Forfatter Emne: Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.  (Læst 44777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #90 Dato: 04. Oktober 2012 kl: 18:17:41 »
Problemet er bare at det så bliver til nogle ekstremt små billeder, som bliver grynede når de forstørres med musen....
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #91 Dato: 04. Oktober 2012 kl: 18:20:11 »
Arh Kim :)

De bliver ligeså grynede som på din PC, ca...
Det er kun meget store billeder der bliver gjort fysisk mindre...

Du har vel prøvet at klikke på billederne, ik'?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #92 Dato: 04. Oktober 2012 kl: 18:27:50 »
Jep. Når jeg sammenligner mit originalbillede med f.eks et af Arnold på camping, kan jeg tydeligt læse nummerpladen på originalen, men kun svært på det forstørrede billede på Nettet. så mon ikke det automatisk bliver formindsket til de  f.eks 37 kb. der står ved vedhæftningen?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #93 Dato: 04. Oktober 2012 kl: 18:47:26 »
Ja okay, de står ikke knivskarpe, men kan nu sagtens læse din nummerplade på billedet :)
Jeg har sat kvaliteten lidt op når forum skal resize billederne..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #94 Dato: 04. Oktober 2012 kl: 21:09:47 »
Hej Morten,

den mobile udgave spiller max! det r sku i orden.
- "add to home screen" er dog pisse irreterende at den skal komme hver gang man rammer forsiden eller refresher (også når man har tilføjet den)

Hvad er der sket med hastigheden på t3nettet.dk? Jeg sidder fra min bærbare med fiberforbindelse på 1 gigabit - og alligevel er t3nettet.dk virkeligt langsomt! Det oplevede jeg ikke før du skiftede til nyt system. er det systemet der er tungere?

- ikke mere brok fra mig - go stil med den mobile udgave, den er jeg MEGET glad for.
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #95 Dato: 04. Oktober 2012 kl: 21:13:21 »
Ja, det nye site er tungere end det gamle, en uforudset "sidegevinst"...
Men jeg arbejder med små justeringer og er pt. gået fra ~25 sekunders load-tid fra Vancouver til lige omkring 3.5 sekund, så det er allerede langt bedre end for en uge siden...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #96 Dato: 05. Oktober 2012 kl: 16:00:54 »
Citat fra: "porteren" post=90968
Hvordan gør man hvis man vil have fuld størrelse?


Har kigget lidt på sagen.
Jeg TROR du kan få den "store" udgave hvis du, når du vedhæfter et billede, trykker på knappen INDSÆT inden du gemmer dit indlæg...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #97 Dato: 05. Oktober 2012 kl: 19:11:23 »
Citér
Har kigget lidt på sagen.
 Jeg TROR du kan få den "store" udgave hvis du, når du vedhæfter et billede, trykker på knappen INDSÆT inden du gemmer dit indlæg...




Det virker. Har forsøgt på Arnold tråden. Man skal bare være opmærksom på at billedet åbenbart bliver placeret øverst.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #98 Dato: 05. Oktober 2012 kl: 19:23:13 »
Efter nærmere tests, viser det sig at man kan placere billeder hvor man vil og flytte dem rundt. Fedt!
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #99 Dato: 06. Oktober 2012 kl: 23:58:02 »
Nu kan jeg pludselig ikke indsætte billeder mere. Hvorfor???

Kan I andre??
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #100 Dato: 07. Oktober 2012 kl: 09:28:45 »
Ved ikke om jeg gør noget forkert men hos mig virker detoverhovedet ikke max.
N
Feks. Når jeg t rykker forside er sidste emnekl 1648 for. Flere dage siden
For at komme hertil skal jeg ind i forum og rode i seneste emner for ja syntes det roder der.
Nå mangler jeg nogle programmerpå min pc og iPad for at få det til at fungere
Dette er ikke ment som et surt opstød
Men min måde og bruge t3 nettet på er og gå på forsiden og følgen med i de sidste 10-20 emner
Håber det er mig der gør noget forkert så jeg bare skal lære det ( lær mig det)sådan at jeg også syntes at det er bedere  end det gamle t3nett.
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #101 Dato: 07. Oktober 2012 kl: 10:26:04 »
Min måde at bruge T3nettet på ligner meget vw-madsen's

Men jeg har computere kørende konstant, og chrome med en tab med T3nettet åben også konstant.

Her giver T3nettet nu problemer med et for stort forbrug af hukommelse.

[attachment=12691]Skript.JPG[/attachment]




Generelt er det nok en dårlig ide at lave større og uannoncerede
ændringer på en side som T3nettet.
Man bemærker desværre også at man ikke ser meget til
hvad man nok kan kalde de bærende brugere mere.

Større integrationer med facebook er nok
uønskede af de fleste.

Efter min mening er et forum som
http://www.vwdieselparts.com/forum/
et eksempel på et godt og stabilt forum.

Det har eksisteret nu i mere end 10 år,
og i de 8 år jeg selv har brugt det, har det
været stort set uændret set fra et brugersynspunkt.

Et helt frit forum i tilknytning til en shop er måske en god ide.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #102 Dato: 07. Oktober 2012 kl: 11:27:14 »
Citér

Generelt er det nok en dårlig ide at lave større og uannoncerede
 ændringer på en side som T3nettet.
 Man bemærker desværre også at man ikke ser meget til
 hvad man nok kan kalde de bærende brugere mere.
 



Jeg har også gået og tænkt, at jeg synes at indlæg og kommentarer er raslet ned i antal, måske halveret.

