Forfatter Emne: Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)  (Læst 106957 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #45 Dato: 15. Januar 2009 kl: 17:13:28 »
Har netop fået lovning på levering af rust-beskyttelsessæt fra en AAZ-kører - prisen er bon-prisen - glimrende aftale.

Derudover - selvfølgelig, en spraydåse eller 2 med det tynde - så det er ved hånden til den løbende sprayning - men til sommer har jeg så alt udstyret liggende til at give den store omgang :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #46 Dato: 15. Januar 2009 kl: 22:23:00 »
Citat fra: "jensjakob"
@JanK: Tak.

@Alle: Hvem bruger flydende Dinitrol og kompressor+sprøjtepistol?

Jeg kan se at 5 L koster 250 kr - med rette udstyr er det jo godtnok billig imprægnering - så ville jeg gerne give bilen 5L af den tynde + 5 liter af den tykke under bunden forår og efterår.

Men hvad gør i andre?


Jeg har da også lidt lommefilosofier :lol:

Bruger jan's eksempel med altid at have en spraydåse med det tynde ved hånden.

Nu har jeg set nogle gamle biler der har været undervognsbehandlet,( mange år efter) og fælles for dem alle er, at det tykke sorte der er så blødt og fint om sommeren, sidder i skaller, eller har løsnet sig om vinteren, så der kan komme vand ind under, også selv om det ser pænt ud.
Min nuværende stradegi er kun at give tyndt, evt fortyndet med olie ( spild olie er meget sort). og så være  lidt mere large med hvor tit jeg giver den.

Forøvrigt tillykke med nyerhvervelsen :lol:

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #47 Dato: 15. Januar 2009 kl: 22:35:12 »
Opdatering:

Indledning: Det virker som en dejlig velholdt bil med et minimum af rust - virkelig imponerende - jeg er meget glad.

Det er første gang jeg har købt bil, uden at have bilen i luften og kigge den grundigt efter - så alt hvad jeg finder under den er 110% mit ansvar, og jeg skriver om det for at fortælle lidt mere om Frøken Grå - og jeg holder på ingen måde sælger ansvarlig.
Og jeg vil til hver en tid være 110% tryg ved at købe bil igen af Brutus.
Så skulle den del være på plads - ellers send mig en PM, og jeg skal forsvare sælger hele vejen.

Men nu er jeg jo glad for at komme rundt om min bil, og ser meget bedre end jeg skruer - så jeg vil fortsat løbende fortælle om mine bil-oplevelser.

Bunden er virkelig pæn - rigtig pæn.

Jeg har været en tur under motoren og kigge:

Den sveder lidt olie bagpå motoren - det ser ud til at komme fra:
* Ventildækslet (skal nok bare spændes efter)
* Bundkarret (skal nok bare spændes efter)
* Bagerste pakdåse på krumtappen (laves ved næste remskift...)

Derudover sveder den olie hvor koblingshuset er skruet på gearkassen. Jeg gav de 3 bolte som sidder forneden 1/4 omgange - og lad os se om det ikke tætner det.

Nå, jeg må hellere få mig en Bentley/Haynes/So wird es gemacht med Golf motoren :-)

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #48 Dato: 15. Januar 2009 kl: 23:29:36 »
bundkar: kan være med korkpakning! men kan udsk med gummipakning og flydende på en gang, det virker 8)

ventildæksel: kan også være at der sidder en korkpakning der, hvis du vil have gummi pakning der skal støtteboltene udsk.

tandrem, den er utrolig nem at udsk.

altsammen ting jeg godt tro du selv kan lave, dog nemmest hvis du har bilen på lift.

btw. wd40 virker som affedter oven på hulrumsbeh! men gi det en gang voks eller andet tyndt produkt næste gang du er der, så går det nok.

jeg har lidt den samme erfaring med undervognsbeh biler som poot, de har alle fået lavet meget rust i min tid, måske fordi behandlingen er sat ind for sent :roll:
men også fordi at en tyk gang snasket undervognsbeh, kan suge meget vand og sand til sig :evil:

jeg kan bedre li at give de udsatte steder en tynd voksbaseret hulrumsprodukt, men også fordi jeg efterhånden har været så smurt ind i undervognssnask mere end 1000 gange, at jeg hellere vil lave lidt rust end være smurt ind fra hoved til hale :evil:

bruger tit bodyspray til at male bunden med da det tørrer næsten op, men stadig er lidt blødt :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #49 Dato: 16. Januar 2009 kl: 11:08:40 »
Citér
Den sveder lidt olie bagpå motoren - det ser ud til at komme fra:
* Ventildækslet (skal nok bare spændes efter)


Hvis den er utæt er det fordi pakningen er for dårlig eller defekt.. tvivler på at "efterspænding" vil hjælpe noget somhelst.. Måkse bliver det endda værre. Selvom det er en rimelig simpel pakningsudskiftning så er garanti for en tætning= Ny højkvalitetes gummipakning, rengøring af fladerne, oliering af pakpladerne bare med alm motorolie, udskiftning af støtte-bolte og rensning af møtrikker for skidt i gevind, sammenspænding på kryds med det korrekte moment. Job well done = ikke mere oliepild der.


