Forfatter Emne: Banditten Solgt  (Læst 62589 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Banditten Solgt
« Svar #180 Dato: 22. August 2010 kl: 08:47:44 »
Mange tak for svar. Så har jeg lidt at tænke på. Ville jo helst have orginale Fælge på Syncroen. Men de fåe,s ikke mere i nye. Så jeg vil i første omgang kigge på dem Niels Erik Har ståendene. Og eller,s fortalte han mig at det beste køb i længden ville værer 15" da man kunne få et bredere udvalg til dem
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Banditten Solgt
« Svar #181 Dato: 06. September 2010 kl: 14:59:18 »
Hej Bremserne(på Banditten) er begyndt at hyle lidt når den skal bremse. Hvad kan årsagen værer til det? Er det bremsestøv? eller er det tegn på at bremserne er slidt? Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Banditten Solgt
« Svar #182 Dato: 06. September 2010 kl: 17:56:13 »
Rigtige bremser SKAL hyle! ;) (Siger ham der til dagligt kører rundt i et vogntog med hylende bremser på alle 6 aksler, specielt når de er godt varme)...

Tromlerne på Højben har hylet lige så længe jeg kan huske, specielt når de er blevet lidt lune...
De har gjort det med nye bremsedele også...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Banditten Solgt
« Svar #183 Dato: 21. Oktober 2010 kl: 13:20:03 »
Hvad kan man selv lige gører/sørge for inden man kører til syn. (jeg syntes jo ikke selv der er noget da jeg når tingene er gået i stykker har fået det skiftet til nyt) :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Banditten Solgt
« Svar #184 Dato: 21. Oktober 2010 kl: 18:33:17 »
Kig lyset efter ( lige fra positionslys til fjernlys incl. de "kære" nummerplade belysninger ) Hvis du har kobberbremserør, er der ikke så meget, at komme efter der. Bremseslanger kan børstes forsigtigt over med en stålbørste og efterfølgende aftørres med   l i d t  bremsevæske på en klud. Styre og bærekugler skal selvfølgelig være i orden, - og så skal bærende dele selvsagt være ok ( Men hvis jeg husker ret, er den sjasket godt ind i undervognen, så det burde vel ikke være det store problem ) og ellers: Følg med synsmanden rundt og hør hans kommentarer. Pøj pøj....

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Banditten Solgt
« Svar #185 Dato: 21. Oktober 2010 kl: 18:54:26 »
Citat fra: "Aran"
Kig lyset efter ( lige fra positionslys til fjernlys incl. de "kære" nummerplade belysninger ) Hvis du har kobberbremserør, er der ikke så meget, at komme efter der. Bremseslanger kan børstes forsigtigt over med en stålbørste og efterfølgende aftørres med   l i d t  bremsevæske på en klud. Styre og bærekugler skal selvfølgelig være i orden, - og så skal bærende dele selvsagt være ok ( Men hvis jeg husker ret, er den sjasket godt ind i undervognen, så det burde vel ikke være det store problem ) og ellers: Følg med synsmanden rundt og hør hans kommentarer. Pøj pøj....


Hej tak for svar. De ting du har nævnt vil jeg gører. Men Hvordan kontroler jeg styre & bærekugler  :?:
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Banditten Solgt
« Svar #186 Dato: 21. Oktober 2010 kl: 22:45:45 »
Styrekugler: Kig efter om gummiet er intakt. Hvis det er tilfældet, tager du solidt fat f.eks. på caliperen og skiven. Ved, at rykke i begge retninger som hjulene normalt drejer, vil du tydeligt kunne mærke, om der er et "slup" ved styrekuglen.
Bærekuglerne ( øverste / nederste ) kontrolleres ved, at løfte bilen så meget, at hjulet svæver så højt, at du kan stikke et dæksjern e.l. under. Så "løfter" du et par gange, mens du kigger ind på bærekuglerne. Du burde kunne se, hvis f.eks. bærearmen bevæger sig i forhold til navet.

Og HUSK, at understøtte bilen godt og grundigt. Selv med hjulene på, kan den slå forbandet hårdt, hvis den pludselig falder ned over dig.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Banditten Solgt
« Svar #187 Dato: 22. Oktober 2010 kl: 09:05:44 »
Citat fra: "Aran"
Styrekugler: Kig efter om gummiet er intakt. Hvis det er tilfældet, tager du solidt fat f.eks. på caliperen og skiven. Ved, at rykke i begge retninger som hjulene normalt drejer, vil du tydeligt kunne mærke, om der er et "slup" ved styrekuglen.
Bærekuglerne ( øverste / nederste ) kontrolleres ved, at løfte bilen så meget, at hjulet svæver så højt, at du kan stikke et dæksjern e.l. under. Så "løfter" du et par gange, mens du kigger ind på bærekuglerne. Du burde kunne se, hvis f.eks. bærearmen bevæger sig i forhold til navet.

Og HUSK, at understøtte bilen godt og grundigt. Selv med hjulene på, kan den slå forbandet hårdt, hvis den pludselig falder ned over dig.


Ok tak for svar. Så er der lidt at se til. Vender tilbage med svar om hvordan det gik til syn. mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Banditten Solgt
« Svar #188 Dato: 22. Oktober 2010 kl: 15:41:48 »
Citat fra: "FrankBinau"
Citat fra: "Aran"
Styrekugler: Kig efter om gummiet er intakt. Hvis det er tilfældet, tager du solidt fat f.eks. på caliperen og skiven. Ved, at rykke i begge retninger som hjulene normalt drejer, vil du tydeligt kunne mærke, om der er et "slup" ved styrekuglen.
Bærekuglerne ( øverste / nederste ) kontrolleres ved, at løfte bilen så meget, at hjulet svæver så højt, at du kan stikke et dæksjern e.l. under. Så "løfter" du et par gange, mens du kigger ind på bærekuglerne. Du burde kunne se, hvis f.eks. bærearmen bevæger sig i forhold til navet.

Og HUSK, at understøtte bilen godt og grundigt. Selv med hjulene på, kan den slå forbandet hårdt, hvis den pludselig falder ned over dig.


Ok tak for svar. Så er der lidt at se til. Vender tilbage med svar om hvordan det gik til syn. mvh :-)


Jeg har nu efter set (selv) bilen. Og kørte til syn med bilen. De bremseslanger jeg havde gjort pænt rene blev kasseret samt jeg havde overset en tæret stænkskærm i førersiden. Eller,s var den på toppen. Venter lige nu på at Niels Erik for tid til den, og kører derefter til omsyn.

Vis der skulle værer nogen her på T3,nettet der er intresseret i at købe Banditten bliver den til salg om en månes tid. Da Syncro,en skal til at værer daglig driver. Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Banditten Solgt
« Svar #189 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 19:36:17 »
Køretøjet er godkendt. Fedt, billeder følger af hvad der er lavet og lidt til da jeg har fået lavet gearskiftet så det virker bare godt samt skiftet ankerpladen i begge sider og fået skiftet bremse/rør til nye. Det var ikke alt der var nøvendigt. Men godt for bilen på sigt. Den bliver herefter sat til salg. Da jeg skal have syncroen til daglig driver. Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Banditten Solgt
« Svar #190 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 20:51:44 »
og prisen på den prægtig grønne fætter
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

PARKHAVE

  • Gæst
Banditten Solgt
« Svar #191 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:00:19 »
@opelhaj - ikke spørge, ikke spørge - hva' nu hvis den ligger i min prisklasse?
Hvad skal jeg så sige til fruen, når jeg lige for 3 timer siden lovede hende at jeg
ville finde 2 toyotaer til husstanden. ??

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Banditten Solgt
« Svar #192 Dato: 26. Oktober 2010 kl: 22:54:37 »
jeg ska ha den så find du bare 2 yoyotaer
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Banditten Solgt
« Svar #193 Dato: 27. Oktober 2010 kl: 08:00:48 »
Citat fra: "opelhaj"
og prisen på den prægtig grønne fætter


Jeg er ikke kommet til en endelig pris i nu. Da jeg ville hører jer af vor prislejet ligger. Der medfølger papier fra VW til at opdrager trækket fra de nuværene 1200kg til 1500kg og så er der en af sidelågerne som har dårlige vippe beslag men ny (brugt) medfølger samt 4 dåser orginal spray fra VW. Og der er lidt overfladerust ved tankdæksel ellers kan jeg ikke finde mere der skal gøres lige pt andet en rengøring. Som jeg gør en af de første uger.

Regning vedlagt fra sidste reb

Alle regninger fra VW og Niels Erik samt Pava er samlet i en mappe som medfølger + nummerplader. :-)

Ps: Vis man vil se forløbet fra jeg fik den og til nu så er der flere tråde af forløbet brug søg og skriv Banditten så vil der fremkomme flere tråde. Mvh Frank :-)

Nogle af de nye dele er. Oliekøler-turbo-starter-batteri-dæk-gløderør-sidespejle- Brændstofrør-Speederkabel-ventildækselpakning (gummi)+pinboltne-osv :-)

Ekstra udstyr: Solskærm-soltag med gardiner-rotorblink-fjernlygter.

Seriøse bud modtages gerne
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Banditten Solgt
« Svar #194 Dato: 27. Oktober 2010 kl: 17:19:16 »
Prøv med nogle friske fotos af det gode og det dårlige, det vil gøre det lidt lettere at prissætte vognen.
Men den bedste til at prissætte bilen, er dig selv ! Du ved nok hvad du vil have for den, så sæt en pris som der måske kan forhandles lidt,
og er der så ingen henvendelser, må du jo sænke prisen eller beholde den.
Prislejet er det du sætter den til, eller det den indbringer på en auktion, så slipper du for bondemand Jensen´s "fin arbejdsvogn... 5000,-"
eller JohnnyBrian´s " Feeeeeeed bil....30.000,-" selv om han aldrig i livet ville eje sådan en bil.
Endvidere vil "vurderings-mændene" jo ikke vide om de budt på en bil......

Tony.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.