Forfatter Emne: min nye SYNCRO  (Læst 28909 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #15 Dato: 07. September 2009 kl: 22:28:53 »
Det er efter min opfattelse en fin pris for et så fint eksemplar. Jeg gav også 15000 for min DOKA uden afgift. Den havde umiddelbart levet et hårdere liv end din. Jeg kom af med, så vidt jeg husker lidt under 5000 i afgift til gule plader. -men det var efter de gamle regler. Nu er der vist noget med 1000 kr. pr. km den går mindre end 16km pr. l. Ved ikke hvordan det forvaltes. Jeg er sikker på, at vi er flere som meget gerne kigger over skulderen, når du er til vurdering hos Skat...

T3Anders

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #16 Dato: 07. September 2009 kl: 23:30:50 »
Ja, den ser da dejlig flot ud til den pris især. Håber at alt syncroværket funker. Rigtig god fornøjelse med den!

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #17 Dato: 19. September 2009 kl: 22:33:47 »

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #18 Dato: 20. September 2009 kl: 16:23:21 »
Jeg var under min syncro i går og kan se at der er en "ting" som sidder foran på vangen v/baghjul ? der går en ledning til og der er to vacum slanger også. HVAD ER DET TIL ? sidder bagved et skjold som skal beskytte den

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
min nye SYNCRO
« Svar #19 Dato: 20. September 2009 kl: 16:59:29 »
Det er vacuum aktuatoren til at aktivere dit spær...

Hvis du har spær foran også sidder der en tilsvarende der, bare i modsatte side...
Højre side for bagakslen og venstre side for forakslen :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #20 Dato: 20. September 2009 kl: 19:10:12 »
Tak for et hurtigt svar. Den ser noget rusten ud og er i tvivl om den virker, hvis den er defekt er der så nogen som har en som vil sælge en

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
min nye SYNCRO
« Svar #21 Dato: 20. September 2009 kl: 19:31:50 »
Selve aktuatoren kan ikke ruste, det er simpelthen umuligt ;) Det er plastic :D

Hvis du tror at den ikke virker fordi du ikke kan aktivere dit spær så er det nok nærmere selve pinden der går ind i gearkassen der er groet fast...

Hvis ikke du kan høre en svag hylen fra aktuatoren når du hiver i knappen i kabinen så fejler den ikke noget...

Lidt info finder du her: http://www.t3nettet.dk/index.php?module=wikula&tag=Spar

Når du skal have aktuatoren af sidder der 2 lange tynde bolte igennem beslaget som du tager med en 8mm top eller nøgle, så kan du komme til at trække aktuatoren lidt ud (husk nu at være lidt forsigtig den kan ikke holde til så meget vold), bag gummi-"pessaret" sidder der en lille stift som skal trykkes ud af pinden ind i gearkassen, når den er ude kan du begynde at motionere dit spær...

Der er ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed, en hammer, noget du kan trække igennem hullet som stiften sad i (til at trække pinden retur med) og norget krybeolie som f.eks. WD40 i rå mængder...

Når så det virker så smører du pinden ind i noget frisk motorolie og samler det hele igen, så har du funktionelt spær på din syncro...
Og så husk en gang om ugen at aktivere dit spær for at forhindre at det gror fast i alu-bøsningen igen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #22 Dato: 20. September 2009 kl: 20:15:29 »
Dejligt med info, så nu må jeg igang for at se om det er ok

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #23 Dato: 10. Oktober 2009 kl: 09:14:02 »
jeg har købt nogle brugte skyde vinduer til bussen hvor den ene gummi liste er revnet lidt på indersiden. Kan man ikke bruge den gummi liste som er på bussen nu (en hel rude) til skyde vinduet de ser ens ud ???

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #24 Dato: 17. Oktober 2009 kl: 21:14:37 »
opdate

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #25 Dato: 17. Oktober 2009 kl: 21:16:32 »
hvad gør den ? tror ikke den virker pga rust

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #26 Dato: 17. Oktober 2009 kl: 21:35:23 »
(opdate billede) ja min bus bliver lavet om med lidt møbler inden i når den har været til syn+afgift så jeg får to rækker sæder til overs på et tidspungt hvis der er en som vil købe dem. De er ikke tilsalg endnu da jeg skal bruge dem til syn inden så længe.

PARKHAVE

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #27 Dato: 17. Oktober 2009 kl: 22:59:10 »
Citat fra: "t1finn"
hvad gør den ? tror ikke den virker pga rust


Ligner en benzinpumpe. evt. til fyr

t1finn

  • Gæst
min nye SYNCRO
« Svar #28 Dato: 18. Oktober 2009 kl: 20:55:20 »
ok. Jeg troede det var til undervognen (noget spær) tak. Der var en dårlig forbindelse på det ene stik som jeg har rep. her idag, men blev ikke klogere før nu. Så må jeg prøve mit fyr imorgen om det virker nu. Tak

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
min nye SYNCRO
« Svar #29 Dato: 18. Oktober 2009 kl: 22:11:19 »
Hej Finn !
Det ser da total i orden ud det campingindretning der , og to lækre skyderuder , gem nu lidt penge til undervognsbehandling , jeg kan se den trænger  :wink:
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700