Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Mekanisk
»
T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm....
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm.... (Læst 1879 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm....
«
Dato:
17. April 2014 kl: 07:51:48 »
[attachment=17383]hc904bbd.jpg[/attachment]
[attachment=17384]h35a5306.jpg[/attachment]
Hej Alle.
Tja jeg har lige nogle hurtige spørgsmål til alle jer herinde. Jeg står i den kedelige situation at en rygskade jeg pådrog mig for ca 9 år siden er blevet være, så nu står jeg ved lidt af en skillevej. Jeg har haft en LLE engang, lækker bil iøvrigt, men har holdt mig til de luftkølede (T2er,T1er og Type1er) da jeg kender dem ud og ind. Mit problem er at jeg har rygsmerter og de er blever værre det sidste års tid, så nu til mine spørgsmål/så kampe. Enten skal jeg beholde min nuværende Doka og bygge automatgear i den, eller købe en T3er nok med automatgear i da jeg har dage hvor koblingen er noget lort. Kan nogen fortælle mig om ulemperne ved T3erens automatgearkasser, benzinforbrug, hvor stifteren sidder, subaru ombygning kontra række4/5, holdbarhed af de forskellige ting mm...
Det er for at holde det om mod det jeg har/kender til mm, da jeg må se i øjenene at det nok bliver den sidste bil jeg får bygget, suk.
Hilsen Peter, Kbh, 31717970
PS: hvis det bliver en T3 er der måske en venlig sjæl på Sjælland som har en med automatgear som kunne tænkes at give en tur?
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
Hinze
Administrator
Hero Member
Indlæg: 5.498
T3 model: ingen for tiden
By: 2670 Greve
T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm....
«
Svar #1 Dato:
17. April 2014 kl: 08:22:24 »
Hej Peter,
trist med ryggen. Du må være temmelig høj/og eller er 76 total på jorden. I øvrigt en rigtig fin vogn du har der.
Automatgear i T3 er rigtig holdbare. De ses også i audi 200 turbo golf 1 og 2, selvfølgelig med deres eget diff. De bliver også benyttet af "dragster buggierne".
Den er ren mekanisk, dvs ingen elektronik eller vacuum styring. Skifter kabel sidder på højre side, sammen med speederkabel (til kickdown funktion), herfra går der en stang til gasspjæld på motor. Jeg har haft carat med wbx 95 og automatgear. Den går 6-7 km/l. Har prøvet en Subaru 2.2 med automatgear; den siges at gå 10 km/l. Du nævner omdrejningerne; den skifter til 3 ved en 80 stykker, afhængig af hjul opsætning og terræn. Der er kron og spidshjul til salg med et noget mere lækker gearing
se mere her
.
Ombygning til Subaru er lækker, men det koster, se bare hos
Smallcar
for priser. Dog vist kun til T3 ombygninger.
Række4 er klart den billigste løsning, da vi taler diesel ombygningstumper. Motorene flyder over det hele og koster ikke det store. Tænk bare 1.8T, uha. De tager omdrejningerne fint, ligesom Subaru.
Række5 kender jeg ikke så meget til, men VW-madsen er vist gået den vej.
Mon ikke der en du kan prøve et sted.
Om du skal beholde din egen eller købe en anden er jo din afgørelse. Der er jo sikkert mange følelser involveret, og dem kan vi ikke vælge for dig
Logget
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm....
«
Svar #2 Dato:
17. April 2014 kl: 08:42:51 »
Ja det er pisse surt, men har vist i et stykke tid at det nok gik den vej. Jeg er 194 cm fra den ene ende til den anden, og ja hun er skubbet godt i jorden. Og tak for de fine ord om tøsen Hinze.
Jeg er ude efter komfort (det har min Doka faktisk, meget ombygget på den), kørbarhed, et fornuftigt træk og økonomi også (ca 9-12 km/L). Og så er det næsten ligemeget om det bliver min doka eller en T3er. Men hvis det skulle blive en T3 har jeg dog en række krav til den, og den vil nok ende som denne her.... Dog med andre farver og med 2,5 subaru, V6 eller række 4/5.
Iøvrigt et link til opbygningen/ændringerne på min Doka.
Link:
http://vwnettet.dk/topic/172778
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
POLLE955
Hero Member
Indlæg: 2.766
T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
By: 4700 Næstved
T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm....
«
Svar #3 Dato:
17. April 2014 kl: 16:33:51 »
Hej Peter , du kan få en tur i min LLE der er aut.gear i , men du skal da bare have aut.gear i din fine Latebay-Doka , kender en der hedder Frank der har pillet sin aut.gearkasse ud af sin Bay fordi han skal have en monstermotor i jeg har sponsoreret en DJ blok til projektet , jeg kan høre ham om den er tilsalg ?
Hilsen Poul
Logget
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm....
«
Svar #4 Dato:
17. April 2014 kl: 18:07:48 »
Det vil jeg meget gerne Polle og du må da godt spørge Frank.
Er der ikke noget med at WBX og Type4 motorer har/deler samme svinghjul?
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
POLLE955
Hero Member
Indlæg: 2.766
T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
By: 4700 Næstved
T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm....
«
Svar #5 Dato:
17. April 2014 kl: 23:42:23 »
Jo det er også en type 4 motor der er i de første T3 fra 1979-81 .Jeg ringer til ham og spørger .
hilsen Poul
Logget
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Mekanisk
»
T3, automatgearkasse, benziner ombygning mm....