Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens Flensborg

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 130
61
Syncro Fora / Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Dato: 05. Januar 2017 kl: 15:10:41 »
Hallo Matze
Was war vorher für ein Motor drinnen?
JX 70PS
MV 95 PS?
In DK gibt es bei der Aufrüstung zum 110 PS AFN eine Grenze von - ich glaube 20% - weiss aber nicht genau.
Und denke an die "jaerlichen" afgifter von in etwa 14.000 kronen die kommen werden beim Diesel, wir kennen das in D als KFZ-Steuer ... gewaltiger Unterschied eben. Darum ruesten viele in DK um auf Reihenvierzylinder Benziner 90 bis 110 ps oder auch Boxer Subaru.

Denke da kommen noch antworten.

Dansk:
Hvordan var reglerne med motorkonvertering fra JX eller MV til Diesel AFN 110 hk???
Mener man kun må opruste med maks 20%?
Afgifterne på en diesel AFN 110 hk i Danmark er omtrent 14.000 kroner årligt?

ses
Jens

62
LLE 1308
Nachtigal ik hør di trabsen ...
Mangler nu kun ny generator og servorem, svejse et hul nede foran og fikse en ny manshette til tankfyldehullet ...
Og så er der start up ...

LLE klistermærker fikses når det er mere varmt derude ...

Eferfølgende skiftes der så til en ny JX på syncro camperen ... men det er en anden historie ...

Jens

63
Moin T3 venner
Der er en sjov fejl i min syncro doka, noget jeg ikke rigtigt kan tilordne.

Midt under kørsel ryster den måske lidt i maskinrummet, eller ikke. Så stopper motoren og den gule gløderør lampe lyser. Efter et omgående shut down med nøglen starter den sofort ...

Komisk fejl under kørsel lige her til morgen uden en vibration bortset fra normal jx output.

Først tænkte jeg det må være jx pumpens "Absteller" der har spist dårlig kontakt eller er sensibel for vibrationer ... måske noget andet?

Pumpen er nyrenoveret her i sommer ...

Jeg laver bare shut down, så slukker den gule lampe omgående og den starter igen, men ... det er en underlig fejl.

Jens

64
Motordele / Sv: Sælges : 1,6 Turbo Diesel motor
« Dato: 21. December 2016 kl: 16:01:20 »
Moin Woodhat
Kan du fortælle lidt mere om denne JX?
Kørte kilometer?  Service?  Topstykke revner?  Oliepletter?  Dieselpumpens stand? Dieselpumpen stået tør?  12,9 strækbolt monteret?

Ja jeg er klar over at jeg stiller de dumme spørgsmål, dog har jeg jo desværre high score i at smadre JX motorer på min camper. Tager den derfra ... skyldes nok også mit race med en russisk kampvogn i Fuersten Forrest ... og total smadret kølesystem (rød ler der blev til beton i kølerlamellerne) ..

Go jul ønskes herfra.

Ses
Jens

65
Diverse / Sv: Hjælp til renovering søges
« Dato: 14. December 2016 kl: 08:13:04 »
Håber du finder den rigtige måde til at fikse bussen. De fine LLEere kan betragtes som interessant investering såfremt arbejdet laves ordentligt. Kurserne for top lavede modeller svinger ved 15.000 til 18.000 euro, dog må der så ikke være tale om fusk og originale JX eller benzin motorer skal gerne  være monteret.
Jens

66
Diesel Fora / Sv: Renovering af jx motor
« Dato: 18. November 2016 kl: 09:11:06 »
JX er sensibel, ofte er der for mange revner i topstykket mellem ventiler m.m. efter 100.000 km kørsel. Såfremt der sidder ældre strækbolte udenfor 12,9 90NM/90grader modellen - altså med mindre kraftmontering - så kan der ofte være noget galt på hele systemet. Kompression skal testes. Pumpen skal også gerne på bordet til en inspektion og dysser skal skiftes. En utæt turbo kommer ofte med på liste und so weiter ...

Jeg har ikke den bedste erfaring med brugte JXere ... næste motor vil være en nyrenoveret (honet, nye lejer ny top - TURNAU Motoren Luebaeck - ebay) JX til ca. 1.600 euro som så samles på min værkbænk.

Kom bare igang ...

vh

67
Så skal der "pustes" Fluid Film ind i hulrum og vangerne (Schweller?) under bilen ... I aften startes kompressor med lidt hyggelarm og 5 liter dunk Fluid Film og Mike Sanders pistol ligger klar ... pusle pusle interieur er allerede igang ... GFK bagerste kofanger er repareret med Polyester ...

