Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - kasper

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
16
Generelt / Mulitslibere, er der én standard?
« Dato: 22. November 2011 kl: 15:03:31 »
Det gjorde det også - en Feincutter.
Den fra Harald købte jeg i forbindelse med husbyggeriet. Gad ikke bruge penge på de dyre modeller, da det alligevel er begrænset hvor meget man bruger den. Den passer klinger? med Bosch og det har vriket fint. De klinger der følger med er noget knald. Køn nogen ordentlige. Der findes klinger til både træ og sten.

Cut away

17
WBX/LBX Fora / Nogen der kan anbefale en autolakerer i nærheden af Kbh.?
« Dato: 16. November 2011 kl: 22:45:02 »
Det lyder som en supergod idé. Jeg sender dig en PM.

18
WBX/LBX Fora / Nogen der kan anbefale en autolakerer i nærheden af Kbh.?
« Dato: 16. November 2011 kl: 09:52:31 »
Der er ingen vej uden om. Bilen skal holde, når nu den er så sund, men jeg magter ikke selv at stå udenfor (og kan heller ikke nå det nu, sådan som pingvinerne skøjter rundt om benene på én hver morgen, når man kommer ud af døren).
Jeg forestiller mig, at jeg selv splitter den ad i atomer og klargør den med udskiftning af fuger, slibning mv. Det skal være en grundig omgang, så al aptering fjernes sammen med vinduer und alles. Jeg er med på, at det ikke er gratis, men alternativet er ikke rigtig til stede, med mindre jeg ruller den over med hvidtekosten - og det gør jeg altså ikke!

Venligste hilsner Kasper

19
WBX/LBX Fora / Findes denne motor?
« Dato: 19. Oktober 2011 kl: 22:48:41 »
I pairerne står der at det er en årgang 1983, og at den er indregistreret førte gang oktober 1982. Det forstår jeg egentlig ikke. Jeg troede de stoppede med de luftkølede i 1981? Men så fik jeg da lært endnu mere:-)

20
WBX/LBX Fora / Findes denne motor?
« Dato: 19. Oktober 2011 kl: 21:56:05 »
Se det er jo det fede ved dette forum :D

Sætter også lige et par billeder på af hele herligheden. Så bliver det ikke brunere. Egentlig købte jeg den fordi jeg blev lidt glad for interiøret og tænkte at det skulle i den anden, men på en eller anden måde passer der brune bedst i denne, med mindre hele pakken sættes over i den hvide.

Så jeg ved ikke helt hvad der skal ske med den. Det fedeste ville jo nok være, at den kunne få lov at leve videre i hel tilstand, men hvis motor og gearkasse kunne sælges i tyskland, er det jo selvfølgelig også en mulighed. Pokkers med alle de muligheder.

Mht. fyret må jeg jo lige gå på opdagelse, og se om jeg kan finde det gemt et eller andet sted.

Tusind tak for hjælpen so far.

21
WBX/LBX Fora / Findes denne motor?
« Dato: 19. Oktober 2011 kl: 16:34:22 »
Det gør den jo så selvfølgelig, i og med den ligger i den bil jeg hentede i Sverige. Jeg har hele tiden været af den opfattelse, at der er tale om en 2,0 med indsprøjtning, med motorkoden CV. Men så var jeg ude hos den lokale vw-mand og han påstår hårdnakket, at den ikke findes, og at sprøjtet må være eftermonteret. Hvad mener I?

Der er også et klistermærke på motoren med et stort fedt kryds på og navnet "hydra" eller måske "hydro". Betyder det, at denne motor er uden hydrauliske ventilløftere?

Nu vi er ved de mystiske dimser, hvad er så den lille boks, som sidder under instrumentbrættet til højre for rattet. Det kan på en eller anden måde slå et eller andet fra eller til. Jeg har dog ikke fulgt strømmens ved, så jeg har ingen hints.  Kunne det være noget alarm?


Jeg håber I kan hjælpe, for der er jo fantastiske mængder af akkumuleret t3-viden i dette forum.

Med herlige hilsner

Kasper

22
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 30. September 2011 kl: 13:38:33 »
En sika i Malmø til 9 svenske kilo, er vel ok?

http://www.blocket.se/malmo/VW_transporter_pickup_36335213.htm?ca=4&w=3

23
WBX/LBX Fora / Undervognsbehandling, storsjælland, hvor?
« Dato: 02. September 2011 kl: 15:49:49 »
Jeg har hørt meget godt om et sted i Farum (kan ikke lige huske navnet på stående telefonfod). Men ellers kunne jeg også godt være int. i noget stordrift.