Hvad er det der sker??
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #103 Dato: 07. Oktober 2012 kl: 11:54:07 »
Jeg ved ikke, om jeg kan tillade mig at forstå mig selv som en af de "bærende brugere", men jeg vil gerne udtrykke, hvad jeg føler: Min verden er delt i to felter: På arbejdsmarkedet er jeg omstillingsparat, flexibel og udviklingsrettet. Når jeg så kommer hjem efter en lang dag i vedvarende overload, så skal alle de ting, hvor jeg restituerer mig sgu bare være "som de plejer". Jeg kommer hjem og tænder for kaffemaskinen - den skal bare gøre som den plejer, jeg putter træ i fyret, og det skal bare opføre sig som det plejer, og så synker jeg ned på stolen foran computeren og tager min sædvanlige "runde" - tjekker de forskellige fora, jeg følger, scroller lige en enkelt gang ned over facebooksiden, tjekker avisforsider og ser, om der skulle være kommet mails. T3N er én ud af måske 15 sider på den runde.  Jeg zapper bevidstløst derhen p min runde, og hver gang den loader, så tænker jeg, - nå ja - du burde også sætte dig ind i det, men så orker jeg ikke alligevel. Jeg zapper videre og glemmer det til næste gang. For mig har siden mistet sin identitet. De gamle former og farver var helt sikkert forældede og småhæslige, men det er det, jeg forbinder med T3N. Jeg har ikke en dyt fortstand på det tekniske, og jeg er sikker på, at der er tusind gode grunde til at lave om på det hele - samtidig er jeg næsegrus af beundring over, at nogen orker at bruge tiden på det - respekt! Jeg er også helt på det rene med, at der er en, der ejer siden og domænet og derfor har absolut råderet over det. Men følelsen inden i mig er anderledes nu - på det gamle T3N kunne jeg og alle andre brugere alle funktioner på rygraden - derfor kunne vi fokusere på indholdet - snakken om vores biler og drillerier af hinanden. Nu er T3N et fremmed sted, hvor jeg i hvert fald ikke føler mig hjemme endnu. Måske bliver det anderledes, måske forsvinder siden bare fra mine runder - jeg ved det ikke, men jeg ved, at de fleste mennesker elsker forandringer, så længe de bare ikke selv bliver berørt af dem...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tråden hvor man brokker sig over det nye forum.
« Svar #104 Dato: 07. Oktober 2012 kl: 12:50:41 »
Citér

Jeg ved ikke, om jeg kan tillade mig at forstå mig selv som en af de "bærende brugere", men jeg vil gerne udtrykke, hvad jeg føler: Min verden er delt i to felter: På arbejdsmarkedet er jeg omstillingsparat, flexibel og udviklingsrettet. Når jeg så kommer hjem efter en lang dag i vedvarende overload, så skal alle de ting, hvor jeg restituerer mig sgu bare være "som de plejer". Jeg kommer hjem og tænder for kaffemaskinen - den skal bare gøre som den plejer, jeg putter træ i fyret, og det skal bare opføre sig som det plejer, og så synker jeg ned på stolen foran computeren og tager min sædvanlige "runde" - tjekker de forskellige fora, jeg følger, scroller lige en enkelt gang ned over facebooksiden, tjekker avisforsider og ser, om der skulle være kommet mails. T3N er én ud af måske 15 sider på den runde. Jeg zapper bevidstløst derhen p min runde, og hver gang den loader, så tænker jeg, - nå ja - du burde også sætte dig ind i det, men så orker jeg ikke alligevel. Jeg zapper videre og glemmer det til næste gang. For mig har siden mistet sin identitet. De gamle former og farver var helt sikkert forældede og småhæslige, men det er det, jeg forbinder med T3N. Jeg har ikke en dyt fortstand på det tekniske, og jeg er sikker på, at der er tusind gode grunde til at lave om på det hele - samtidig er jeg næsegrus af beundring over, at nogen orker at bruge tiden på det - respekt! Jeg er også helt på det rene med, at der er en, der ejer siden og domænet og derfor har absolut råderet over det. Men følelsen inden i mig er anderledes nu - på det gamle T3N kunne jeg og alle andre brugere alle funktioner på rygraden - derfor kunne vi fokusere på indholdet - snakken om vores biler og drillerier af hinanden. Nu er T3N et fremmed sted, hvor jeg i hvert fald ikke føler mig hjemme endnu. Måske bliver det anderledes, måske forsvinder siden bare fra mine runder - jeg ved det ikke, men jeg ved, at de fleste mennesker elsker forandringer, så længe de bare ikke selv bliver berørt af dem...












Bedste hilsner
 
Jarl

--------------------------------------------------------------------------------

 www.jarlpaulsen.dk
 


Jo, Jarl. Jeg synes absolut at du har gjort dig fortjent til at kunne opfatte dig selv som bærende bruger :) og måske kommer jeg også til at opfatte mig selv sådan en dag.

Desværre bekræfter du de bange anelser, som foranledigede mit sidste indlæg, nemlig at man kan føle sig fremmed i det nye univers, og det gør jeg også selv. For mig er T3 Nettet stort set eneste side jeg checker og følger med i, da fjæsbogen ikke siger mig en rygende fis, og i øvrigt er snotforvirrende at finde rundt i.
Jeg savner på mange måder også den gamle T3 Nettet brugerflade, men jeg kunne forstå på Morten, at det gamle system ikke blev vedligeholdt mere. Så på et eller andet tidspunkt skulle der skiftes.

Nu er skiftet sket, så mit håb er at alle..., og specielt alle Jer "gamle", vil overkomme den følelse, at skulle vænne sig til noget nyt. For det essentielle i T3 Nettet er sgu ikke en brugerflade, men derimod alle jer(os) der bruger det, og måske har brugt det i mange år.

Uden Jer var der ikke noget T3 Nettet.
Kom igen. jeg savner jer allerede. :unsure:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen