Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens Flensborg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 130
31
Diverse / Sv: Reservehjulsophæng. Hvad er mulighederne?
« Dato: 23. August 2017 kl: 12:57:23 »
www.tk-carparts.de tilbyder nye repro til ca. 770 euro til begge sider:

https://www.tk-carparts.de/catalog/522/Reserveradtrger_Zubehr/Reserveradtrger_Zubehr.html

De originale syncro old school reservehjulholdere bliver handlet til mellem 1.500 og 2.000 euro. De bliver vejet op med guld ...


32
Alt andet / Sv: gardiner Købes
« Dato: 14. Juni 2017 kl: 18:21:28 »

www.ebay-kleinanzeigen.de
findes flere sæt til ca. 150 euro ...

T3 gardinen

er søgeord

33
Diverse / Sv: Hvad er bedst til at fuge pladesamlingerne op med?
« Dato: 29. Maj 2017 kl: 12:54:24 »
Og lige et billede af syncro dokaen med fræsede kanter og hjørner ... den er blevet behandlet med epoxy, så fik den Sikaflex og 2k epoxy og til sidst 2k lak ...

Jeg køber original lak 2K hos forhandleren til veteranbiler, ikke noget moderne vandlak.

34
Diverse / Sv: Hvad er bedst til at fuge pladesamlingerne op med?
« Dato: 29. Maj 2017 kl: 12:11:01 »
Ja den der Brunox link  er korrekt !!!

---

Fluid Film anvendes først efter 2K lakering udefra, dens evner er for gode... 2K lakken hæfter ikke på Fluid Film ... og det kan krybe under "for frisk" lak ...

Jeg går meget op i Fluid Film, dens evner er 100x mere effektiv end petrolprodukternes. Og som eneste biokemi kryber det opad ... en spraydåse hjælper indvendig i hjørnere. Bunden på min bobbel cabriolet er blevet sprøjtet med Mike Sanders dysse og Fluid Film A ... Vangerne i alle mie 3 busser er fyldt med Fluid Film A til det drypper ...

Her et billede af indersiden (førerside) på min LLE, nederst inde blev der penslet Fluid Film efter svejsearbejdet. Kampen mod rust kan være krævende, det kender vi alt om ...

Der er mange visdomme, vi bliver alle klogere.

Jens


35
Diverse / Sv: Hvad er bedst til at fuge pladesamlingerne op med?
« Dato: 28. Maj 2017 kl: 21:13:35 »
Jeg renser fugerne med en dremel, efterfølgende med en rundbørste messing på boremaskinen.
Derefter behandler jeg fugen med epoxy, jeg benytter mig af Brunox som jeg pensler (kan googles).
Efter 2 dage kommer der så Sikaflex ind i den behandlede fuge, mener det er 221, men primært er det den til fuger.
Så lakerer jeg.

Enkelte arbejder med phosforsyre (det der er i Cola) og så er der nogle der sandblæser fugerne.

Det vigtigste er, at fugen får lak eller epoxy inden der kommer Sikaflex ind i fugen.

Og rusten kommer også indefra, Fluid Film indefra er magie ... Fluid Film kryber opad, sikke en evne ...

Jens


36
Mekanisk / Sv: Rust
« Dato: 09. Maj 2017 kl: 15:23:14 »
Fandt lige det her billede, forkofanger LLE1308 ...
Har foreløbig  ikke svejset hullet, den er nu fyldt med fluid film ...
Jeg vil senere kigge ind i hullet for at hvordan kemien laver modangreb
Der var ellers ingen huller i kofangeren
Jens

37
Mekanisk / Sv: Rust
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 21:49:26 »
Min 1308 har også et mindre hul samme kofangerramme dog på højre side ... den fik 3 liter fluid filmind i bundens hulrum og det virker, har ikke svejset dette hul, vil afvente lidt. Kommer med LLE 1308 til Fyn17, så kan vi snakke LLE klogskidderniveau. Min er næsten perfekt nu, men gang på gang dukker der noget nyt op, lige nu er det koblingen der driller, det er ledningen i enden ... Skifter bare ledningen til cylinderen (103 cm?) på gearkassen og måske denne cylinder.
Jens

38
Træf / Sv: Kommer til Fyn 17.
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 21:42:05 »
Jeg kommer med LLE og 2 teenagerpiger og betaler kontant, håber det er ok.
LLE`n har fortsat mindre børnesygdomme, nu er det koblingsledningen der skal skiftes (den bagerste) og måake den bagerste cylinder på gearkassen.

Den 28 maj har jeg fødselsdag, mon pigerne fikser EPA Bundeswehr Hardkekse med flødeskum...

