Forfatter Emne: Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering  (Læst 11815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Dato: 27. Marts 2014 kl: 17:46:06 »
Jeg vil rigtig gerne lægge nogle billeder op af mit projekt, der langsomt går i den rigtige retning.
Men syntes før jeg har haft problemer med den funktion her inde, så prøver lige i en seperat post efterfølgende.

Nylig afsluttede opgaver.
- Pop-top taget er slebet og malet med 6 lag epoxy og klar til møbelpolstre.
- Termoruderne er blevet vandslebet og poleret så de ligner helt nye ruder.
- Jeg er gået fra at have 10 forskellige nøgler og kun 2 låse der fungerede, til alle låse nu fungere med 3 forskellige nøgler.
- Samtlige vinduslister er blevet renset og vasket, samt al gammel rust er fjernet fra dem.


Jeg er rendt ind i lidt udfordringer og har følgende spørgsmål til de skarpe T3 tilhængere her inde.

1: Bruger i rudelim eller andet til at sikre vinduslisterne er tætte?
2: Jeg har lidt besvær med at gennemskue hvordan dørlisterne til fordørene skal monteres. Hvor skal den buet del af dørlisten  med den ekstra læbe side og hvor samt hvordan skal de små plastic dimser til at holde listen på plads skal sidde?
3: Skal dørlisterne limes på plads og hvilken lim skal der her benyttes, tænker specielt på dørlisten til skydedøren da jeg ikke kan se hvordan den skal kunne hænge selv.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #1 Dato: 27. Marts 2014 kl: 17:47:07 »
Her lige det første billede.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #2 Dato: 27. Marts 2014 kl: 17:48:00 »
Test

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #3 Dato: 27. Marts 2014 kl: 17:55:09 »
Billeder

- Bilen efter maler.
- Termorude; før, under, efter renovering.
- Pop-top tag; Før og under slibning.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #4 Dato: 27. Marts 2014 kl: 18:30:18 »
Nååj det ser godt ud - tillykke med arbejdet og godt du nu skal til det sjoveste !!!
Håber vi ses til Fyn14
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #5 Dato: 27. Marts 2014 kl: 20:00:04 »
dørlisterne skal limes på med kontaktlim.. hele vejen rundt...
Der sidder tre små plastic dimser i listen, og de passer i huller bag dørstoppet forrest på døren, så listen ikke slipper i det "sving", som listen tager rundt om dørstoppet...

Det er en god idé at starte arbejdet der...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #6 Dato: 28. Marts 2014 kl: 07:52:38 »
Tak Erik

Kigger på det her i weekenden, for lige at være 100% sikker, mener der er 3 hjørner og 1 10-20 cm bue på listen hvor der ligesom er en ekstra læbe på listen, du skulle vel tilfældigvis ikke vide hvor den bue skal side i forhold til døren?

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #7 Dato: 16. Juni 2014 kl: 08:38:58 »
Så er der nyt i projektet.

Er blevet færdig med den ombygget indsprøjtningsmanifold til CU motoren.

Og har fået sat dæmpningsplade i hele vogne.

Står dog og mangler 4 gode pakninger/or-inge til indsprøjtningsdyserne, samt den store koniske pakning mellem gas spjæld og plenum. Hvis nogle ved hvor det kan skaffes vil jeg gerne høre fra jer.

Næste projekt er 45mm sænkning af vognen.

Har desuden et udvendig strømstik i hvid som jeg gerne bytter med et i sort.






[attachment=17768]ha1ff483.jpg[/attachment]

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #8 Dato: 16. Juni 2014 kl: 08:41:33 »
Så er der nyt i projektet.

Er blevet færdig med den ombygget indsprøjtningsmanifold til CU motoren.
[attachment=17769]h196db23.jpg[/attachment]

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #9 Dato: 16. Juni 2014 kl: 08:43:06 »
Og der blev sat lidt STP plade op i hele vognen.
[attachment=17770]h3787d25.jpg[/attachment]

[attachment=17771]hee19df8.jpg[/attachment]

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #10 Dato: 16. Juni 2014 kl: 08:47:44 »
Næste projekt er 45mm. sænkning.

[attachment=17772]h00a4eaa.jpg[/attachment]

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #11 Dato: 16. Juni 2014 kl: 17:55:48 »
det ser fint ud.

Hvilken RAL farve er den fine blå?

Hvad gør STP?

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #12 Dato: 16. Juni 2014 kl: 21:53:39 »
Citat fra: "Hinze" post=112303
det ser fint ud.

Hvilken RAL farve er den fine blå?

Hvad gør STP?


Kan du genkende manifolden, du designede den vidst oprindeligt  ;) . Mangler dog den pakning der skal side mellem gasspjæld og plenum samt de 4 små o-ringe der sidder i bunden af dyserne.

Det er ikke en RAL farve, men en en metal lak med perlemoreffekt. Den heder WRX BLUE MICA PEARL og bliver brugt af SUBARU koden er 02C. Her er et billed før og efter vandslibning af lakken, kræver nerver af stål.

[attachment=17779]h863ed6b.jpg[/attachment]

[attachment=17780]hbe12e66.jpg[/attachment]

STP står for STANDARDPLAST og er et viberations og støjdæmpende materiale bestående af gummi med høj massefylde og en tynd aluminiumsfolie. Det får metalpladedelene til at lyde massive og man undgår viberationsstøj, det skulle som bonus give en rigtig god rustbeskyttelse. Se evt. her http://www.stp-distribution.com/en/

Udenpå pladerne kommer 2-4 cm isolering af selvklæbende skum der bliver brugt til at isolere ventilationskanaler og varme/kulde rør. Det er af lukkede celler, brænd og svamp hæmmende, samt modsandsdygtig over for fugt og kondens.

Når det hele er klæbet sammen, får det et godt lag tyndflydende rustbeskyttelse inden bilen samles.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #13 Dato: 17. Juni 2014 kl: 14:20:07 »
det er lækkert projekt og spændene at følge :)

rigtig fed farve, kom gerne med flere billeder  B)

tror du er på rette spor mht. støj/kulde isolering, bare sørg for at det ikke er luftbobler/hulrum mellem karroseri og STP, da det kan give mulighed for kondens og dermed udvikle rust.

keep up the good work
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #14 Dato: 17. Juni 2014 kl: 14:40:46 »
Tak for tippet.
Skal nok løbende lave opdateringer.

Er ved at undersøge hvilken retning jeg skal gå med min CU motor, skal den forblive 2.0L eller skal der støre krumtap og stempler i. Det hele kommer nok lidt an på hvordan knastakslen ser ud, skal den skiftes skal alt jo alligevel skilles ad. Men det er lige med at få kompression og det hele til at passe sammen.