Forfatter Emne: T3 vs T5 heste???  (Læst 2523 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
T3 vs T5 heste???
« Dato: 19. August 2011 kl: 18:31:59 »
Hej,

Vi bruger vores T3'er i week-enderne, og jeg overvejer at anskaffe en T5 til daglig brug. Har fundet en der ser ok ud, men den har kun 68 HK.... nogen der har ideer om hvor död den er. Kan det sammenlignes med vores AZZ'er eller er momentet feks bedre i de nyere udgaver? Har sögt paa nettet - men har ikke rigtig kunne finde noget.

Accelerationer betyder ikke noget for os, men vil gerne kunne cruise med 120-130 paa motorvejen.

Cartsen

-stryger paa 3 dages caping i WhiteStaren NU - og det er den satme god til!!!

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
T3 vs T5 heste???
« Svar #1 Dato: 19. August 2011 kl: 18:44:25 »
Jeg har aldrig ejet en T5 men har lyttet mig til at alt andet end 1.9TDI skal man holde sig fra. Hold dig ligeledes fra automatgear.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
T3 vs T5 heste???
« Svar #2 Dato: 19. August 2011 kl: 20:31:21 »
Jag har haft ett antal T5 med 1,9tdi 105hk  2,5tdi 130hk  2,5tdi 178hk  2,0tdi 140hk alla har varit bra men 105hk är det minsta man ska ha den är lite trött när man lastar 1000kg i bilen samt har en trailer på 2000kg efter.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
T3 vs T5 heste???
« Svar #3 Dato: 19. August 2011 kl: 20:40:56 »
Køb hellere en super fin t4 den er meget mere slidstærk og nemmere selv at lave

Gearkasse og koblinger er ik for gode.

Har selv haft en chippet T4 og den vil jeg langt heller hé end en T5 min cheff solgte hans fordi den blev for dyr at ha
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
T3 vs T5 heste???
« Svar #4 Dato: 19. August 2011 kl: 21:46:58 »
Intervallet for tandrems skift på en T4 er km 60.000 og møgbesværligt - hurra for T3
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
T3 vs T5 heste???
« Svar #5 Dato: 19. August 2011 kl: 21:58:09 »
Jeg har kørt som montør i en T5 130hk chippet med manuel gear. 68.000km - vandpumpe blev utæt og sendte vand direkte ned i bundkaret/motorolien. 77.000km - udst.manifold revnet. 107.000km - gearkassen revner og smider gearolie i kobling og flydende svinghjul.(SMC regning = 48.000,-)
Men nu skal man selvfølgelig også tage i betragtning at jeg kørte konstant med maksimum vægt + 0,3 til 0,5 tons overvægt. Det er selvfølgelig hårdt for drivlinen.
Jeg har haft to T4´er 2,5 tdi 102hk. En montørbil og en privat. Det ville jeg vælge hvis det var mig.. Der var de største problemer jeg havde, støjende vacumpumper og 10 slidte ventilløftere.
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
T3 vs T5 heste???
« Svar #6 Dato: 19. August 2011 kl: 22:03:14 »
Citat fra: "Brutus"
Intervallet for tandrems skift på en T4 er km 60.000 og møgbesværligt - hurra for T3


Tolerance data opgiver fabriksoplysninger til 120.000 km eller 4 år..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
T3 vs T5 heste???
« Svar #7 Dato: 19. August 2011 kl: 22:20:44 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Jeg har kørt som montør i en T5 130hk chippet med manuel gear. 68.000km - vandpumpe blev utæt og sendte vand direkte ned i bundkaret/motorolien. 77.000km - udst.manifold revnet. 107.000km - gearkassen revner og smider gearolie i kobling og flydende svinghjul.(SMC regning = 48.000,-)
Men nu skal man selvfølgelig også tage i betragtning at jeg kørte konstant med maksimum vægt + 0,3 til 0,5 tons overvægt. Det er selvfølgelig hårdt for drivlinen.
Jeg har haft to T4´er 2,5 tdi 102hk. En montørbil og en privat. Det ville jeg vælge hvis det var mig.. Der var de største problemer jeg havde, støjende vacumpumper og 10 slidte ventilløftere.


Du skriver 0,3-0,5 tons övervikt vad är maxvikten på den bilen, mina T5 har alltid varit förstärkta med 3200kilo totalvikt har alldrig haft dom problem du säger bilarna har gått mellen 200000km-300000km innan byte.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
T3 vs T5 heste???
« Svar #8 Dato: 19. August 2011 kl: 22:30:08 »
Citat fra: "Hasse"
Citat fra: "buddha_uffe"
Jeg har kørt som montør i en T5 130hk chippet med manuel gear. 68.000km - vandpumpe blev utæt og sendte vand direkte ned i bundkaret/motorolien. 77.000km - udst.manifold revnet. 107.000km - gearkassen revner og smider gearolie i kobling og flydende svinghjul.(SMC regning = 48.000,-)
Men nu skal man selvfølgelig også tage i betragtning at jeg kørte konstant med maksimum vægt + 0,3 til 0,5 tons overvægt. Det er selvfølgelig hårdt for drivlinen.
Jeg har haft to T4´er 2,5 tdi 102hk. En montørbil og en privat. Det ville jeg vælge hvis det var mig.. Der var de største problemer jeg havde, støjende vacumpumper og 10 slidte ventilløftere.


