T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: porteren efter 13. Oktober 2010 kl: 19:42:33
-
På vej op og handle begyndte Arnold at hakke i det og tankmåleren viste da også pludselig tom ca 100 km før jeg forventede det.
Jeg klarede den de sidste 200 m til tanken og den tog 61,5 l
Så vidt jeg ved rummer en syncrotank 70 l, så hvordan fremkommer forskellen?
Hvad er jeres erfaringer med rumfang af syncrotanke?
Da jeg fik regnet lidt på km/l, viste det sig at jeg havde kørt 7,15 km pr liter, mod 8,1 på sidste tank. Nåe ja, jeg har da også givet den nogle tæsk de sidste uger, i håb om at få noget mere liv i den, så de 7,15 er vist ikke så mærkeligt :D
-
når min tank måler er helt i bund. tanker jeg 57 l. så hvis der er 70 er min måler gal på den.
-
Mener at 70L på en benzin syncro bus er meget rigtigt.
@Samsø: hvad er din for en model?
Der er 60L i en normal T3 tank. Når min er dernede hvor motoren går ud når jeg bremser, fordi benzin skvulper væk fra sugestudsen, kan jeg tanke ca 57 liter :-)
-
min er en diesel syncro. men fhv benziner. ved ikke om tank er den samme.
-
Der er 60L i en normal T3 tank. Når min er dernede hvor motoren går ud når jeg bremser, fordi benzin skvulper væk fra sugestudsen, kan jeg tanke ca 57 liter
Jeg havde lige bremset, da den begyndte at hakke, men det er da lidt tidligt, når der skulle være 8,5 l tilbage, eller??
Med hensyn til tankmåleren viser den ca halvfuld når den er fyldt helt op....
-
8,5 liter tilbage, så hakker min også. 3 liter tilbage, så sætter den ud :-)
-
Okay. Når den begynder at hakke efter bremsning, er der ca. 50 km's meget rolig kørsel tilbage :) Når bare man ved det kan man jo tage højde for det. Mange tak.
-
Mener at tanken er 65 liter, men det har jeg aldrig haft tålmodighed til at putte i den. Du skal bruge laaaaang tid, hvis du vil fylde den helt op, da Diesel skummer og er længe om at "falde ned". Så pistolen vil slå fra mange gange, inden du når helt fyldt tank.
Bo - der tanker max. 45 liter pr. gang :wink:
-
Diesel er 70L. jeg tanker omkring 62-65 liter hvis jeg er næsten tom.
Jeg har også oplevet at den bliver meget upåregnelig når den nålen rammer det røde felt, jeg har altid i mine 2wd kunne køre ca. 100km når den når det røde felt og hvis bare nålen bevægede sig ved sving var der nok til at køre 40km, men jeg er blevet meget klogere efter jeg fik syncro - jeg er løbet tør 2 gange. Reservoir i de 2 "nyre" er ikke stort og hvis dine/jeres udlignings slager mellem de nyre er tilstoppet.
-
Er det samme tankstørrelse på Bus og DOKA?
-
Efter at have kigget i Bentley's i afsnit 20.34, der beskriver tanksystemet på en syncro, kan jeg godt nok ikke se nogen udligningsslanger og nyrer, men min er også en benziner, så det er måske derfor at jeg ikke helt forstår hvad du mener.
-
tanken på en syncro er formet som en nyre og ligger over G-kassen. Der er nød til at være noget udligning ellers vil den kun tømme den ene side af tanken.
-
tanken på en syncro er formet som en nyre og ligger over G-kassen. Der er nød til at være noget udligning ellers vil den kun tømme den ene side af tanken.
Det mener jeg ikke er rigtigt. Tanken er så vidt jeg husker fladbundet længst fremme i kørselsretning, så brændstoffet fordeles og tømmes fra hele tanken.
-
det vidste jeg ikke - blir klogere hver dag............synes bare at der er en masse slanger....
-
Det er jo skønt med problemer i denne størrelsesorden. Er der 47, 57 eller 67 liter igennem tælleren, når man tanker....
Jeg har den erfaring, at hvis bilen holder, så den hælder lidt mod højre, når jeg tanker, så er den kun 3/4 fuld efter pistolen klikker. Faktisk er det aldrig lykkedes mig at tanke den helt op på viseren, selvom jeg har postet 65 liter på den.
Skulle der måske ha' sneget sig en lille måler-unøjagtighed i en T3....?? ;-)
-
Måleren har jeg opgivet, og betragter den kun som lettere vejledende. Jeg bruger triptælleren og er ved at sjusse mig til et ca. antal km, hvor det er tilrådeligt at fylde op. Set i lyset af min sidste oplevelse, skal jeg nok fylde på ved 400 km, og så være lidt mere nænsom med speederen.
Arnold har i øvrigt nok hældet en anelse til højre ved OK tanken, og det en nok en yderligere forklaring på at den kun tog 61,5 l.
-
Det er jo skønt med problemer i denne størrelsesorden. Er der 47, 57 eller 67 liter igennem tælleren, når man tanker....
Tjae, problemer er der sgu nok af, men de små er jo også rare at få styr på........ :wink:
-
Brændstoftanken på en syncro rummer ifølge instruktionsbogen ca. 70L.
Forbruget for en MV syncro som din er opgivet til: 12.1L / 100km ved 90km/t
17.1L /100km ved 120km/t
16.3L /100km ved bykørsel
En DJer (112hk) bruger ifølge bogen næsten 10% mindre brændstof. Hvor meget de opgiver forbruget til på diesel kan jeg
ikke læse da siden er sort af oliefingre.
Mvh Jønne Ukendt
-
De 12,1 liter pr. 100 km passer fint med realiteterne ved blandet kørsel, når jeg ikke giver den for mange tærsk. Ca 8,1 pr liter med kilometertælleren korrigeret efter GPS. ( Jeg har jo store hjul på) :)
-
husk nu det er ikke størrelsen det kommer an på men det er måden man bruger det man har til rådighed :D :D
-
Det er kun mænd med små "hjul "der siger sådan noget.. :D