold til solpanelerne, (med skam at melde, jeg har ikke fået købt en endnu) og et andet spørgsmål : Skal køleskabet også være købt hos Kjøller ?
Jeg kan se de har skabe med et forbrug ned til 1½-2 Amp.
For vort vedkommende vil det blive en mærkbar forbedring med et så minimalt forbrug i stedet or det forslugne Elektrolux skab vihar. (7 Amp)

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #70 Dato: 01. September 2014 kl: 21:06:45 »
Citér
Følger dit projekt med interesse, Kim, der er mange fine detaljer, jeg går ud fra, at det bliver den samme laderegulator som I har i Arnold til solpanelerne, (med skam at melde, jeg har ikke fået købt en endnu) og et andet spørgsmål : Skal køleskabet også være købt hos Kjøller ?
 Jeg kan se de har skabe med et forbrug ned til 1½-2 Amp.
 For vort vedkommende vil det blive en mærkbar forbedring med et så minimalt forbrug i stedet or det forslugne Elektrolux skab vihar. (7 Amp)

 Mvh. Kurt.





Køleskabet i Ulven skal igen være et Isotherm Cruise 49 ASU fra Kjøller.

Det bliver det fjerde I rækken. To har jeg monteret i motorsejlere, jeg har haft, og så det i Arnold.

Regulatoren bliver selvfølgelig en Naps MaxPower. Mindre kan ikke gøre det. Den klarer solcellepaneler op til 130 wp.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #71 Dato: 01. September 2014 kl: 22:31:03 »
En skam at det ikke er en rigtig bil.
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Pladesmeden

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 116
    • Vis profil
  • T3 model: Dehler
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #72 Dato: 01. September 2014 kl: 22:39:29 »
Ja det er langt fra en T3.. Men mon ikke der er et forum for sådan en Mercedes et sted.
T 1 1959
T 3 Dehler Profil Oetinger
T 4 Caravelle 8 person bus

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #73 Dato: 02. September 2014 kl: 19:38:42 »
Jeg må sige i lighed med Kurt, at jeg også følger dette projekt meget interesseret. Jeg er en af de måske få, der er komplet blottet for kreative evner (hvis jeg var alenemand og skulle male min lejlighed, ville den formentlig fremstå i beige ;) ).
Jeg suger til mig, af små fif, og tænker så på, om det var noget jeg ville kunne gøre, på en folkevogn. Hvilken "kasse" der bliver indrettet der bliver indrettet er i den sammenhæng hip som hap for mig.

Så jeg læser med glæde.

Med venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Mercedes Sprinter 4x4 drømme.
« Svar #74 Dato: 02. September 2014 kl: 20:30:19 »
Kim,  En af dagene skal jeg tale med en "Anders" hos Kjøller, for en hurtig telefonisk gennemgang af Gogges strøm, og så ender det med en
MaxPower, Matronics laderegulator er ganske enkelt for ringe.
Det var så den sidebemærkning,  og nu et andet  ? : Hvordan gik det med din efterlysning af bejse, fandt du den ønskede farve ?

Og Bent, der er nok noget kreativitet et eller andet sted som ikke er kommet frem i lyset endnu, hos os får både min kone (som er meget glad for Gogge) og jeg ideer og snak om ting vi kunne tænke os ændret, nogle ideer er ført ud i livet, andre må vente på enten kroner eller tid.

Arnold har været spændende at følge, og Ulven bliver sikkert ingen undtagelse, for mig er det projektet, jeg er ligeglad med stjernen, det er Kims valg.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032