Citér
* Bundkarret (skal nok bare spændes efter)


Samme historie som ovenfor, vær sikker på at få den rigtige slags flydende pakning hvis du vil bruge det, ellers BURDE afrensede flader, oliering og korrekt krydsspændt moment være nok. Anvendt korrekt og i rette mængde er jeg ikke i tvivl om at flydende pakning kan være anvendeligt. Anvendt som "løsning" på steder der er svære at tætte i store mængder uden håndelag er min påstand at det skader mere end det gavner.

Citér
Derudover sveder den olie hvor koblingshuset er skruet på gearkassen. Jeg gav de 3 bolte som sidder forneden 1/4 omgange - og lad os se om det ikke tætner det.


Hmm.. efterspænding i alugods har jeg IKKE gode erfaringer med..  Jeg tror ikke der er nogen vej uden om en egentlig tætning eller alternativt at  gå og hyggenusse om en anden gearkasse ved siden af som bliver tætnet, rustbeskyttet og serviceret og så udskifte den gamle (som så derefter kan blive husmandsrenoveret, tætnet, o.s.v)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #50 Dato: 18. Januar 2009 kl: 00:04:50 »
Var ude og køre 120 km idag i  Ms Grey - incl at hilse på Lagoni, se Solvognen og hente fortelt - og det hele var ren fryd.

Konstant marchfart på 110 på motorvejen, og af bakke, modvind - you name it - klippefast og uden at motoren trak hårdt.

Eet enkelt sted testede vi mulighederne, overhaling på motorvejen, op af bakke, 130 km/t - og stadig overskud til at accelerere mere - WOW!!!!!!!!!!

Almindelig landevejs cruise med 70 km/t - motoren næsten ikke til at høre, og meget let fod på speederen.

Brutus - det er en feeeeeeeeeeeeeed bil :-) - jeg er meget glad.

Hvad ellers?

Der er et hul i potten, skal sikkert bare have en klat eller 2 når jeg finder en flink CO2-svejser i nabolaget?

Og jo - kabinelyset gik i den ene side, det var en gammel klemsko som havde mistet sin evne til at holde fast - det er vist småting....

Hvad mere? Jo, de 2½ flyttekasse jeg tømte ud af Telebussen med værktøj, olie, vand, kedeldragt, snekæder, startkabler osv osv osv osv osv - skal sorteres nede i kælderen, og så må jeg finde ud af hvor lidt jeg vil have med i Ms Grey :-)

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #51 Dato: 18. Januar 2009 kl: 00:31:43 »
jeg har sådan en alu-kuffert med værktøj fra bauhaus, "mekaniker" udgave af mærket wincent koster 1299,- på tilbud og der er det meste du har brug for og i en ordentlig kvalitet! og jeg er normalt kræsen med værktøj, men den er god at have med, man kan lave lidt af hvert med det sæt, har dog fyldt den med lidt ekstra guf :wink:

men jeg var træt af at fylde en pose med værktøj når jeg sku ud og hjælpe med et eller andet, og alligevel havde jeg glemt noget :wink:

har set at H/N har noget lignende nu på tilbud, men jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten  :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #52 Dato: 18. Januar 2009 kl: 21:17:27 »
Antirustbehandling:
Til hulrum og indvendige flader bruger jeg tynd tectyl eller dinitrol (den lysebrune ) som sprøjtes med en billig sprøjte af den slags, som købes i et sæt med en blæsepistol, en dækpumpe, en sprøjte ( jeg tror det hedder en fleetsprøjte ) og et stykke spiralslange, - noget stift plastikstads.

Til undervogn anvender jeg det tykke, og helst den go`e gamle tectyl, men prøver pt. en dinitrol fra Haralds Skrammel. Synes dog, at det forekommer noget tyndt, men måske er det godt nok ?????
Mindre steder bruger jeg pensel, men større flader får en tur med luftsprøjten.

Har en gang læst, at syrefri kædesavsolie skulle være sublimt til indvendig behandling af vanger og andre flader, hvor det angiveligt skulle holde sig flydende, men har aldrig fået afprøvet dette i praksis.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #53 Dato: 19. Januar 2009 kl: 19:48:47 »
Lånes gerne på Østerbro, 46 mm top (med tilhørende tav) til kronemøtrik.