Du skriver 0,3-0,5 tons övervikt vad är maxvikten på den bilen, mina T5 har alltid varit förstärkta med 3200kilo totalvikt har alldrig haft dom problem du säger bilarna har gått mellen 200000km-300000km innan byte.


Den var godkendt til 3050 kg totalt. Vejede for det meste ca 3500 kg.
Jeg ved heller ikke om det er generale problemer. Kan kun sige det er problemer jeg har haft..
Det kan jo også være fordi jeg kører som et svin...  :lol:
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
T3 vs T5 heste???
« Svar #9 Dato: 19. August 2011 kl: 22:36:53 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Citat fra: "Hasse"
Citat fra: "buddha_uffe"
Jeg har kørt som montør i en T5 130hk chippet med manuel gear. 68.000km - vandpumpe blev utæt og sendte vand direkte ned i bundkaret/motorolien. 77.000km - udst.manifold revnet. 107.000km - gearkassen revner og smider gearolie i kobling og flydende svinghjul.(SMC regning = 48.000,-)
Men nu skal man selvfølgelig også tage i betragtning at jeg kørte konstant med maksimum vægt + 0,3 til 0,5 tons overvægt. Det er selvfølgelig hårdt for drivlinen.
Jeg har haft to T4´er 2,5 tdi 102hk. En montørbil og en privat. Det ville jeg vælge hvis det var mig.. Der var de største problemer jeg havde, støjende vacumpumper og 10 slidte ventilløftere.


Du skriver 0,3-0,5 tons övervikt vad är maxvikten på den bilen, mina T5 har alltid varit förstärkta med 3200kilo totalvikt har alldrig haft dom problem du säger bilarna har gått mellen 200000km-300000km innan byte.


Den var godkendt til 3050 kg totalt. Vejede for det meste ca 3500 kg.
Jeg ved heller ikke om det er generale problemer. Kan kun sige det er problemer jeg har haft..
Det kan jo også være fordi jeg kører som et svin...  :lol:


Då är v i två svin :lol:
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
T3 vs T5 heste???
« Svar #10 Dato: 19. August 2011 kl: 22:46:18 »
Citat fra: "Hasse"

Då är v i två svin :lol:


Jeg forstår ikke lige den sætning Hasse, men jeg er helt sikkert enig..  :D
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
T3 vs T5 heste???
« Svar #11 Dato: 19. August 2011 kl: 23:00:20 »
Så er vi 2 svin ( jeg har lige været i sverige i 2 uger )  :lol:
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
T3 vs T5 heste???
« Svar #12 Dato: 19. August 2011 kl: 23:21:14 »
Citat fra: "POLLE955"
Så er vi 2 svin ( jeg har lige været i sverige i 2 uger )  :lol:


Och du tycker?
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
T3 vs T5 heste???
« Svar #13 Dato: 20. August 2011 kl: 08:48:04 »
Min firmabus er en T5 og jeg har ved enkelte lejligheder her på forumet udbredt mig om hvor elendig en bil jeg syntes det er. Bevares komforten er i top og man sidder godt og højt placeret over den daglige trafik (som i en T3). For nogle uger siden var vi en smut i Berlin og det var vips ned med nålen på 140 og tilbage med nålen på 140. Forbruget lå på ca 10km/l , det er svært i en T3. Men for hulen hvor har vi skovlet ekstreme summer efter den (gearkasse/kobling, drivaksler, periodevis startproblemer (noget el-pis) og indtil vi opgav at holde kabinen pæn er der røget i læssevis af plastikdimser, håndtag, vinduesmekanismer og indvendige paneler og pynt.
Vi gav i 2008 320.000kr for bilen (280.000km dengang) og vi har nok haft reparationsudgifter på 70.000kr.
Når jeg tænker på hvor lang tid jeg kunne have kommandørbussen for lige under 400.000kr bliver jeg helt svimmel af lykke.

Og så må det fandeme tage de 40min længere at køre fra Hobro til Berlin (til gengæld med en noget bedre brændstoføkonomi)

hmmmmm....

30k til rust og maler
15k til motor
15k til diverse

Hvis jeg gjorde dette hver fjerde år (med min kørsel for hver 160.000) ville jeg have bil i næsten 30 år. Så længe holder vores T5 ikke!
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
T3 vs T5 heste???
« Svar #14 Dato: 20. August 2011 kl: 08:54:32 »
mojn,

T4 af de sidste årgange med 102hk TDI eller T5 med 105hk (det er en lille 4-cyl fra personbilerne, der er let at arbejde på)
de store 130 og 180 hk motorer inden facelift er meget værre at arbejde på.

reparaturmæssigt ville jeg foretrække en T5 med 4cyl TDI, da den efter største sandsynlighed er billigst i drift og vedligehold,
en T4 vil nok have bedre udstyr til samme pris..

mvh, michael
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.