Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens Flensborg

Sider: 1 ... 127 128 [129] 130
1921
Diverse / Montering af skydedør - hvordan skal det ske?
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 13:44:18 »
Hej igen
Jeg prøver det, men ikke alene.
Den faldt ned pga. manglende hænder, jeg har modtaget hjælp i aften, så sker det.

Scheisse med den der skjørte ... grrrr.... men det kan limes med epoxy uden at der er optiske skader  :wink:

Jens

1922
Diverse / Montering af skydedør - hvordan skal det ske?
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 09:26:21 »
Hi folks
Jeg demonterede skydedøren på min LLE i går. Jeg var lidt uheldigt, skjørten brækkede i 2 af de der montagedimser, den skal nu limes med EPOXY.

Hvordan skal skydedøren monteres?

Skal det der store lejer i midten af døren først monteres, når døren hænger øverst og nederst i skinnerne? Jeg kan ikke klare jobbet alene, i aften får jeg besøg af en kamerat til dette arbejde. Jeg har prøvet på at sætte døren på med begge leger - den i midten fitter absolut ikke.

Hvordan skal det laves?

Kører nu med Bugmobilen ...

Jens

1923
Diesel Fora / Hold nu kæft med det evindelige dyseævl Pedant-jarl...
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 09:21:01 »
ahhh!
pistoler var det engelse udtryk - right?

dieselsend er en seriøs alternativ, der købte jeg en del småting. Jeg havde købt 4 dysser til min gamle JX Bluestar, de virkede på mig som ældre renoverede dysser, de var ikke nye.

Problemet med at justere hhv. indstille ventiler er jo, at man ikke har alle de der forskellige små plader liggende til det. Det er nok kun dig, jeg selv har ikke en eneste. Det er heller ikke smart at købe flere forskellige tykkelser, det er noget til en centraliseret opgave. Dem der skruer mest på motorer, de har dimserne liggende.

Den der "Flammscheibe" skal ny, det er klart. Jeg købte mig en special ventilnød til at skrue dysserne fast. Jeg kender ikke meget til NM på den, dysserne begyndte i sig selv at dreje 1/8 omgang, så jeg blev lidt bange.

Så nu skal jeg bare finde en mand der har lyst og tid til det, så kommer jeg forbi til en ventil- og dyssechek. Det mår aldrig være gratis, det hører med til reglerne. Skal heller ikke misforstås, man kan jo optrænes til selv at blive dygtigere til det.

Jens

1924
Diesel Fora / Hold nu kæft med det evindelige dyseævl Pedant-jarl...
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 08:51:32 »
Hi Jarl
Du var for længe ude i Solen ... på tysk hedder det "Du warst zu lange in der Sonne" ... en smøg er heller ikke samme niveau som om at sniffe til udstødningen  8)

Er det ikke også rigtigt, at pistolen smelter pga. dyssernes forkerte justering? Jeg husker en eller anden snak for flere år siden, hvor en dysse ikke var justeret rigtigt, den tissede efter - på tysk slang kalder de det "nachpissen" ... det er lidt schrauberslang, håber det er ok.

Eller skyldes smeltede pistoler forkert justerede ventiler hhv. stramme ventiler?

Hvordan indstiller man dysser? Her skal jeg køre til BOSCH Koenig i Suedebrarup, det er 45 KM væk ...

Jens

1925
Diverse / Rustfrit stål og rust.
« Dato: 05. Maj 2008 kl: 10:25:20 »
Hi folks
Såfremt man svejser rustfrit og normal stål sammen, så opstår der kemiske reaktioner i svejsningen. Selveste ar på svejsningen er et kemisk marerudt ... Samtidig er det kendt, at rustfrit stål optæres af syre, ikke af rust.

Jeg har været i gang med denne erfaring på min cabbi 1303 fra 1978 (luftkølet 1600er AS) rustfri udstødning regnede sig ikke ....

---

Syren opstår i forbrændingsprocessen i motoren, man skal aldrig være for sikker...  Pga. de kemiske processer er den der 5 til 10% andel af ethanol også farlig for metallet. Såfremt det hele ikke er behandlet med nickelgalvanisering, så er der fare for optærede tanke og carburatorer.

Jeg har beskæftiget mig i længere tid med problemet omkring de der syrereaktioner i en luftkølet, selveste aluminiummotorblokke, carburatorer og andet var tæret af syrereaktioner.

Samme princip gælder for udstødningen ...

Check this out - brazilmotorer med alkohol:

http://www.sebeetles.com/last_series_86.htm

Er der nogen der har anelser om at bygge en distelle til den her med alk-motor? Jeg er omgående med i projektet!!!!!!



Jens

1926
Diverse / T3\'ere udelukket fra tyske storbyer :(
« Dato: 25. April 2008 kl: 09:47:55 »
De seneste uger blev emnet kogt op i Tyskland. Politikerne mistede troværdigheden med 10% projektet i Benzin, det hele blev aflyst. Nu har vi 5%, men man konstanterer samtidig enorme prisstigninger på madvarer i den tredje verden (Hvede til Ethanol etc ...).

