Forfatter Emne: Startbesvær på 1.6Td - igen  (Læst 1620 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Startbesvær på 1.6Td - igen
« Dato: 04. November 2010 kl: 09:45:43 »
Så skete det igen. Nu vil den ikke starte og jeg kan ikke finde fejlen. Derfor ville jeg høre om der var nogen der havde nogle gode fejlsøgningstip, inden jeg skiller den for meget ad. Symptomerne er nogen lunde som om alle 4 gløderør er stået af, men det kan jeg ikke forstå for alle blev skiftet for ca. 2 år siden til originale rør. Desuden var det som om det kom fra den ene dag til den anden. Jeg har målt på det første rør og kan se at relæet slår fra som det skal. Jeg har også prøvet at sætte strøm direkte på rørene, uden at det ændrede noget. Det lader jo til at der ikke rigtig sker noget, men det virker da usandsynligt at alle 4 rør står af - med mindre der kun har været et par stykker der virkede i længere tid, men at dette ikke betød noget så længe der var varme i luften. Når jeg ved hjælp af startgas har fået den i gang og den er varm, så er der slet ingen problemer. Er der et eller andet jeg har overset, som lige skal tjekkes inden jeg hiver rørene op?
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Bo

  • Gæst
Startbesvær på 1.6Td - igen
« Svar #1 Dato: 04. November 2010 kl: 10:44:30 »
Trækker du koldstartshåndtaget ??

Mølle

  • Gæst
Startbesvær på 1.6Td - igen
« Svar #2 Dato: 04. November 2010 kl: 10:50:40 »
Tjek at skinnen imellem rørene er intakt. Den kan knække. Du skal fornemme at der trækkes rigtigt meget strøm når du sætter strøm direkte til gløderørene. Jeg vil gerne kigge forbi. er der ikke noget med at du huserer i kbh/amager/sydhavnen???

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Startbesvær på 1.6Td - igen
« Svar #3 Dato: 04. November 2010 kl: 10:51:04 »
jeps
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Startbesvær på 1.6Td - igen
« Svar #4 Dato: 04. November 2010 kl: 10:57:48 »
Hov det var så "jeps" til bo´s spørgsmål om koldstartshåndtaget, men også ja til Sydhavnen - i Mozarts haveby 68, men jeg giver dig lige et kald på telefonen.
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Mølle

  • Gæst
Startbesvær på 1.6Td - igen
« Svar #5 Dato: 04. November 2010 kl: 11:20:36 »
Måske i morgen fredag, når jeg letter fra midtbyen ved 14 tiden???

Offline woodhat

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 342
    • Vis profil
  • T3 model: T3 panelvan 1989
  • By: 8585 Bønnerup Strand
Startbesvær på 1.6Td - igen
« Svar #6 Dato: 04. November 2010 kl: 12:13:15 »
Hvor længe er det siden du har skiftet brændstoffilteret. Jeg har haft samme symtomer med min. Jeg kontrolerede gløderørene de var OK, så skiftede jeg filteret og problemet var løst. Hilsen Søren.
woodhat
8585  glesborg

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Startbesvær på 1.6Td - igen
« Svar #7 Dato: 05. November 2010 kl: 20:44:41 »
Så havde jeg lige hyggeligt besøg af Mølle. Kiggede lidt og jeg startede den med rigelige mængder dieselstart. Vi blev enige om at det jo nok måtte være motoren som var træt. Jeg kunne dog ikke dy mig for at prøve at skifte gløderørene, da jeg havde tre brugte, som virker. Derfor blev de tre "nemme" skiftet. Sørme om den ikke sprang igang med det samme, og alle de fjernede gløderør var absolut stendøde. Så altså endnu engang var det gløderørene der var årsag og nu kan bilen få lov at leve lidt igen. Jeg gætter på at de dør så hurtigt fordi den forvarmer temmelig længe - ca. 30 sek. Det kan de nok ikke holde til i længden.
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo