Selve aktuatoren kan ikke ruste, det er simpelthen umuligt
Det er plastic
Hvis du tror at den ikke virker fordi du ikke kan aktivere dit spær så er det nok nærmere selve pinden der går ind i gearkassen der er groet fast...
Hvis ikke du kan høre en svag hylen fra aktuatoren når du hiver i knappen i kabinen så fejler den ikke noget...
Lidt info finder du her:
http://www.t3nettet.dk/index.php?module=wikula&tag=SparNår du skal have aktuatoren af sidder der 2 lange tynde bolte igennem beslaget som du tager med en 8mm top eller nøgle, så kan du komme til at trække aktuatoren lidt ud (husk nu at være lidt forsigtig den kan ikke holde til så meget vold), bag gummi-"pessaret" sidder der en lille stift som skal trykkes ud af pinden ind i gearkassen, når den er ude kan du begynde at motionere dit spær...
Der er ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed, en hammer, noget du kan trække igennem hullet som stiften sad i (til at trække pinden retur med) og norget krybeolie som f.eks. WD40 i rå mængder...
Når så det virker så smører du pinden ind i noget frisk motorolie og samler det hele igen, så har du funktionelt spær på din syncro...
Og så husk en gang om ugen at aktivere dit spær for at forhindre at det gror fast i alu-bøsningen igen...