Forfatter Emne: Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.  (Læst 46107 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #105 Dato: 07. Oktober 2012 kl: 13:02:48 »
Citat fra: "porteren" post=91058

Jeg savner på mange måder også den gamle T3 Nettet brugerflade, men jeg kunne forstå på Morten, at det gamle system ikke blev vedligeholdt mere. Så på et eller andet tidspunkt skulle der skiftes.


Det er absolut IKKE nødvendigt at ændre brugerfladen, når man ændre det underlæggende software,
det er et valg.
(og her kunne administrator så have undersøgt om brugerne ønskede ændringer)

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #106 Dato: 07. Oktober 2012 kl: 19:50:46 »
Jeg accepterer med glæde forandringer, og stor respekt for Mortens arbejde med at få Nettet kørende til alles mere eller mindre tilfredshed.
Til nu har jeg ikke kommenteret noget i denne tråd, og det skyldes at jeg ikke på nogen måde er en ørn til det computervæsen.

Derfor vil jeg ikke brokke mig når mine problemer måske skyldes min manglende håndtering af matriellet.

Jeg er jo oppe imod en flok af jer, for hvem PC og IT er en del af dagligdagen, og hvor det ofte ødsles med fagudtryk som er lige så meget volapyk for mig som hvis jeg skulle give mig til at lære russisk.

Nu skal jeg på kursus, og måske det åbner nogle flere veje for mig ud i det som jeg i høj gra mangler.

Så jeg nøjes med ærbødigt at takke dem som hjælper, når noget "driller" !

mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #107 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 02:03:16 »
Forandringer er jo altid godt, hvis det vel at mærke er til det bedre, og hvis man kan finde ud af forandringerne.

Jeg har en 5 år gammel pc, og skal nok have en ny, før jeg finder loadingtiderne acceptable, siden er blevet for tung til min pc.
Jeg har ikke en snus forstand på alt det tekniske, men føler at der hele tiden skal loades noget unødvendigt,
jeg ved ikke om sådan noget som facebook-login og lignende ting har betydning for hastigheden,  
og hvorfor det overhovedet skal være her, især hvis det sløver.

Sløver de skiftende billeder øverst på siden ?  jeg ved det ikke,
men mange af dem får jeg kun set det halve af, og nogen slet ikke....

Andre ting jeg enten ikke forstår / kan lide / finde ud af...........

Jeg kan ikke finde mine gamle indlæg, heller ikke ved at bruge søgeknappen øverst på siden, som fremviser en masse indlægssvar, i stedet for trådoverskrifter som på den  gamle side.....
hvad er der blevet af : vis alle indlæg skrevet af xxxxx. ? og søgning som giver en masse trådoverskrifter at vælge imellem ?

Hvorfor er smileys og nogle tekster slørede, det er enormt forstyrrende at kigge på.

Hvad er forskellen på  "hurtig svar"  og  "svar"  er det bare overflødige muligheder ?
 og er der brug for alle de andre muligheder i bunden af indlæggene ?

Jeg opfatter for tiden alt overflødigt som forstyrrende og iriterende, og hvis det ovenikøbet sløver så bliver det bare for træls.
Jeg ved der arbejdes seriøst med siden, og har stor respekt for det, for jeg aner intet om det selv og kan vel egentligt ikke tillade mig at brokke, men jeg mener at forandring burde være lig med forbedring og forenkling, og lige nu syntes jeg det går den anden vej.
Heldigvis for verden, findes der jo andre meninger om det...  :)  ... (jeg gættede mig frem til ansigtsudtrykket på smileyen)

Hvis du syntes indlægget her virker lidt forvirrende og rodet, og du egentligt ikke rigtig ved om du gider at klikke ind på tråden igen, så sidder du med samme følelse som mig......

Hvad blev der af "kiss" ..... jeg vil dog hellere bruge "kism"  :P

Jeg ved at det bliver bedre, og at jeg får en hurtigere pc engang, og at jeg lærer at bruge det som jeg lige nu ser som overflødigt,
men lige nu er det bare ikke hurtigt og enkelt nok for en aldrende mand som ikke har råd til en ny pc og som syntes at alt sammenblanding med facebook er noget ****, bare "f" logoet på siden giver mig kryb......
men bare rolig, det går nok over altsammen, jeg skulle bare lige have luftet min indre brokrøv.  ;)

...og måske fortæller indlægget bare mere om mig, end om siden her... jeg har f.eks en sprit ny bil og et par gamle T3ere,
og kan du gætte hvad jeg helst vil køre i ....?..... den der er mest simpel og overskuelig og som jeg kender bedst.
..... så måske er der slet ikke noget galt med siden.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #108 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 11:04:05 »
Det er altid fint med nye ideer ...

Det positive:
Nyt frisk design - som en ny  T3er i garagen
Siden koster mindre fritid  - virker meget mere uinteressant på mig ...

