Hi folks
Såfremt man svejser rustfrit og normal stål sammen, så opstår der kemiske reaktioner i svejsningen. Selveste ar på svejsningen er et kemisk marerudt ... Samtidig er det kendt, at rustfrit stål optæres af syre, ikke af rust.
Jeg har været i gang med denne erfaring på min cabbi 1303 fra 1978 (luftkølet 1600er AS) rustfri udstødning regnede sig ikke ....
---
Syren opstår i forbrændingsprocessen i motoren, man skal aldrig være for sikker... Pga. de kemiske processer er den der 5 til 10% andel af ethanol også farlig for metallet. Såfremt det hele ikke er behandlet med nickelgalvanisering, så er der fare for optærede tanke og carburatorer.
Jeg har beskæftiget mig i længere tid med problemet omkring de der syrereaktioner i en luftkølet, selveste aluminiummotorblokke, carburatorer og andet var tæret af syrereaktioner.
Samme princip gælder for udstødningen ...
Check this out - brazilmotorer med alkohol:
http://www.sebeetles.com/last_series_86.htmEr der nogen der har anelser om at bygge en distelle til den her med alk-motor? Jeg er omgående med i projektet!!!!!!
Jens