Forfatter Emne: Viscorenovering den 28-30. september  (Læst 26232 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #120 Dato: 23. August 2012 kl: 18:46:22 »
Får vi snart et kontonummer, såfremt der skal betales inden udgangen af August måned?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #121 Dato: 23. August 2012 kl: 18:48:34 »
UPS! jeg gør lige noget...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #122 Dato: 23. August 2012 kl: 18:58:59 »
PM er sendt til Mølle, Jason, Jes, Blackchart, Verner og Dennis.

Hvis nogen er glemt, giv besked!
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline BlackChart

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #123 Dato: 23. August 2012 kl: 19:09:03 »
Thank you :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #124 Dato: 23. August 2012 kl: 19:14:21 »
Så er der betalt.

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #125 Dato: 23. August 2012 kl: 21:15:46 »
Jeg har allerede betalt 570 euro (til x og o-ringe) og jeg skal betale 210 euro (silikonolie)...
Der ligger 8 flasker silikonolie 60.000 klar til brug i garagen
og jeg modtager x- og o-ringe forhåbentligt med posten i morgen :)
og jeg venter på silikonolie 100.000 ...
Det er min aktuelle status ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #126 Dato: 24. August 2012 kl: 12:32:19 »
Har modtaget 15 set x-o ringe til viscorenovering idag

Så kan der bestilles renoveringsset til postforsendelse. Ringene er i høj Trelleborg kvalitet og leveres med en flaske 310 gram silikon 60.000.

Skal det sendes med posten?

500 kroner pris
80 kroner til pakkelabel DK  så sendes det med posten herfra
---
580 kroner (78 euro indbetales på min konto)

Jeg kan måske tage enkelte pakker med til Randers - så har I flere muligheder. Og vi andre mødes til viscorenovering den 28. september :) her er der ingen portoberegning.

---

Jeg tyvstarter i aften ... har dog en ekstra visco til den 28. september :)
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #127 Dato: 24. August 2012 kl: 18:27:52 »
Sidste nyt ...

Silikon 60.000 giver lidt "senere" reaktion på frontdiffen end 100.000, der er tale om 1/2 til en 1 omdrejning senere reaktion på forreste dæk, når bagerste dæk drejer rundt. Med 100.000 anbefales der ZA, da kræfterne omgående går ind over frontdiffen uden at dækket om bagved først har drejet en halv runde ...

Måske er 80.000 en ideel løsning, men 100.000 er lidt for skrap uden ZA, den slider på gearkasserne ... Ellers må folk da gerne benytte det ...

---

Min første visco er nur klar  og fyldt med 60.000. Silikon 60.000 kan fyldes lidt hurtigere end silikon 100.000 pga viskositeten. Jeg klarede det i løbet af 2 timer med at skifte X- og O ringe og sætte det sammen, fylde det og sætte sikringsringene på.

Jeg var nød til at åbne sprængringen til indmaden, fordi hver skive skal lægges ind en efter en, dog gik det hurtigt.

Jeg har brugt 285 gram silikon til det. Det med at skifte ringene er simpelt, det kan klares.

Har erfaret, at de nye ringe er af bedre kvalitet end de original, da de originale meget hurtigere reagerer på varme ... (gammel billig kvalitet)
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #128 Dato: 24. August 2012 kl: 18:40:46 »
Citat fra: "Jens Flensborg"
Silikon 60.000 giver lidt "senere" reaktion på frontdiffen end 100.000, der er tale om 1/2 til en 1 omdrejning senere reaktion på forreste dæk, når bagerste dæk drejer rundt. Med 100.000 anbefales der ZA, da kræfterne omgående går ind over frontdiffen uden at dækket om bagved først har drejet en halv runde ...


Nøjagtigt som jeg ønsker det :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #129 Dato: 24. August 2012 kl: 18:51:01 »
Men det slider på gearkassen ... den ønskede effekt af den bløde silikon 60.000 kompenseres jo med den hårde vare 100.000. Det bliver spændende at se, hvordan vi samler erfaringer med de forskellige blandninger til næste år.

En ZA er måske en ide for mig til dokaen, men den tid den sorg ... dokaen får nu 60.000, den skal leve uden stres :) men der ligger jo en ekstra visco til 80.000 klar til renovering den 28 ...

Tyskerne mangler erfaring med 80.000 og 60.000 er til de fornuftige folk, 100.000 er til de modige der vil sprænge noget i luften.

Hovsa ...
Glemte at nævne, at kørsel på laveste omdrejning med hård silikon 100.000 giver flere vibrationer i karossen. Om benzinombygninger kan jeg ikke udtale mig, taler om originale diesel og benzinere.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #130 Dato: 24. August 2012 kl: 18:58:44 »
Sika'en skal bygges til at skulle have tæv udenfor asfalten, så 100.000 passer mig helt fint, det skal IKKE være en landevejs maskine :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #131 Dato: 24. August 2012 kl: 18:59:23 »
Se, nu er vi alle blevet klogere om viscoer og deres indmad vi kan spare mange penge ;)
Nu kommer den praktiske erfaring, jeg ligger under dokaen imorgen for at skifte ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

JAM

  • Gæst
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #132 Dato: 25. August 2012 kl: 13:15:49 »
Bliver viscoen så hårdere eller blødere ved vedvarende glidning. I terræn burde den blive hårdere får bedre terrænegenskaber- men på landevej burde den blive blødere for at skåne gear og diff.. Så, hvordan opfører den sig egentligt? ...

Offline BlackChart

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #133 Dato: 25. August 2012 kl: 13:39:43 »
Silikoneolien bliver hårdere når den bliver varm, friktionen mellem pladerne i viscoen og olien gør derfor at den låser, men jo "hårdere" (højere viskositetstal) olien har jo hurtigere låser den...

Friktionen kommer ifbm. forskel på omdrejningstallet mellem for og baghjul, derfor oplever du også ved kørsel i skarpe sving eller småveje med mange sving, at den kan finde på at låse - det er bare en del af "charmen" ved syncro ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Viscorenovering den 28-30. september
« Svar #134 Dato: 25. August 2012 kl: 15:27:16 »
Korrekt ... der er film på youtube hvor man kan se en syncro flere gange prøve på at komme op ad bakken ...

Friktionen bliver hårdere ved 3-4 gang pga. opvarmningen ... kan ikke lige huske linket ... den startede med en "kold" visco og så kom den igang ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963