Siden skal leve af friske og interessante informationer. På den venstre ramme på første side står der noget i retning af nyheder og der sker ikke ret meget i denne ramme, her er der spilt 25 pct. resurcer ... Samtidig er billederne for store, jeg gider ikke kigge på bluestarbussen og det der selvkørende billedgaleri ... dermed mister siden igen 25 pct. af sit "onlinesalg" til ingenting ... den mister så allerede mindst 50% effektivitet på første side ...

Jeg savner den totale oversigt, WYSYWIG (what you see is what you get) på højt effektiv niveau, altså mindre billeder og glem den døde redaktionelle del med billeder og andet ...

Jeg har kigget lidt på syncronauts.org og IG-16 forum, sandheden ligger nok midt mellem sourcerne på siderne ...

Den her T3 side er ikke mere så interessant, den virker kedeligt på mig pga. den dårlige informationsoversigt, jeg skal først søge i alle mulige tråde, det gider jeg ikke ... og midten af siden er præget af de aktuelle ting, resten er opkogt for mit vedkommende ...

Og TONY kommer med en gammel PC, der er flere sandheder i det med tiden til upload. En hjemmeside må i kapaciteten ikke være over 200 KByte (mit niveau) og for mange scripts smadrer tidsproblemet med for meget ædende performance ...

Husk det her er kun konstruktivt ment, jeg tager hatten af for arbejdsindsatsen. Ej gider jeg selv være aktiv på dette område mere.

Tales ved
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #109 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 11:43:42 »
Citat fra: "Jens Flensborg" post=91118
Det er altid fint med nye ideer ...

Det positive:

Siden koster mindre fritid  - virker meget mere uinteressant på mig ...

Enig

Citat fra: "TONY" post=91110


Jeg opfatter for tiden alt overflødigt som forstyrrende og iriterende, og hvis det ovenikøbet sløver så bliver det bare for træls.

Det er efter min mening kun et sundhedstegn at have det sådan.

Din computer hardware er ikke for langsom, men måske er windows blevet "træt".
Den ny side loader noget mere, men det bør ikke øddelægge det hele for så ny en maskine.

Desværre er siden også blevet mindre interessant for mig, og brugerfladen stå mere i vejen for det egentlige,
nemlig T3 teknik og ting der relaterere sig til dette.
Det er nok mindre end 1% af brugerne her der har tid og fornøjelse ved at lege gemmeleg i et nyt design.

At drive et forum på nettet kræver vist 2 ting.
At man kan klare det tekniske,
og
at man har en slags indbygget mennesklig forståelse for brugernes behov og ønsker.

Der er jo også et forum her:
http://vw-shoppen.dk/forum/index.php

Det er en interessant mulighed at lade det overtage T3nettets rolle.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #110 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 12:53:02 »
Jeg er den 1% som synes det er træls...

jeg tænker lidt på om jeg skal til at ha fundet en anden forum der er mere intersant, da denne er blevet lidt for uoverskulig...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline jantancred

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #111 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 14:50:26 »
jeg syntes det er at være lidt FOR censur hidsig at begynde at bort censurere andres indlæg blot for de står mere end et sted i det her tilfælde 3 steder, og fordi den der censurerer syntes de ligner hinanden "indlæggene" lidt for meget , så fjerner man dem ,HELE ideén med dette site og forum er jo netop at kunne nå andre der lige som en selv, og jo flere steder der er et indlæg, og i dette tilfælde et kald om hjælp desto flere når man ud til, da det jo ikke er alle der høvler alle sider på sitet igennem, når man altså flere, og der med mere hjælp, så er det rigtig dårlig skik at sætte sig ned og gøre sig til dommer over hvem der må skriver hvor, det er utidig indblanding, fra vedkommende når der ikke er overtrådt nogle grænser,.. det er for ringe og det bør stoppes.

jan.
Blå Bertha.
VW transporter 1,6 td.

tlf. 22 48 34 82

bfb

  • Gæst
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #112 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 15:12:42 »
vi vil have det gamle tilbage.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #113 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 17:48:49 »
Ja, det er skønt med noget diktatur ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #114 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 18:20:19 »
Når jeg vil skrive et svar i en forum tråd, og har skrevet alt teksten og endda måske tilføjet nogen billeder og så trykker afslut, så kommer jeg bare tilbage til forum oversigten og svaret er ikke gemt. Sådan kan jeg fortsætte en 3 - 4 gange før det lykkedes.....?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #115 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 18:28:15 »
Pas, det er ikke noget jeg har oplevet..
Og nu ikke noget med at det er fordi jeg er tættere på serveren, det er jeg nemlig ikke (da den står i Holland)..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #116 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 18:38:47 »
dejligt med den store forside  :woohoo:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #117 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 18:49:47 »
Citér
dejligt med den store forside


Ja, det føles straks mere hjemligt. Nu mangler der bare et billede af en fed syncro for oven :P
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline sørenh

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #118 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 18:52:33 »
Jeg håber at det er permanent at du har droppet de skiftende billeder på forsiden, for det fik da min aldrende computer til at gå helt i baglås.
 :)
tlf. 26881556

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #119 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 18:55:05 »
Jeg lover ingenting..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan