0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Og dit røntgensyn har tjekket topstykket er revnefrit. ?Kurt
http://www.t3nettet.dk/module-Downloads-prep_hand_out-lid-35.htmlHer er en original vejledning i adskillelse. Poul
Så skete det uundgåelige igen.. Toppakningen. :evil: På langturen i det nordjydske forsvandt al varmen i kabinen pludseligt, samtidigt med at temp-føleren gik et pænt stykke op. Ind til siden og kigge i ekspansionsbeholderen i motorrummet. Jeps, masser af luft-bobler.Går ud fra at der er kommet en utæthed fra een af stemplerne og ud til kølevandskanalerne.Så imorgen står indkøbet på en ny toppakning, nye strækbolte, ny rem og remstrammerhjul, nye manifoldpakninger, nyt oliefilter+olie, og en masse kølervæske. Har et spørgsmål: Når man har monteret pakningen og tilspændt strækboltene til det rette moment, kører man så motoren driftvarm og efterspænder ved varm tilstand? Og hvor meget skal der efterspændes på de strækbolte (3/4 omgang, en hel, halvanden??) Turbohilsner fra den unge med den tunge fod..