T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: grønært efter 26. Marts 2019 kl: 15:38:00
-
Hej, jeg håber at I herinde har mulighed for at rådgive mig.
Jeg havde en defekt GW-motor i min Westfalia-camper årg. 85 (kaldet Ærten). Min mekaniker skiftede den ud ved at flytte alt over på en DG-blok.
Den gik lidt højt i tomgang, men kørte ellers fint et par år. Men nu kan den slet ikke komme ned i tomgang (går ca. 2000 omdr.)
Gasspjældet går ikke helt ned på plads. Hvis jeg presser det helt ned med hånden, kommer den ned på ca. 1800 omdr. men laver udfald, som om en cylinder står af ca. hver 1-2 min.
Jeg har næsten opgivet at køre med bilen, fordi den bliver for varm, når jeg holder i kø eller ved et trafiklys.
Bor nær Ballerup på Sjælland, hvis nogen evt. kan anbefale én mekaniker, som har forstand på de dele.
Med stort suk men fuld af optimisme
Grønært
-
Lige et helt lavpraktisk råd.. -eller to...
Høj tomgang skyldes jo tit, at motoren får mere luft, end den skal bruge. Du kan prøve at skrue messing skruen på gas-spjældet ind, og se om det hjæper.. hvis ikke, så gå på jagt efter falsk luft.. sprøjt evt. med start-gas på gummislanger og samlinger... stiger den i modrejninger, så brænder tampen...
-
Hej Erik,
tak for dit input.
Jeg prøver mig lidt frem.
mvh
Ivan