EPA = Ein Mann Pack - militærmadpakke NATO standard

Jens

39
Mekanisk / Sv: Fjæsbok
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 21:38:20 »
Efter 17 år med T3er har jeg samlet meget viden og jeg fjoller jo på fjæsbook og nogen gange her på T3nettet. Jeg glemmer altid mit kodeord her på denne side, de der store bogstaver ... nå men pyt med det, jeg svarer ej heller mere på de normale ting på de tyske sider, det er for anstrengende (time eater) og alle de kloge kommentarer er ofte bare for the birds ...

Ses på en kop kaffe eller dåseøl uden fjæsbook bla bla

Jens

40
Biler.. / Sv: Vil sælge min Syncro 4door doka (diesel)
« Dato: 08. April 2017 kl: 22:25:00 »
Bussen er sendt til mindre old school OVERHAULIN ...
Den står igen til rådighed efter sommerferien, eller først i 2020 når den bliver tysk veteranbil. Jeg regner med at prisen eksploderer til denne tid, når vi taler om en "old school" udgave på den tyske side.
Du er nød til at kigge et andet sted. Jeg betragter dette projekt nu som aktiekapital.
Den får ny turbo, nyt topstykke, en gearkasse skiftes til 30.000 viskositæt, lidt lakkorrektur og ny elektrisk system til ladets motorkran. Jeg er i gang ... min LLE har overtaget dens opgave.
Jens

41
Diesel Fora / Sv: Tankbånd rustet væk - go /no go?
« Dato: 22. Marts 2017 kl: 09:45:45 »
Når der kun er 10 liter i tanken og gaffa tapen kan klare de første 10 km ...
just do it ... men tjek lige med fornuft ...
alt derudover er ... booooom .. især med 70 liter super
Sådan ville jeg gøre.
Helt normalt at de der bånd rustormes ... normal rutine i mine kredse med at skifte til Niro ...

Jens


42
Interiør / Sv: Teltdug. rettelse
« Dato: 21. Marts 2017 kl: 08:06:04 »
Tak Rabundussius Terminus Blomsternisdus

Det primære problem med teltdugen er dens mål og de op til 30 forskellige modeller på markedet siden 1979. Der er kun repro teltduger til Westi modellen på markedet. Reimo aner jeg intet om. Detaljerne er nævnt i mit første indlæg.

Jeg fik fikset en Westi (op til 1985) ind i en Futura fra 1981. Der blev klippet lidt i enderne nederst, ellers fittede det fint.

Jens


43
Interiør / Sv: Teltdug.
« Dato: 20. Marts 2017 kl: 12:16:50 »
Der er forskel. Model Westfalia efter 1985 er et par cm breddere i teltdugen, sengen efter 1985 Westfalia er ca. 10 cm breddere oppe under taget.

Westfalia op til 1985
http://www.ebay.de/itm/VW-Bus-T3-Faltenbalg-beige-Aufstelldach-Westfalia-Joker-Westi-1980-1985-/391647179463?hash=item5b2ffdb2c7:g:I1MAAOSwEzxYSSly

Westfalia efter 1985
http://www.ebay.de/itm/Faltenbalg-Aufstelldach-Westfalia-VW-T3-Joker-Caravelle-Westi-Baujahr-1986-1992-/322165292352?hash=item4b028c3d40:g:ah0AAOSw8d9UsSe4

Reimo er lidt anderledes, de har andre mål. Man kan sagtens tilpasse en teltdug, husk dog det rigtige mål i bredde og længde.

Jeg har fikset en Westi teltdug op til 1985 ind i en Futura 1982. Jeg har hørt, at der ca. har været 30 forskellige hævetagmodeller siden 1979 fra forskellige udbydere.

Jens


44
Syncro Fora / Veteranbil muligt med en AFN 110 hk diesel i en T3 syncro?
« Dato: 17. Marts 2017 kl: 12:56:53 »
Jeg havde lige mail fra Matze...

Kan man få veteranbilregistrering med en syncro der har monteret AFN? 110hk tdi ... eller er den danske lov med de 35år udelukkende gearet til original motor jx med 70hk?

Og er der lovændring til 30 år på planen lige som i Tyskland?

I Tyskland vil jeg få problemer, såfremt jeg monterer en AAZ i min syncro i stedet for JX ... Taler slet ikke om AFN, denne ombygning vil nok være umuligt som veteranbil.

Jens


45
Generalforsamling / Sv: Indkaldelse til Generalforsamling 19. marts 2017
« Dato: 17. Marts 2017 kl: 10:53:31 »
Ønsker jer et hyggeligt møde.
Min nye Mercedes W124 Coupe fra 1990 kommer først i starten af april, og en tur i min bobbel vil jeg ikke prøve uden ny justeret tænding. Samtidig er min LLE på værksted (ny kobling). Min syncro camper er igang med motorskift ... syncro doka får lige tandremskift ... Så min bilpark er i det røde felt ...
Ses
Jens

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 130