Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jonas

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
61
Motordele / K: vacuumslangen til bremseforstærker.
« Dato: 26. Juli 2017 kl: 07:46:44 »
Hej, er der nogle der ligge inde med en frisk vacuumslangen til  bremseforstærkeren, det sidste stykke der er stofbeklædt. Vil gerne have den skiftet inden weekenden.
Det er til en wbx dg.
Hilsen Jonas

62
WBX/LBX Fora / Sv: Slange?
« Dato: 26. Juli 2017 kl: 07:43:53 »
Ok, har ikke rigtig bemærket noget endnu, der gik vist også først rigtigt hul da jeg stod og maserede den lidt ::)

Må hellere få den skiftet

63
WBX/LBX Fora / Sv: Slange?
« Dato: 25. Juli 2017 kl: 22:33:35 »
Tak!!

Hat opdaget at der gået hul på den, kan det passe af der lugter af benzin fra den?

64
WBX/LBX Fora / Slange?
« Dato: 25. Juli 2017 kl: 22:17:21 »
Hej

Undskyld for den lidt vage titel, men kan ikke finde ud af hvad denne her slange hedder, skal have fat i en ny.

[attachment id=1 msg=130084]

65
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 16. Juli 2017 kl: 15:57:15 »
Så er syncroen kørende igen, med en stolt "mekaniker" bag rattet 8).

Nye rør monteret.

[attachment id=1 msg=129999]

Tømt, skyllet, frisk kølervæske og en udluftning  ; :)

[attachment id=2 msg=129999]

Tak for hjælpen!


66
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 10. Juli 2017 kl: 14:20:35 »
Tak, det gør jeg. Går og venter utålmodigt på reservedele..

Når jeg nu montere de nye rør, skal jeg smøre pakninger eller bolte/møtrikker med noget?

Det ene rør sad monteret med to møtrikker på pindbolte, gevindet på pindboltene er fine, men møtrikkerne skal skiftes. Hvad er bedst at bruge, rustfri, kobber eller...?

Og skal man bruge en momentnøgle for at gøre det korrekt?

67
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 08. Juli 2017 kl: 23:09:57 »

Så kom jeg et par skridt videre. En stor tak til ottokrogh for en hjælpende hånd!

[attachment id=1 msg=129929]

Bolten havde besluttet sig for at blive ét med motorblokken, så efter par forsøg med at svejse en møtrik på, knækkede den tilsidst helt ved roden. Så det endte med at vi måtte bore den ud. Men pga den trænge plads måtte der tænkes lidt kreativt,  ved hjælp af en 90° vinkel til boremaskine og bor, tilslebet så de kunne side i en bitholder, lykkedes det at få boret bolten ud, og vi endte med følgende resultat:

[attachment id=2 msg=129929]


68
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 07. Juli 2017 kl: 08:45:11 »
Det har du nok ret i, prøver at finde noget assistance. Vil helst ikke trække Falck kortet endnu..

69
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 23:16:53 »
Ja det anede mig at der nok skulle noget mere til. Er lidt grøn når det kommer til at svejse.. ville en 220v elektrode svejser kunne gøre det, hvis jeg kunne skaffe sådan en?  Som det er nu, står bilen på gaden foran min lejlighed, hvilket har sine begrænsninger.

Eller sådan en her https://www.dorchdanola.dk/cfh-mini-svejse-kit-sf-3100.html

70
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 21:37:32 »
Hej ottokrogh, det er mit drømme scenarie, en tur uden problemer ;D
Kunne være super med lidt assistance, jeg ringer i morgen!

71
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 21:11:47 »
Tak Jønne, prøver at skrive til ham, har vist mødt ham en dag jeg var strandet i vejkanten med bilen  :)

Hej Erik, jeg har fået bestilt de stumper jeg skal bruge indtil videre, men som det går nu kan det være jeg får brug for mere. Jeg håber virkelig jeg kan slippe for at bore ud, da det nok betyder at motoren skal ud for at kunne komme til :-\
Jeg har faktisk lige bestilt et par svejsetænger til formålet så når jeg har fået dem prøver jeg igen. Jeg har nok været lidt forsigtig med varmen, har en brænder, der sidder monteret på en lille gasdåse, men syntes ikke det er så sjovt at stå med åben ild ned i motorrummet. Kan sådan en overhovedet varme det nok op?

72
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 14:08:57 »
 To skridt frem og et tilbage... Der er lykkedes mig at få pillet kølerøret af, men i processen røg nummer 19 på tegningen som også viste sig at være fuldstændigt gennemtæret.
[attachment id=1 msg=129914]

Men som i kan se billedet knækkede den ene bolt, og der står nu en stump tilbage. Jeg har prøvet at hamre og varme på den men den er ikke til at få ud. Er der nogle der har et godt råd??

73
WBX/LBX Fora / Sv: Tæret kølerør
« Dato: 04. Juli 2017 kl: 15:38:59 »
Ja det er nummer 42. Har netop lige pillet lidt i den for at se hvor slemt det var, og nu er der helt hul, og kølervæsken løber ud  :(

Det ser ud til at den er nem at komme til, men frygter lidt at det hele er rustet sammen. Kan se at den der sidder på min motor er monteret med møtrikker på gevindstænger, mens den fra butikken er med 2 bolte. Kan gevindstænger skrues  ud?

Tænker det ikke er så kompliceret en reparation. Hvis jeg kan få det hele fra hinanden, så er det vel at tømme kølervæske ud, skifte rør, og fylde op igen og lufte ud? Tænker jeg kan gøre det "road side" eller er det dumt?

Hvis der er nogle der tilfældigvis har sådan et rørstykke liggende inden for cykel afstand af Nørrebro, så køber jeg gerne, ellers bestiller jeg et hjemme aften.

Og hvis der nu er nogle som går og er blevet lidt rastløse i ferien, og har lyst til at kigge forbi med et godt råd, så sig endelig til.

74
WBX/LBX Fora / Tæret kølerør
« Dato: 04. Juli 2017 kl: 09:19:54 »
Hej

Står og er ved at gøre bilen ferieklar, og nu er den begyndt at dryppe en del kølevæske. Jeg har lokaliseret utætheden til at være et tæret kølerør foran på motoren:
[attachment id=1 msg=129889]

Jeg tænker at det er sådan en her jeg skal have fat i: https://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_116&products_id=212
Er der en kyndig der kan bekræfte at jeg er på rette spor??

Motoren er en WBX 1.9  DG.

Venlig hilsen Jonas

75
Syncro Fora / Sv: 15" på en 1.9 DG
« Dato: 21. Juni 2017 kl: 20:08:23 »
Så kom der nye dæk og fælge på:
General Grabber AT3 215/75 , på 15“ mefro.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7