Forfatter Emne: Udtagning af motor-gearkasse  (Læst 830 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Udtagning af motor-gearkasse
« Dato: 11. September 2012 kl: 15:00:04 »
Jeg er ved at tage motor+gearkasse ud, og bruger den her metode til at sænke ned:



Jeg tænker at jeg nok ikke behøver at understøtte gearkassen,
da den ikke er så tung i forhold til motoren?

Har jeg ret i dette?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Udtagning af motor-gearkasse
« Svar #1 Dato: 11. September 2012 kl: 17:30:14 »
bliver vinklen så ikke "skæv", så motoren støder på karossen i tandrems-enden (altså hvis du beholder det forreste gearkasse ophæng siddende)

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Udtagning af motor-gearkasse
« Svar #2 Dato: 11. September 2012 kl: 18:07:38 »
Citat fra: "Hinze"
bliver vinklen så ikke "skæv", så motoren støder på karossen i tandrems-enden (altså hvis du beholder det forreste gearkasse ophæng siddende)


Jeg havde motor-gearkasse hængende i 3 punkter som på billedet.
Derefter skruede jeg gearkasse ophænget løs fra tværvangen..
Der var ikke så stor overbalance til motorenden som jeg havde troet.
Men det viste sig at der stort set var ligevægt når motor-gearkasse
hænger i det øje i topstykken modsat tandremmen, og støtte til højre motorophæng.

Det var en CS-3H kombination. Gearkasseophæng fulgte gearkasse.