Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens Flensborg

Sider: 1 ... 125 126 [127] 128 129 130
1891
Diesel Fora / Reservedele til turen
« Dato: 05. Juni 2008 kl: 20:28:28 »
I 1998 blev jeg stående 500 KM fra Flensborg på vej til Hessich Oldendorf veteranbiltræf Breyelfenstervereinigung .. det var generatoren der fik kontakt med minus, men jeg fik hjælp fra 4 japanere fra TOKIO Volkswagenclub, det var allers tiders snak på gebrokken tyskengelskjapansk ... kigger lige efter foto ... her kommer det ... husk at kende folk rundt omkring på de forskeliige kontinenter !!!!! Japan er ikke langt væk ...

se foto - det var alle tiders i 1998 ...

------------

Jeg har lige pakket 1963èr boblens BLACKBOX til Bug Run, det er en mindre alukuffert til 9,90 Euro i forreste bagagerum... Deri er der:

en generator 12 volt
2 relais 12 volt
en relais 6 Volt ... måske hjælper jeg andre ...
3 rem til generatorer
reservespecialstartlås fra 1954 ...
en pose kabler
ledninger og stikkontakter
tyggegummi til en coolface
pistolcomputerlampe til tændingen
de der kontakter til tændingen
fordeler og finger og tændingskabel
speciel gaffertape til hhmmmmm ...
ledning til kobling og gas
pærer til frontlys
spraydåse til punkteret dæk

og det hele skal ind i den lille kuffert, ellers er det UNCOOL  :wink: Jeg kører alene med kvinden uden konvoj, så skal der lidt til.

Kurt modtager min phoneadresse ...

Jens

1892
Diesel Fora / Reservedele til turen
« Dato: 05. Juni 2008 kl: 16:53:38 »
Reduce to the max ...

Hva har man virkelig brug for?

Mobiltelefon
Kreditkort
Telefonnummerliste fra T3nettet ... (jeg står på i Flensborgområdet - såfremt der udvikles sådan en dims)

rem til generatoren
lidt værktøj i en boks
reservedæk under bussen
Reservedunk under bænken
Ledninger fra dysse til ESP

Alt andet står i garagen ...
 
Jens

1893
Diverse / demontering af armaturbrættet T3 - tysk link
« Dato: 05. Juni 2008 kl: 13:46:42 »
Jeg fandt den her lige nu - husk at øremærke linket - alle de der problemer med elmotoren i forreste blæser er jo en kendsgerning.

Tysk link med billeder:

http://www.ottigers.com/index.php?content=typ2/armaturenbrett.htm&rubrik=typ2&sub=werkstatt%20(ohne%20Text)

1894
Diesel Fora / Starter alt for godt om sommeren!!
« Dato: 04. Juni 2008 kl: 12:46:47 »
read the fuck...ing manuel:

Der står, at man skal trække i koldstarten ... Der står ikke noget om det varme sommervejr ...

Måske skal man blive lidt bekymret, såsnart den ikke starter med koldstarten i den kolde tid ... Generelt det spørgsmål, om timingen af ESP måske ikke er 100%, men hvordan ellers???

Oplever det samme med min JX her i den varme tid, men den løber bedre med koldstart i første minutter. Jeg vil ikke kvæle motoren, den bliver trukket ...

Jens

1895
WBX/LBX Fora / så er der højoktan til folket
« Dato: 04. Juni 2008 kl: 09:34:50 »
99 Oktan VPower koster mindst 10 Cent mere hos tyskerne ...
Svarer til 75 øre, måske svinger den pr. liter endnu mere op ???!!!
Og det der VPower Diesel er af samme slags ...

45 cetan is right stuff - other stuff is BULLSHIT
and SHIT is only the right "s`pecial h`igh i`ntensy t`raining ..."

Jens

1896
Diverse / sætter ud ved accelleration
« Dato: 30. Maj 2008 kl: 21:12:00 »
Forkert monteret Dieselfilter?
Pilene på dåsen den forkerte vej?

Jeg har selv oplevet den fejl på min egen gammel JX Bluestar og jeg var 110% sikker på at jeg havde lavet det rigtigt, men ...

Jens

1897
Diesel Fora / Hvor langt går jeres JX\'er på literen??
« Dato: 29. Maj 2008 kl: 14:56:26 »
Når jeg kører stille og roligt kommer den på 13 KM pr. liter

Når jeg drøner afsted med tryk på mellem 120 og 130 kmh så sluger den gerne 10 KM pr. liter

Jeg kommer ikke rigtigt over de 10 liter på 100 KM, men så nøjagtig tager jeg det nu heller ikke

Jens

1898
Diverse / Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Dato: 27. Maj 2008 kl: 21:47:59 »
Husk nu sandstormen ...
En tur ud på markvejen i det varmeste sommervejr, nu er tiden inde. Stævet er det hemmeligste i ingredienserne ... så holder filmen som HASK på bunden, og man kan æve sig med en kakalakke og  pipen a?la Cheech and Chong filmene ... Husk at starte på jeres kompressor, snup lige et tupperdims hos konen (hemmeligt) og kom så i gang med at ryde op på hylderne. Den bedste blanding vinder ... der skal mixes - yeah!!!! endelig en sjov opgave.

Inden man misbruger en gammel farvepistol, skal man lige rense bunden og evtl. rense lidt med vinkelsliberen. Og alt det gamle lort med tjære og tyk propyltotaldimsasfaltbitumen er SCHEISSE ...

