Du har det tykke kabel der går direkte fra batteriets + pol til startrelæet / solenoiden. Der SKAL være fuldt smæk på der, da der hverken er hovedsikringer eller relæer undervejs. Ellers må kablet være brudt et sted undervejs, men det lyder ikke videre sandsynligt.
Test med et voltmeter ( helst digital ) spændingen over batteripolerne, og derefter mellem stel og fødekabel på starter.
Næste skridt: Mål spændingen mellem karrosseriet og klemme B+ på generator. Der skal også være fuldt smæk, da det er yderst vigtigt for generatorens ydeevne, at der er ordentlig forbindelse.
Mens du er ved det: Flyt minuspinden fra karrosseriet til et sted på motoren med god forbindelse: Er der spændingstab ? Så prøv med et startkabel fra karrosseriet til motor eller gearkasse. Som beskrevet i en anden tråd, har d'herrer konstruktører ikke overdrevet gjort brug af stelforbindelser. Den der blev monteret fra fabrikken sidder ved gearkasseophænget, men den er muligvis lige så gammel som resten af bilen og udsat for vejr og vind. DET kan resultere i mange sjove ting: Motoren trækker stel de mest mærkelige steder fra, men da starteren kræver noget "mad" for at fungere, vil det nok knibe, hvis ikke der er ordentlig "føde" på stelsiden.
Det kan det nok så berømte startkabel kompensere for, og så ligger løsningen lige for: STEL! Du kan aldrig få for meget af det.