Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - peterwings

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
31
Generelt / Lige et spørgsmål vedr import af T3
« Dato: 24. November 2011 kl: 06:43:01 »
Hallo T3er.

Jeg vil lige høre om der er nogen som kan svare på et par spørgsmål ang import... Jeg har set på nogle forskelleing T3 uden for danmark men i EU for at undgå den ekstra toldafgift også for så hænger det slet ikke sammen mere. Mit spørgsmål, og det kommer sikkert flere, er at hvis man impotere en diesel og laver den om til benzin før man køre den til syn/betaler afgift skal man så kun betale afgiften af en benzin udgave eller er det helt hen i skoven at tænke i de baner?
Jeg gider nemlig ikke betale den sindsyge høje vægtafgift en diesel har.

Hilsen Peter

32
Generelt / Div Links....
« Dato: 18. November 2011 kl: 09:00:41 »
Så fik jeg lagt dem på her også og også i sverige. Og velbekommen.

33
Generelt / Div Links....
« Dato: 18. November 2011 kl: 08:40:53 »
Hej allesammen.

Jeg ved ikke om i kan bruge dette til noget, men jeg har prøvet at samle div links som jeg savler over. Der er nok mest til de luftkølet men også til T3erne.

Hilsen Peter

Link:

http://www.musclebus.co.uk/
 
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi
 
http://www.creative-engineering.com/
 
http://www.wagenswest.com/
 
http://www.remmele-motorsport.com/
 
http://rbernauer.de/php/content.php?ort=kaefer&menu=true
 
http://www.ahnendorp.com/
 
http://www.red9design.co.uk/
 
http://www.thecoolvw.com/
 
http://www.tacho-thomas.de/instrumentevwkfer.htm
 
http://geneberg.com/
 
http://www.ahschofield.co.uk/
 
http://www.kieftenklok.nl/uk/index.php
 
http://www.vwsub.webeden.co.uk/#/hercules-kit/4537620952
 
http://kustomcoachwerks.com/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=23646
 
http://www.airmighty.com/
 
http://www.longenterprises.com/
 
http://www.house-of-ghia.com/
 
http://mendeolamotors.com/motors/
 
http://www.ultimate-engineering.co.uk/frontdisckit.html
 
http://www.volkswarenhaus.de/
 
http://www.karmannghia.de/
 
http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1855
 
http://www.wolfparts.com/shop/index.php?cPath=22&osCsid=l9mtr4ooq5pd08f1q8eg14n9m2
 
http://www.vwheritage.com/
 
http://www.aircooledtechnology.com/
 
http://airkewld.com/
 
http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php
 
http://www.futbus.com/
 
http://www.123ignition.se/produkter.php
 
http://www.justkampers.com/
 
http://www.gbot.dk/
 
http://www.thesamba.com/vw/
 
http://boxerville.se/forum/index.php
 
http://www.silverminken.se/vwmarknaden/?wazup=visa&annonsorID=30338&adtype=1
 
http://www.vwbus.no/forum/
 
http://www.feinecabrio.de/cms/front_content.php?client=1&lang=1&idcat=28&idart=212&m=&s=
 
http://www.vw-tristar.com/
 
http://www.vwbus.no/forum/
 
http://www.t3tuning.co.uk/node/29
 
Lidt tekink mm også....
 
http://www.buseswithattitude.co.uk/cms/index.php/bwa_news_2
 
http://www.shoptalkforums.com/
 
http://www.busselecta.com/
 
http://wbx.fragreve.dk/
 
http://www.aircooledtech.com/
 
http://www.tunacan.net/t4/tech/index.shtml
 
http://www.boxermotor.com/fahrzeugdaten.php?id=46
 
http://www.classicgarage.dk/page2.html
 
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
 
http://www.mobile.de/home/index.html
 
http://www.daekonline.dk/
 
http://www.t3nettet.dk/
 
http://www.rjes.com/index.html
 
http://www.sfro.com/

34
Generelt / Hjælp til princip ved servostyring
« Dato: 13. November 2011 kl: 22:12:45 »
Jeg kender godt til elservo men de er ikke udviklet til bay og der skal også bygges elektronik på så den bliver mere tung jo hurtigere man køre. Jeg vil prøve at bygge lidt alla T3 eller andet tilsvarende på, og det der med at trække slanger under bilen bekymre migg nu ikke.
Min største udfordring ligger i beholderen/reservoir (størrelsen på denne) og nok mest forbindelsen mellem ratstammen og selve servoen/tandstangen. Der er vel ikke en der skulle ligge inde med et billed, evt fra en haynes, af hvordan den forbindelse på en T3 ser ud.
Og tusinde tak for hjælpen indtil videre.
Hilsen Peter

35
Generelt / Hjælp til princip ved servostyring
« Dato: 13. November 2011 kl: 12:03:02 »
Hej gæve T3er rødder.
Som overskrifte sige søger jeg en eller flere der kan fortælle mig hvordan en servostyring fungere. Helt fra servopumpen, slanger og servoen oppe foran. Dette er fordi jeg vil prøve at bygge det på min bus fra 1977, men jeg ved ikke hvordan sådan fungere. Og det bliver sikkert ikke nemt at lave, men det er da et forsøg værd syntes jeg.
Så jeg håber da en eller flere vil hjælpe og evt komme med forslag...
Hilsen Peter

36
Diverse / Benzin økonomi
« Dato: 23. Oktober 2011 kl: 17:30:25 »
Hej John.

Har hørt fra flere at de køre mellem 12 - 14 km/l med Subaru motor, men det kommer jo også an på højrefoden... Min gl splitbus med GB Type4 gik mellem 5,5 - 11 km/l alt efter humøret, hvis du forstår.
Hvorfor ikke vælge en SVX motor fra subaru når nu man er igang. 6 cylinder, turbo og ca 280 hypheste og et lidt extra moment....