68
pusle pusle ...
siden 2010 ligger der et sæt originale LLE klistermærker i skuffen, de fikses snarest.
I dag er det paneler, tæpper og bænk og måske den sidste bagerste rude der monteres ...
Og jeg renser dørens forreste synlige gummiliste der blev malet af forgængeren i 2008, den skal være sort gummi og ikke tornadorød ...
Jeg nyder hver aften i garagen, den er jo lige 5 meter væk fra terrassedøren :-)

Jeg mangler til projektet:
2 originale højtalere multivan bagerst, forgængeren har lavet noget pis og skåret lidt i panelen ... kan lappes
Brugbar ekstern frontoliekøler med ledninger, kan dog sagtens købe nyt sæt til 300 euro
"lille" multivan køkkenskab om bag pilotsæde i grå farve

69
Skrotten.. / Sv: Garagen skal tømmes.
« Dato: 29. Oktober 2016 kl: 10:35:27 »
Hej Jønne
Smutter gene forbi i midten af november, måske er der tid til lidt snak og kaffe?
Jeg mangler ikke meget, men kigger gerne forbi:

2 højtalere original T3 multivan
Måske lidt dieseldele jx topstykke, servostyring, turbo, separat oliekøler
Mange småting der ikke må lande i containeren ...

Ses
Jens

70
Dine Projekter... / Sv: UUUUUHHHHHHHH
« Dato: 25. Oktober 2016 kl: 23:07:17 »
M709 ...

Velkommen i klubben  8) går ud fra at din ikke er 4WD, min er fra 1990 og ikke 2WD og også svensk reimport fra Kiruna.

Mit primære problem var fremkommende rust i samlinger efter 22 år i permafrosten. Vejret her i Flensborg ændrede lidt på fugerne. Den begyndte at svede brune pletter i samlinger, fik dog fjernet de stive og brækkede rester i fugerne de sidste år og rettet lakken.


71
det ser godt ud Jens   8)

og det yder frækt med den varme heks  :o
- varm heks er en form for støvsuger med vanddamp

hvor lang tid er der til før Ronja får kørekort? var det ikke hendes bil?
- om ca. 4 år og inden skal hun prøvekøre noget gammelt skrammel med buler und so weiter, træne sig til LLEen ... jeg må så nøjes med Syncro Doka og Syncro Camper ... Syncro Camper skal nylakeres i 2017 ... men skal først skifte JX ...

Og lige et glimt fra i aften, prøveparkering til LLE ... skal lige skifte en 155bar dysse på dokaen i morgen og horn skal skiftes til original T3, der er nemlig forskel i detaljerne til 10 euro ... sjovt nok.

72
I morgen aften henter jeg min LLE 1308 hjem, den store garage er blevet ryddet til projektet. Samle interieur og montere 2 vinduer og rense indvendig pilotsæder, backtoback og multivanbænk med varm heks ... Love it ...

73
Dine Projekter... / Sv: UUUUUHHHHHHHH
« Dato: 21. Oktober 2016 kl: 10:36:50 »
Ny bus oder watt?


74
Alt andet / Sv: Skifte bremseskiver foran på en Syncro, problemer ...
« Dato: 17. Oktober 2016 kl: 15:39:46 »
Jeg elster mine T3ere...
Det med den store hammer er kun noget i en krigssituation for mig ...
Fastholder i Jønnes måde, skal lige finde ud af det ...
Sønderjydsk kaffebord med lille hammer og meget kage og kaffe i garagen ...

Ronja klagede i går over for meget larm om søndagen da hun kiggede smartphone i garagen, sådan en tung hammer kan måske være ubehageligt ... teenagerpiger i garagen skal oplæres i T3 ... går fint med smartphone på sidesporet ...

Og snart kommer vores LLE hjem fra maleren, love it ... efterårsferie med Ronja og LLE samling i garagen ...

Jens


75
Alt andet / Sv: Skifte bremseskiver foran på en Syncro, problemer ...
« Dato: 17. Oktober 2016 kl: 14:31:12 »
Tak for din opringning Jønne, det ender nok med et kaffebesøg hos den ukendte ;-)
Har aldrig prøvet sådan en aftrækker foran på en syncro, det lyder rigtigt spændende ...

Jens


Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 130