Forfatter Emne: Afgift på t3 syncro varevogn  (Læst 1916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikbutch

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
Afgift på t3 syncro varevogn
« Dato: 23. Februar 2014 kl: 11:52:07 »
Hej t3-folket

Kunne godt se denne som "reklame" varevogn til min slagterbutik...http://home.mobile.de/BISCHOF#des_189437937

Er der nogle som kender en ca. afgift på sådan en.

Mikael

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Afgift på t3 syncro varevogn
« Svar #1 Dato: 23. Februar 2014 kl: 12:35:12 »
Hej mikbutch

Jeg ved godt at det ikke er det her du spørger om, men jeg ville lige lede din opmærksomhed hen på det:

Der står på skiltet: at bilens køleanlæg er "Frigen/Freon 12 fyldt", det kan godt gå hen og give dig problemer. Freon 12 er jo et forbudt stof idag.

Afløseren 134A kan jeg ikke umiddelbart sige om nogen kan fylde på dette anlæg, og om kompressoren kan håndtere dette. Men det kan du jo få undersøgt hos en prof., og om denne prof kan slippe af med Freon 12 på forsvarlig vis (der holdes jo regnskab).

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Mikbutch

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
Afgift på t3 syncro varevogn
« Svar #2 Dato: 23. Februar 2014 kl: 12:49:08 »
Godt spottet Aakerman!

Det havde jeg ikke lige tænkt over, men det må der laves en løsning på hvis det bliver aktuelt.

Regner med at en afgift nok er det mest skræmmende lige p.t.

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Afgift på t3 syncro varevogn
« Svar #3 Dato: 23. Februar 2014 kl: 21:30:41 »
Jeg tror at afgiften vil værer ca. 3000-4000 kr.
Prøv at ringe til skat og spørg.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Afgift på t3 syncro varevogn
« Svar #4 Dato: 23. Februar 2014 kl: 21:31:39 »
Mikbutch

Det er omvendt.  :ohmy:

Afgiften er det lille problem, det er en afgift på en folkebasse fra 1988, så det burde være absolut overkommeligt, især når bilen "kun kan bruges som annoncebil".

Problemet er, hvis den skal godkendes til "fødevaretransport". Mikbutch, der findes faktisk mennesker her i Danmark der tror, at "menneskemad" er bedre kontrolleret end "hundemad", men vi ved jo godt, at sådan forholder det sig ikke.

Jeg kan ikke bedømme bilens indre, men nu siger vi at den er godt passet på. Så vil den blive godkendt til fødevare transport, under den forudsætning, at kompressoren og dens omgivelser kan præstere den rigtige temperatur. Kan den det ?

Uanset om det rum kan gøre det eller ej, er din nyindkøbte bil nu registreret i "systemet" bærende: FREON 12. Det er lidt som at have en "bankbog" med grimme penge. Hvordan vil du få den efterfyldt ?

Tænk dig nu rigtigt godt om.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Afgift på t3 syncro varevogn
« Svar #5 Dato: 23. Februar 2014 kl: 21:54:12 »
Der ser ud til, at kassen er beklædt, så fødevarestyrelsen kan være tilfredse mht hygiejne/rengøring.
Mon ikke også at den er isoleret, så den modstår den værste klimapåvirkning i sig selv.
Man når jo rigtigt langt med flamingokasser med køle-elementer til at hjælpe med at holde de nødvendige temperaturgrænser for transport af fødevarer - er vistnok max 5gr generelt og for fisk max 2gr.
Der findes jo masser af mindre kølefirmaer, der helt sikkert kan hjæælpe med en mere moderne kølekompressor, hvis du vil ha' gang i det monterede køleanlæg.

Husk, at med en T3 er der altid flere muligheder end begrænsninger...

Gor fornøjelse med det hele...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Pladesmeden

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 116
    • Vis profil
  • T3 model: Dehler
Afgift på t3 syncro varevogn
« Svar #6 Dato: 23. Februar 2014 kl: 21:56:46 »
Ang. R12 kan dette ikke erstattes af R134 dette ville kræve nye slanger,o-ringe og kompressor. Så er der jo ikke noget tilbage af det gamle. Laver nogle veteran biler den kan jeg ikke få noget alternativ til r12. Så de anlæg bliver sat ud af drift når kølermiddelet er fordampet.
T 1 1959
T 3 Dehler Profil Oetinger
T 4 Caravelle 8 person bus

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Afgift på t3 syncro varevogn
« Svar #7 Dato: 24. Februar 2014 kl: 13:58:40 »
mht. køle anlægget, så ser det ud til at det er elektrisk drevet, dvs. at hele anlægget kan erstattes af et nyt, det er selvfølgelig ikke gratis, men prøv at find ud af hvad et nyt køleanlæg koster.

og her er der jo nok en afgifts finte, med at afmont. det gamle (måske ubrugelige) køleanlæg, så du ikke skal svare afgift af noget som bliver skrottet, samt vente med at mont. det nye anlæg til efter afgiftsvurderingen.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Mikbutch

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
Afgift på t3 syncro varevogn
« Svar #8 Dato: 24. Februar 2014 kl: 19:29:40 »
Tak for de fine svar!!

Ja, det ser ikke ud som om det er afgiften på bilen man skal bekymre sig mest om.

Ang. kølesystemet tror jeg også jeg ville skifte det ud til noget nyt, selvom den store grimme kasse ovenpå ser helt rigtig ud til bilen, så måske man kan " nøjes" med at skifte indmaden i den???

Nu er det heldigvis ikke sådan at den skal bruges til at køre rundt med fødevarer som sådan, det bliver altsammen leveret til butikken af leverandører i kølebiler, pånær diverse "hylde og konservesvarer".

Men mere om det, hvis det bliver til noget..

Mikael