Selveste Messerschmidt Boelkow Blohm værket var vild med de hemmelige ingredienser ...

---

Jeg har indtil nu ikke hørt noget om en "støveksplosion" i en garage, nu skal man lige være lidt carefull med en smøg ... Efter anvendelsen og op til 4-8 bar på pistolen med grødet i dåsen anbefaler jeg en frisk udluftning og sæbe til håret ...

Farvepistolen kan næsten ikke mere bruges til lakarbejdet, den skal altså helst udgå til sådanne projekter ...

spacesniffbundbeskyttende hilsen
Jens

1899
Diverse / Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Dato: 27. Maj 2008 kl: 16:25:26 »
Jep - stavblender - jeg spurgte lige google

måske kan man også prøve sig frem med en modificeret DILDO ???  :lol: pille en del af toppen fra og sætte modelskipskrue på ... brum brum

Jens

1900
Diverse / Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Dato: 27. Maj 2008 kl: 15:30:09 »
Her kommer mere om den hemmelige opskrift:

cykelolie er tynd - den bløder op i de gamle lag - en form for blødgører af alt det gamle lort på bunden, samtidig kryber den ind i alle revner.

motorolien er kutyme - den er bare ny - ikke noget brugt pga. syren ... det giver den fedeste  konsistens iflg. veteranernes anekdoter fra STALINGRAD (Schmutz und Dreck hält warm ...)

gearkasseolie - den er meget konsistent - molykylkæderne holder sammen som i tæppevævning på bunden (min visionstanke) - jeg har flere liter ...

smørefedt - når den blandes med det gamle køkkengrej - den der pyrerdims - så ligner det noget af en ækelt opskrift ... Molykylerne holder sig til gearkasseolien, så bliver det hele mere fast, næsten som en lækker overfladefilm ... i tupperdåsen ser det rigtigt ækelt ud, det er et highlight i opskriften ...

TecTyl og voks er den bløde faste blandingskonsistens - det forvandler sig ikke til en hård overflade ...

Mest vigtigt for mig er den der røde cykelolie, den er så fin i sig selv og meget billigt sammenlignet med den der olie til at rense en pistol (glemt navnet).

Og det er rigtigt, at jeg blander efter det der står i reolen. Men grundreglen er 1/3 cykelolie, 1/3 voks, 1/3 motorolie og så en tur in på de støvede veje.

Jens

1901
Diverse / Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Dato: 27. Maj 2008 kl: 12:59:38 »
Hi folks
Sidste uge blandede jeg i en Tupperskål følgend hemmelige ingredienser:

300 ml rød cykelolie
300 ml gearkasseolie
300 ml motorolie 10W40 VW 50.500
250 ml rød bilvoks til polish
250 ml fedt - smørefedt (Maschinenfett)
500 ml Tectyl til hulrum

Det hele blev mixet med en såkaldt pyrerstav eller hvordan kaldes det? og då kom der flere ladninger ind i farvedåsen til kompressorlakering af bilen. Dermed sprøjtede jeg bunden med tryk på, det luktede nær af HASH i garagen efter dette rituale og der var HASHlugtgenskyer ...

Har jeg glemt noget i min hemmelige opskrift? måske VODKA som fortynder?

Jens

1902
Hi folks
Det var toppakningen, den blev ellers fornyet i februar 2006. Efter 30.000 KM gik den op i dampen ... Ingen garanti, ikke noget om kulante VAG folk.

selveste pakningen koster kun 39 euro netto, regningen var i alt på 498 euro inkl 78 euro moms.

Jeg går snart i gang med at lave en JX selv, jeg har mistet trygheden overfor VAG kvaliteten. I februar 02006 ville jeg lave det perfekt, derfor kørte jeg til VW, nu skulle efterfølgeren til min gamle Bluestar alligevel betale gildet, der nu kommer op på 3.990 € (motor gearkasseskift dyssejustering og esp ny pakning etc. uden topstykke) + 290 € (justering og ventiler) + 450 € (nyt topstykke) + 498 € toppakning - en gevaldig mundfuld i løbet af 2 år til en JX ...

Jens

1903
Diesel Fora / Skift af pakdåse samt pilotleje
« Dato: 22. Maj 2008 kl: 16:17:12 »
nøøøø ...
skal man ikke ...
Hvor ofte skifter man koblingen?
special forces training med hammer, mac gyver kniv og alt andet grej skal trænes ...

Jens

1904
tænk hvis folk går ind i et tysk apotek fordi de har brug for noget imod bumser i ansigtet .... det kunne ende med, at de får en håndfuld kondomer i stedet for ... bumser -> bumsen

Måske ville VAG reagere med julklap eller gavefis, når man beder om en pakning ... pakning -> pakke -> Paket -> gift - gift ville ende i et dødsfald af stumperne ... puh hah

Men, ellers I altid velkommen til at spørge, jeg åver mig også i det danske på den her måde

Jens

1905
Diesel Fora / Indstille ventiler med tandremmen på?
« Dato: 20. Maj 2008 kl: 14:36:03 »
perfekt link - perfekt justeringstip!

den dims hedder ventiltrykker - ahhhhhh -  sådan laves det. Det er ikke spor farligt, såfremt man ikke ligner en HULK i underarmen ...

Jens

Sider: 1 ... 125 126 [127] 128 129 130