Frøken Grå har en slæbelyd fra baghjulet i passagersiden når jeg bremser, og der er lidt slup når jeg vrider i hjulet med bagenden hævet, så jeg vil da prøve at efterspænde kronemøtrikken og se om det ikke løser det - som fortakt til at lære om alt det sjove i at skifte baghjulslejer (eller bare lejehus...)

Ikke noget som skræmmer mig.

Gode hilsner

Jens Jakob

P.s. "kom til" at accelere ud af venstre-sving idag i første gear - nørj hvor var det sjovt - UNDSKYLD!!!!!!!!!!!!!!!

Men det er altså længe siden har skrald-grinet i en T3'er af køreglæden på den måde
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #54 Dato: 19. Januar 2009 kl: 21:42:03 »
Citat fra: "jensjakob"

P.s. "kom til" at accelere ud af venstre-sving idag i første gear - nørj hvor var det sjovt - UNDSKYLD!!!!!!!!!!!!!!!

Men det er altså længe siden har skrald-grinet i en T3'er af køreglæden på den måde


så skal du da med på rømø-træf sammen med IG16 til sommer, os kun med 2wd kan også ha det sjovt på stranden :lol:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #55 Dato: 19. Januar 2009 kl: 21:46:39 »
Citat fra: "jensjakob"
Lånes gerne på Østerbro, 46 mm top (med tilhørende tav) til kronemøtrik.

Frøken Grå har en slæbelyd fra baghjulet i passagersiden når jeg bremser, og der er lidt slup når jeg vrider i hjulet med bagenden hævet, så jeg vil da prøve at efterspænde kronemøtrikken og se om det ikke løser det - som fortakt til at lære om alt det sjove i at skifte baghjulslejer (eller bare lejehus...)

Ikke noget som skræmmer mig.

Gode hilsner

Jens Jakob

P.s. "kom til" at accelere ud af venstre-sving idag i første gear - nørj hvor var det sjovt - UNDSKYLD!!!!!!!!!!!!!!!
pas nu på bærearmen, hun er ikke vant til at blive moslet sådan med :!:

Men det er altså længe siden har skrald-grinet i en T3'er af køreglæden på den måde


hva sagde jeg :lol:
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #56 Dato: 19. Januar 2009 kl: 22:12:35 »
Citat fra: "Brutus"

hva sagde jeg :lol:


Takker :-)

P.s. Forstår pludselig meget bedre hvordan det må være at køre DJ , 112 HK :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #57 Dato: 19. Januar 2009 kl: 22:52:29 »
Oliesvederiet under gearkasse samling til klokken - har jeg tænkt mig at lave med mit yndlingsmiddel - øldåseblik.

Rationale:
1. Der er ikke noget tryk på olien den.
2. Et stykke øldåseblik, rense og fedte af, passe øldåseblik til rundt om samlingen
3. På med godt med sikaflex, møve øldåsen på plads, rundt om med et spansæt medens det tørrer - og så burde der være lukket pænt og fint - "Hr Synsmand - det er da et samleblik, der er standard VW" - og svederiet holdt indenfor.

Ikke engang bastleri - bastleri ville have været at bruge acrylfugemasse, og lade spansættet blive siddende under kørslen.

Mere følger.

Med god hilsner

Jens Jakob.

P.s. Hvad skal jeg bruge af beslag mm for at montere 4-kantlygter på en 83'er?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #58 Dato: 19. Januar 2009 kl: 23:16:43 »
umiddelbart vel bare de to små stykker blik der popnittes på til at skrue lygten fast i...
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #59 Dato: 20. Januar 2009 kl: 16:08:10 »
Citat fra: "jensjakob"
Oliesvederiet under gearkasse samling til klokken - har jeg tænkt mig at lave med mit yndlingsmiddel - øldåseblik.

Rationale:
1. Der er ikke noget tryk på olien den.
2. Et stykke øldåseblik, rense og fedte af, passe øldåseblik til rundt om samlingen
3. På med godt med sikaflex, møve øldåsen på plads, rundt om med et spansæt medens det tørrer - og så burde der være lukket pænt og fint - "Hr Synsmand - det er da et samleblik, der er standard VW" - og svederiet holdt indenfor.

Ikke engang bastleri - bastleri ville have været at bruge acrylfugemasse, og lade spansættet blive siddende under kørslen.

Mere følger.

Med god hilsner

Jens Jakob.

P.s. Hvad skal jeg bruge af beslag mm for at montere 4-kantlygter på en 83'er?


bemærk der er huller i kofangeren, der har været monteret tågelygter tidligere - det kan vel gøre det ud for de 4kantede
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962