Forfatter Emne: t3 og campingvogn  (Læst 1344 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
t3 og campingvogn
« Dato: 06. Juni 2013 kl: 21:09:07 »
Hej alle,

ferietiden er ved at nærme sig, og jeg kigger lidt på campingvogn. Har aldrig tænkt på at "det var mig" men nu har jeg set en supercool hymer eriba til to personer. Sammenholdt med vores camper med popuptag, så er der pludselig sovepladser nok. Men jeg vil lige høre i forummet om andre spænder campingvogn bagpå deres T3. Ligeledes, lidt om hvilken motor størrelse der anbefales mm.

hilsen

Thomas

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
t3 og campingvogn
« Svar #1 Dato: 06. Juni 2013 kl: 22:05:15 »
Hej , jeg har kørt lidt med campingvogn efter T 3 , det er ok , men der er godt nok forskel på campingvogne , jeg havde en MKP smutti , den ku du ikke mærke du havde efter , den fløj lige igennem vinden , så havde jeg naboens franske firkantede chatrue etellerandet på den vejede kun 600 kg , men var fuldstændig umulig at køre med , hvis det er en af de små eriba så tror jeg nok den køre godt , den er lidt i form som MKP. Diesel eller benzin det går fint , men benzin regnskabet går lidt amok hvis det er en stor vogn .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
t3 og campingvogn
« Svar #2 Dato: 06. Juni 2013 kl: 22:08:20 »
For nogle år siden havde jeg en 1200 kg´s Hobby 540 efter min T3 med JX motor. Det kunne lade sig gøre, endda med et flyttelæs i bilen, men der var ikke meget at gøre godt med ved acceleration, bakker og modvind. Ikke en udsøgt fornøjelse.

Den T4, med næsten samme antal hk som JX'en, som jeg senere købte, trak den meget bedre pga. større motor med flere NM.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
t3 og campingvogn
« Svar #3 Dato: 06. Juni 2013 kl: 23:11:45 »
Camperman

Hvis du kan få en Hymer Eriba 2 personers til en fornuftig pris, så skal du bage hugge til. Det er simpelthen "vognen", når vi snakker "noget der kan køre bag ved alting, det bliver ikke bedre.
Den er superstabil. Hvor andre campingvogne har træ eller plastskelet, så har den et stålprofil skelet. Det er gennemtænkt god kvalitet af bedste skuffe.
Kan man finde en lille MKP smutti (der var en del hos telefonselskaberne især hos JTAS) så er den bestemt også ok og fin, og så har den lidt nostalgi, ligesom SAFARI'en.

mvh
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
t3 og campingvogn
« Svar #4 Dato: 07. Juni 2013 kl: 21:26:21 »
tak for indlæg. Skal man gå efter en med AL-KO Trailercontrol, eller er det ok med ældre modeller som ikke har det?
Kan se eriba'en vejer mellem ca 500 og 700 kilo alt efter modelbetegnelse.

hilsen

Thomas

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
t3 og campingvogn
« Svar #5 Dato: 07. Juni 2013 kl: 21:52:06 »
Thomas

Jeg har kørt med AL-KO trailer kontrol, altså systemet hvor to bremsebelægninger klemmer om kuglen., men det har jeg kun gjort på tungere vogne, hvor vægtforskellen var betydeligt mindre.
Det er klart at når man passeres f.eks af en lastvogn, så føles det dejligt stabilt med sådan en anordning (selvom det ikke er en sovepude).
Hvis du føler for det kan du jo altid eftermontere en sådan anordning, det er blot at pille den gamle koblingshandske af.
I første omgang ville jeg springe op og falde ned på om der sad en anordning på.
Husk at ved bakmanøvrer, at slå den fra.

Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline e-stenman

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 343
    • Vis profil
t3 og campingvogn
« Svar #6 Dato: 08. Juni 2013 kl: 10:22:40 »
En Hymer Eriba er en fantastisk campingvogn til at hænge efter en T3 !!!
T3 hilsen fra
Preben "Stenman" Hansen
90´er T3 panelvogn
1,9 TD (aaz)
Oversize Mercer-alu