24
Generelt / dom vedr. ombygning af bil og mc
« Dato: 02. September 2011 kl: 14:23:52 »
Nu er jeg jo i bund og grund enig i, at det danske system er en ægte joy-killer, og at meget i endnu mere ved Sverige gør det attraktivt at flytte finsidan, end før i tiden.
Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke, at der er mindst tre tre fjolser i den historie; sælger, synshal og køberen - om end måske i varierende grad; sælgeren fordi han ganske givet har været fuldt ud bevidst om, at han har fået synet noget som principielt ikke kan synes - han har altså ikke nødvendigvis handlet i god tro. Et syn er jo ikke et helligt dokument, som ophæver alle andre regler og pludselig kan lovliggøre alt. Det er årsagen til, at synshallen også er medskyldige. De må (forhåbentlig) have været klar over, at de ikke havde belæg for at godkende køretøjet. Man kan så være uenig i dette, da cyklen, hvis den ellers var lavet ordentligt, sikkert var helt ok. Endelig må man undre sig ludt over, at køberen er SÅ udvidende, at han køber en Triumph, som tilmed er lavet stivstellet!

25
WBX/LBX Fora / skal benzinpumpen køre konstant?
« Dato: 28. Juni 2011 kl: 13:17:03 »
Damned endnu engang. DF, DG, KY, Jeg tror nok jeg mener DJ:-)

26
WBX/LBX Fora / skal benzinpumpen køre konstant?
« Dato: 27. Juni 2011 kl: 16:05:43 »
Ok, jamen så er der nok ikke noget at være bekymret for, da det er en DG, og dermed indsprøjtning. Men god pointe med karrosseri-højttaleren. Det vil jeg ændre lidt på.

I øvrigt fedt at køre DG efter 10 år med JX og luftkølet. Var lige i Billund i mandags med den yngste datter, som skulle på sprogskole i England. Dejligt at ligge og cruise med 110 og så kunne overhale bare ved at træde på pedalen, ikke skifte gear og vupti står der 130. Jeg blev ellers lidt bekymret da jeg konstaterede tørstigheden af maskinen i bykørsel her i København (5-6), men på de længere ture er det 9-10, og derfor har jeg besluttet, at siden vi alligevel kun har de ene bil, og ikke behøver den så meget i hverdagen, får den lov at leve videre med denne motor. Så nu kan jeg bare nyde lyden af en ægte vw-boxer:-) Summer here i come.

27
WBX/LBX Fora / skal benzinpumpen køre konstant?
« Dato: 27. Juni 2011 kl: 13:57:33 »
Jeg har undret mig lidt over, at benzinpumpen kører konstant. Når jeg drejer tændingsnøglen til første position, pumper den så at sige an og det lyder rigtigt. Når jeg så starter motoren kører pumpen konstant, og det skal siges at den ikke er specielt lydløs. Det lyder lidt som om nogen har glemt en 4-hestes påhængsmotor under bilen. Så er det bare at jeg tænker, at motoren da burde kunne suge an, når først den er i gang? Alternativt kunne man måske forestille sig en mere lydløs af slagsen?

Kasper

28
WBX/LBX Fora / Er dette en klassiker?
« Dato: 23. April 2011 kl: 22:46:30 »
Jep. Med din telefoncoaching smuttede den af uden dikkedarer. Nu skal alle paneler tjekkes grundigt for akvatiske mikromiljøer:-)

29
WBX/LBX Fora / Er dette en klassiker?
« Dato: 23. April 2011 kl: 18:54:36 »
Er lige i gang med at udbedre lidt stenslag på bilen. Tænkte at bunden ved skydedøren også skulle have en kærlig hånd. Bagest i panelet ved skydedøren, lige ved samlingen synes jeg der var lidt dej der skulle væk. Da det var væk kom nogle dråber vand til syne. Derfor borede jeg et lille hul, og ud kom der vand, masser af vand. Nu har jeg naturligvis tænkt mig at bilen skal holde vandet ude og ikke inde. Derfor vil jeg lade det tørre og fylde godt op med bitumen eller linolie. Men det store spørgsmål er hvor det kommer fra. Umiddelbart er panelet hele vejen hen under skydedøren tør, så det må næsten have ligget bag dette punkt. Any ideas?

30
Diesel Fora / Bremser ikke!
« Dato: 05. April 2011 kl: 22:54:22 »
Som jeg forstår det mister du periodisk bremsekraften. Du skriver at du har efterfyldt væske. Men et bremsesystem er jo et lukket kredsløb, som meget gerne ikke skulle have behov for at fyldes op. Hvis bremsevæskestanden er lav er det enten fordi dine bakker er slidt ned og skal skiftes, eller også er det fordi der er en utæthed i systemet - som jeg har forstået det i hvert fald. Der er ikke nogen af bremserne der hænger en lille smule? Det vil du måske kunne mærke på fælgene når du har kørt et stykke tid. Så vil de blive varme. (har prøvet det med mine forældres gamle Porsche. Det var de ikke udpræget glade for, for det er store alu-tromler med jernforing - det var dyrt!) Eller kunne det være et af stemplerne i selve bremsen der hænger, og evt. er utæt?

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7