T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: scotauto efter 22. April 2012 kl: 17:00:12
-
Jeg har en renoveret 4 trines gearkasse og en fint 5 trines gearkasse. En af dem skal jeg sæt sammen med min r4i motor (2.0)i min T3. Hvad er bedste og hvorfor? Hvad er de forskeligt ratios?
-
Søg på gearkassekoder og du vil finde alle oplysninger om udvekslinger. 4 trins har et pragtfuldt gearskifte.
5 trins et mere upræcist. Oftest kører en 5 trins med lidt færre omdrejninger i høj gear.
Mvh Jønne Ukendt
-
jeg har set lidt på degearkasser jeg har.. en 3H og en anden som er meget svært at se nummer på. det ligner T2510 5 men det er ikke sikker.
-
Tjek this out - gearkassekoder til T3:
http://www.vwbusland.de/tips/t3getriebe.pdf
-
tak for linket.. jeg har googled dem frem men jeg ved ikke hvad den 4 trines er..
-
Sidder der en gearkasse i bilen. Eller hvilken har du taget ud .
Mvh Jønne Ukendt
-
ok more scraping its an ABF 4 speed. Så 3H eller ABF?
-
Sidder der en gearkasse i bilen. Eller hvilken har du taget ud .
Mvh Jønne Ukendt
bilen er købt uden motor eller gearkasse monteret.
-
Jeg ville vælge 3H hvis valget skal stå mellem de 2 gearkasser. 3H er væsentlig højere gearet.
Mvh Jønne Ukendt
-
ja det tror jeg også det bliver.. Men er der nogen argument for at vælge den ABF?
-
Jah, hvis du skal slæbe en tung trailer hver dag.
Mvh Jønne Ukendt
-
JønneU har en god pointe
-
super screen shot der Hinze! Det er bekrænset hvor meget trailer kørsel jeg skal i T3'en....så må jeg heller køb en syncro :-) Jeg vil heller have mere hverdags kørsel med bedste km/l . 50 km/lvil være deligt lol! jeg håber jeg kan kom op på 12 km/l.