Samtidig har man beregnet, at den såkaldte "Feinstaubverordnung" går over til at blive et lidt latterligt argument. Kun 3-4 % af dette støv stammer fra bilerne, over 60% fra naturlige processer, især i varme sommertider. Kraftværker, Skorsten og andet tager resten af tallet. Såsnart der ar varme og kolde lufttiltag og manglende luftudskiftning fra havet, så støver det til ...

Alt det fis har været ansvarlig for, at hysteriske politikere uden forstand finder på sådan underlige reglementer. Lad os se hvad der sker fremover.

Man kan købe EuroII og EuroIII katalysatorer og der kommer biler fra Koeln og Hamborg området i fremtiden, såfremt folk ikke bliver rasende til næste valg.

Jens

1927
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 22. April 2008 kl: 13:06:37 »
Hi
Jeg har ingen problemer med små dimser på op til 30-50 Euro, men når man betaler 1.500 Euro til en motor JX i forhåndsbetaling som slet ikke kan leveres, så er man langt ude som tilbyder på ebay.

Derfor køber jeg ikke store pakker hos dem, det er for grov for mit vedkommende. Man har talt meget om det hos tyskerne de seneste år.

Jens

1928
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 22. April 2008 kl: 09:30:29 »
I forbifarten læste jeg ikke den detalje, i har ret :-)
Køb og bliv glad med det!!!!!!!!!!!11

***************

Er det Motorensuche.com med ham Marc?

En anden synsvinkel:
Der er tilbydere på ebay med fine JX motorer og andet (samme navn ville være rent tilfældigt ...), såsnart man så har købt delene online på ebay, så kunne delene ikke leveres ... man skulle først indsende sin egen defekt JX MAN BETALTE FOR EN NY MOTOR FORINDEN ... samme princip gælder i øvrigt for enkelte dele og andet fra samme tilbyder.

Som sagt, man betalte forinden, først derefter dukkede problemet op ...

Vi lever alle med utroligt mange søde mennesker rundt omkring. Motorensuche er måske især blevet skudt ned flere gange på de tyske T3netter hhv. forum. pga. lidt underlige tilbagemeldinger fra flere T3billister pga. køb af dele.

Jens

1929
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 22. April 2008 kl: 09:01:50 »
Er der ikke forskel på servo og det normale styregear uden servo, eller er der noget jeg ikke kan se? Er tilbuddet til det normale gear uden servo eller ej?

Hallo?

Jens

1930
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 21. April 2008 kl: 17:29:10 »
Prisen på ebay er tegn på, at sælgeren kender til den udtømte situationen på markedet. Tænker på prisen af det komplette pakninngsset til en 1300-1600 luftkølet folkevognsmotor, det koster omtrent 15,00 euro sammenlignet med de 99,00 Euro til pakkesettet på servosystemet T3.

For mig er det lidt for frækt.

Jens

1931
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 21. April 2008 kl: 10:06:26 »
Det tyske Forum www.bulliserver.de er nede siden fredag, serveren røg nok i luften...

Kaefer und Co har forstand på problemet, han kommenterede også en del af det i dette forum. Han kan kontaktes på:

http://www.classic-parts-online.de/

desværre kunne han ikke levere for 2-3 uger siden. Husk det der nævnte linknummer på ebay, det er en sjælden situation ...

Jens

1932
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 20. April 2008 kl: 21:54:50 »
Jeg glemte at nævne, at VAG i tyskland er løbet tør, derefter kom Kaefer und Co. med en negativ udmelding. For tiden er det et problem i Tyskland. Det blev drøftet for 2-3 uger siden i det tyske forum.
Jens

1933
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 20. April 2008 kl: 20:33:18 »
Jeg opdagede i dag den her på ebay: 320242364466

indtast nummer!

Det tyske marked er løbet tør for pakkeset til renovering af servogrejet på T3èn. Kaefer und Co. melder ud, at der ikke kan leveres dele / tætninger til servopumpen. Dette er 14 dage siden. I det tyske Forum var der nervøse folk pga. nu manglende reservedele til problemet.

Jeg er forundret over, at ham tilbyderen på ebay lige pludselig dukker op med delene.

Køb stumper, undgå følgeskader ...

Jens

1934
Diverse / 4 monteringshuller til loftskab bagerst søges - men hvordan?
« Dato: 18. April 2008 kl: 19:46:00 »
Det er de fire dimser der skal ind i venstre og højre forstærkning af det indvendige tag. Efter det jeg har hørt, så er der allerede huller i under de der plader i bussens tag. Perfekt ville det være, hvis man kender til centimeter etc.

Jeg regner med, at jeg skal nedpille bagerste himmel på 30 - 40 centimeter :-(

Billedet er fra igittbæ, jeg har samme skab.

Jens

1935
Diverse / 4 monteringshuller til loftskab bagerst søges - men hvordan?
« Dato: 17. April 2008 kl: 22:50:03 »
Jeg fik købt et Westfalia loftskab på ebay, nu vil jeg montere skabet. Det er med fire stænger hhv. krog og på hele breden, disse skal ind i loftets himmel, men hvor finder jeg hullerne til dimserne? Er der nogen med erfaringer på området?

Tyskerne på www.bulliserver.de har ingen anelse ...

Jens

Sider: 1 ... 127 128 [129] 130