Forfatter Emne: Kims syncro: Arnold den Grønne  (Læst 56675 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kims syncro: Arnold den Grønne
« Dato: 19. August 2010 kl: 20:21:14 »
Må jeg præsentere: Arnold den Grønne.
Arnold er en T3 Caravelle syncro fra 89. Den har oprindeligt kørt for Landstingsstyrelsen i Skövde, nord for Göteborg, men på det seneste har den ventet på dansk opholdstilladelse hos Sydfyns Autocamper.
Det er nu bevilliget og den har fået dansk statsborgerskab med fine danske papirer.
Da jeg for lidt over to måneder siden, skulle på havkajaktur i det Sydfynske, tog jeg ind til Sydfyns Autocamper for at kigge lidt. På det tidspunkt var jeg vist ikke helt forberedt på, at en investering i en syncro, var så nært forestående, som den skulle vise sig at være.
Men Arnold, som stod godt gemt omme bagved, havde imidlertid tiltrukket sig min opmærksomhed og så var jeg solgt. Det skulle senere vise sig, at det var Arnold også.

Niels Erik og jeg kom i løbet af samtalen frem til, at det jeg skulle have, var en benziner med to spær og han viste mig samtlige muligheder, undtagen den grønne, der stod og gemte sig.
Da jeg selv nævnte den, svarede han lidt undvigende, at den jo kun havde spær på baghjulene, og så kom det frem, at han havde tænkt på at lave den til sig selv.
Enden på det blev, at der blev aftalt en opgradering med spær foran, decoupler, et højere 4. gear og bøjlespejle, samt at den skulle leveres så snart gud, toldvæsenet og Niels Eriks ferier tillod det.

Med hensyn til navnet Arnold, kan nogen måske forledes til at tro at, det er inspireret af ham slapsvansen fra Terminator, som nu er guvernør i Californien, men det er ikke tilfældet.
Arnold er opkaldt efter min morfar, som var landsbyskolelærer i det lille fiskerleje Nr. Lyngby, lidt nord for Løkken.
Han var kendt under navnet Lærer Jensen, og i trediverne og fyrrene, var han efter sigende især kendt blandt de lokale fiskerdrenge, for en meget kontant højre hånd.(Han havde kun den ene arm, så den var vist rimeligt veludviklet) Han var nok faldet lidt af på den på sine gamle dage, for jeg mærkede som barn, heldigvis aldrig noget til den.
 
Som en opfølgning på tråden om, hvad vi kalder vores biler, kan jeg nævne, at i løbet af de måneder vi har gået og ventet på at adoptere Arnold, har vi været rundt om navne som Den grønne, Grønærten, Froggy og Salatfadet. Men da navnet Arnold dukkede op, hang det ved, og vi er nu ikke i tvivl om, at det er det han hedder.
Arnold er nu udstyret med 15 J6 Mefro stålfælge med Cooper ATR 225/75 dæk på. Det skulle give en ca. 5 % forøgelse af gearingen, med hæderlige egenskaber på tør og våd vej samt sne og is. Terræn egenskaberne skulle også være OK, uden at være prangende. Rullemodstanden skulle være forholdsvist lille, men tiden vil vise om alt dette holder.


[attachment=6398]P8191095.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Mølle

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #1 Dato: 19. August 2010 kl: 20:25:09 »
Hej Kim

Super tillykke. Nej hvor vi glæder os til at se den live. -og du har jo lukket lidt op for godteposen vedr. hvornår det bliver....

Den bliver du glad for.

hilsen Mølle

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #2 Dato: 19. August 2010 kl: 20:28:07 »
God historie og en flot bil. Tillykke!
Carsten

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #3 Dato: 19. August 2010 kl: 20:35:35 »
For hulen den er lækker.... Tillykke med den....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #4 Dato: 19. August 2010 kl: 20:44:55 »
ICH LIEBE LAUBGRÜNE BULLIS :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

wbx4ever

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #5 Dato: 19. August 2010 kl: 20:48:45 »
Stort tillykke med Arnold ! Lidt blær at du har snuppet Niels Eriks bil lige for næsen af ham :-D. Det siger jo også en del om bilens kvaliteter. Glæder mig meget til at se ham live, på Søndag måske?
Venlig hilsen Klittegaard

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #6 Dato: 19. August 2010 kl: 20:49:41 »
Rigtig pæn  fave. Og dejlige flotte hjul. Og ja pæn bil. Tilykke med den. Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #7 Dato: 19. August 2010 kl: 21:09:03 »
Tillykke til jer begge. Arnold er da et fint navn.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #8 Dato: 19. August 2010 kl: 21:16:22 »
Stort tillykke med arnold.

Ja jeg ha ikke fundet et navn endnu til min, men folk snakker om jeg bare skal kalde den "Projektet"
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #9 Dato: 19. August 2010 kl: 21:42:30 »
Mange tak for varm velkomst.
Jeg har godt nok snydt lidt ved at lade Dr. Thing tage sig af det grundlæggende, men jeg har for år tilbage skruet en del bil under ikke optimale forhold, så nu vil jeg undgå lidt af det sure.
Men som det fremgår af billedet her, er der nok at tage fat på med aptering og lir.
De første projekter bliver at montere en indkøbt Fiamma markise og så få monteret et par, også indkøbte, drejebeslag til sæderne.
Og ja, så glæder jeg mig meget til øst træffet på søndag, hvor det skal blive rigtigt hyggeligt, at møde nogen af jer andre, og se jeres biler.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #10 Dato: 19. August 2010 kl: 22:19:14 »
Stort tillykke med Arnold - og tak for historien
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline hotcoco

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 407
  • veganpower
    • Vis profil
  • T3 model: vanagon carat, with power seats,abs, air con,power windows, automatic gear,subaru powerd. 3D caravelle c syncro
  • By: 2100
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #11 Dato: 19. August 2010 kl: 22:21:15 »
very nice :wink:

peterdadz

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #12 Dato: 20. August 2010 kl: 00:38:04 »
ja det er sørme en dejlig bil du har fået hjem ! jeg håber i får mange sjove km sammen
mvh peterdadz

Kkrogsgaard

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #13 Dato: 20. August 2010 kl: 06:02:33 »
Tillykke med vogntøjet.
Den er fin og du kommer til at elske den mere dag for dag.

Bo

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #14 Dato: 20. August 2010 kl: 07:34:07 »
..også tillykke herfra. Glæder mig til at køre terræn sammen med Arnold og dig på kommende træf