Hilsen Peterwings

37
WBX/LBX Fora / Findes denne motor?
« Dato: 22. Oktober 2011 kl: 08:17:10 »
Det tænkte jeg nok Hinze. No hard feelings. Jeg er nok bare lidt en lufttosse  :wink:

38
WBX/LBX Fora / Findes denne motor?
« Dato: 21. Oktober 2011 kl: 10:19:29 »
Ahh Hinze. Ikke alle Type4 er med hydroløftere. Mine CJ, CA og W er ihvertfalde ikke med hydroløftere. Det er henholdsvis 2,0 1,8 og 1,7. Har køre med Type4 GB fra Porsche 914 og den ved heller ikke med hydroløftere. De Type4 motorere som er eftertragtede er dem hvor krumtapudluftningen ikke er støbt i blokken som den er på CU motoren. For CUer er ikke nem at bygge om uden det store maskinarbejde, men den er tilgengæld med hydroløftere.
Fin bil iøvrigt. Lidt alla det jeg kigger efter til næste år...

PS: Det er sku synd at slagte den..... Hvis det kunne vente til til næste år kunne jeg nok være interesseret hvis vi kunne finde en god pris

40
Dine Projekter... / Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Dato: 15. Oktober 2011 kl: 17:01:59 »
Hej Polle.

Tak for turen forleden dag. Hvis han har skrevet 1660 kg ved total skulle han da bare have trukket last fra. Det ville da blive en fin egenvægt den kunne få :wink:

Hilsen Peter

41
WBX/LBX Fora / Fra 2,0cu til????? forslag
« Dato: 29. August 2011 kl: 14:56:50 »
Du skal da bare lave en 2,4 type4 som denne?

http://www.youtube.com/watch?v=Ml3OysUdRRE

42
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 22. August 2011 kl: 17:55:44 »
Det syntes min kærste, så det tælle nok. Hinze du må også godt kalde mig en engel hvis det er  :wink: . Og nej jeg syntes ikke at tiden løber fra T3er. Vi må bare bevare dem så godt vi kan og så sprede glæden ved dem og de andre gamle biler. Jeg tror at dem der køber gamle biler idag køber dem på grund af gode oplevelser/minder de har haft.

43
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 22. August 2011 kl: 15:24:18 »
Tja nu har jeg læst det meste af tråden her. Jeg har selv haft en T3 LLE som jeg både havde købt her på siden og også solgt her. Jeg har ikke T3 mere men det er en af de fedeste biler i min verden. Jeg har idag en doka fra 1977 og en bobbel fra 1958.  Om timeglasset løber ud for T3erne eller andre er nok mest af alt op til os selv. Det er nok ikke den bil, lige som mine, de unge mennesker (jeg er 37 år i skrivende stund) hunger efter. De køber golf 2/3 og måske 4er, hvis pengene strækker sig til det. og så på med et plastikstørte og store alufælge. De ved ikke hvad det vil sige at skrue på en bil. Om mine eller anders biler appelere til de unge ved jeg ikke. Jeg tror at hvis vores biler skal overleve i fremtiden skal vi vise hvad de kan i både org. stand men også ombygget. Her tænker jeg på småtræf og hygge kørsel med flere biler og lidt små udstillinger. Om ikke minst når de så henvender sig på et forum som dette eller vwnettet eller andre er det vigtigt at hjælpe dem med god rådgivning mm. På vwnettet har jeg desværre oplevet flere gange at nye er blevet overfuset, og så kan jeg godt forstå at de nok ikke kan anbefale en sådan bil. Vil lige sige at jeg her i dette forum kun har oplevet en rigtig god tone.
Om man skal vælge en nyere bil må være op til den enkle at afgøre. Jeg kan kun tale for mig selv når jeg siger at jeg aldrig vil have en ny bil. Jeg har prøvet det og jeg følet mig ikke hjemme når jeg kørte i den. Har lige solgt min ellers så udenmærkede Skoda Fabia og har valgt at køre i min 58er som hverdagsbil. Det gælder om at nyde det man laver i fulde drag ellers skal man lade være, og det er lige meget om det er at køre i gamle biler, ny bil eller samle frimærker (det sidste gør jeg ikke). Men jeg nyder at skrue på de gamle biler og de luftkølet ligger mig meget nær.
Hvis jeg skulle have en T3er igen skal det være en doka benzin på 2,1L med 112 hk, og på sigt lægge 2,2L Subaru i.

De bedste VWhilsner

Peter(wings)

PS: Til de der undre sige over at jeg bliver kaldt peterwings, er det fordi jeg var med til at starte copenhagenwings på i tidernes morgen

44
Generelt / DBA når den er bedst
« Dato: 29. Juli 2011 kl: 07:52:51 »
Gad vide hvad den køre på literen og hvad monvægtafgiften bliver? Hmmm sagde nogen Partikkelfilter...

45
Diverse / detaljer på typer 4 justering
« Dato: 17. Marts 2011 kl: 06:55:24 »
Ring evt til Jan Koed. 57801455

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10