Forfatter Emne: en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..  (Læst 3422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

babyraketten

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Dato: 23. Marts 2009 kl: 09:38:53 »
sikke en uge, vi hentede bussen på værkstedet sidste mandag om aftenen, hvor den havde fået ny starter. og siden da er vi blevet transporteret hjem 2 gange. Den enegang skiftede vi et stik på starteren der var irret helt igennem, og den anden gang skiftede vi stikket igen fordi det første stik ikke havde været det rigtige.
Men idag skette det så igen, ligepludselig døde bussen bare igen, på en lige strækning, så denne gang trak vi den til det værksted som skulle lave lyset i baglygterne (det har nemlig også skabt sig, siden den var på værksted sidst.
Så der holder "kurt" nu, vi håber at det bare er en ledning der er hoppet af eller knækket et sted men har ingen anelse..
er der nogle der kan fortælle mig om det er for optimistisk at håbe på at det bare er en ledning, (frygter virkelig at der er værre)

Efter det sidste værksteds besøg har vi også fået et hul i den ene bagskærm som ikke var der da den blev stillet hos mekanikeren, så hvis det er ham der har lavet en fejl så er det sidste gang han bliver brugt til rep af bilen, men hullet må lige vente til kurt kan køre igen...

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #1 Dato: 23. Marts 2009 kl: 12:05:13 »
Citat fra: "babyraketten"

er der nogle der kan fortælle mig om det er for optimistisk at håbe på at det bare er en ledning


Nu skal du se - jeg tager lige et tjek i min krystalkugle - jeg mener - det skulle da være den mindste kunst at stille en diagnose på baggrund af din detaljerede beskrivelse...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bluestar

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #2 Dato: 23. Marts 2009 kl: 12:20:47 »
Jarl :D

Bo

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #3 Dato: 23. Marts 2009 kl: 15:04:28 »
Citat fra: "Jarl"
Citat fra: "babyraketten"

er der nogle der kan fortælle mig om det er for optimistisk at håbe på at det bare er en ledning


Nu skal du se - jeg tager lige et tjek i min krystalkugle - jeg mener - det skulle da være den mindste kunst at stille en diagnose på baggrund af din detaljerede beskrivelse...


Kan du ikke lige samtidigt se om det er en fordel hverken at gå med seler når det regner i Tibet ???

PARKHAVE

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #4 Dato: 23. Marts 2009 kl: 18:44:08 »
@babyraketten - er der nogen grund til at i skifter værksted flere gange ??
1 til at lave starter og en anden til at lave baglys??
I tiden før T3 ( ja, sådan en tid fandtes også :lol: ) hvem brugte i som fsat værksted når i nu ikke laver det selv.??
Hvis i bruger det samme værksted - og vel at mærke et som man har tillid til og som udfører det arbejde der er bestilt - har vedkommende noget nemmere ved at fejlfinde, istedet for at man skal sætte sig ind i oldnordisk teknologi.
Brug gerne anbefalinger fra andre om valg af værksted, det er som regel der man får de bedste oplysninger.

Det lyder dog som flere forskellige strømproblemer oven i hinanden. Måske var det nu man skulle investere i den tykke vw bibel og prøve at gå det slavisk igennem. ???

Held og lykke med fejlfindingen, det er altså ikke særlig kompliceret på sådan en ældre bil, og hjælpen er jo nær her på t3nettet,

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #5 Dato: 23. Marts 2009 kl: 18:58:15 »
Der er noget, der kunne tyde i retning af manglende eller dårlige forbindelser. Du har et tykt fødekabel direkte fra batteri til starter. Derudover har du den ledning, der aktiverer starteren. Det burde da ikke give anledning til de store problemer ? Selvfølgelig skal alle kontaktflader være totalt rengjorte, og gerne smurt med en sjat kobberfedt - inklusive kabelsko og møtrikker. Alt dette hjælper dog ikke en hujende f.. hvis ikke stelforbindelsen er optimal. Der sidder en stump fletkabel ved gearkasseophænget, som er boltet fast til karrosseriet. Kast et kritisk blik på det, og er det korroderet / knækket = Nyt på.
Få endvidere kigget efter, at forbindelserne ved generatoren er i orden. Der skal være fuldt smæk på de røde kabler, da de har direkte forbindelse på batteriet. Problemerne med baglyset kan jeg ikke lige greje.... Udskiftning af starteren har ikke meget med lyset at gøre som sådan, men alt efter hvor og hvordan der er pillet, kan der vel godt være skubbet til et stik undervejs ? De skal selvfølgelig sidde 100 % korrekt og have ordentlige kontaktflader. Er der korrosion, kan det lave et pokkers postyr.

babyraketten

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #6 Dato: 24. Marts 2009 kl: 13:59:11 »
Ja park have der er en grund til at vi skifter værksted, vores gamle "elskede" værksted, ligger nu ca 3timers kørsel herfra vi er lige flyttet, så vi har været nød til at finde et nyt. det første vi prøvede har mange andre t3'ere stående (men ikke kørende tror jeg) så vi regnede med at han kunne lave bussen ordenligt, men desværre...
så Vi har prøvet et andet som vi håber er bedre end det første, men ellers er i da velkomne til at fortælle hvis i kender nogle værksteder der er gode til t3'ere helst omkring dronninglund.

og til jarl, jeg ville gerne give dig en mere detaljeret beskrivelse men når der ikke er en skid at se og vi desværre har pakket største delen af værktøjet og de fleste måle instrumenter ned så kunne jeg virkelig godt bruge en krystal kugle ligesom din men den måtte dog bare gerne virke, det ville gøre det lidt nemmere når man stod i vejkanten med en bus der ikke gider køre og 2børn der tuder om kap fordi LORTET ikke kører.
men desværre holder manden for meget af den bil til at jeg får min vilje, og den bliver byttet.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #7 Dato: 24. Marts 2009 kl: 19:00:50 »
Vi skal lige være enige om Øster Assels ikke ligger i nærheden af Dronninglund.

Listen over anbefalede værksteder som kan T3 og ikke laver flere fejl end de retter.

1.:
2.:
3.:
4.:

Kurt
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #8 Dato: 24. Marts 2009 kl: 19:18:57 »
@babyraketten - ja så kan jeg sgu' godt forstå i er lidt på den. Jeg troede også i "huserede" i de samme kredse :lol:

Der må da være lidt af de andre nordenfjords T3'ere der kender et værksted, men der er måske ikke så mange deroppe ?

En god ide er at spørge de lokale købmænd - hvis ellers der er nogen tilbage.

Kender godt situationen med unger m.m., men har heldigvis valgt at have vejhjælpsabb. siden min første bil, og indtil videre tror jeg nok vi står lige - mig og falken :lol:

Jeg skal da lige høre ved mine kollegaer deroppe.

babyraketten

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #9 Dato: 24. Marts 2009 kl: 21:57:05 »
hehe.. vi havde spurgt rundt omkring efter en der var god til at lave t3'ere og fik så det første værksted anbefalet, så den skulle jo være god nok, men desværre.. nu har vi så fået besked fra det 2værksted og kurt er klar til afhentning i morgen formiddag, de har lavet mange ledningsfejl på ham, (de skulle ellers kun kigge på starteret og baglygterne) men de fandt mange flere så rundregnet har kurt i de sidste 2uger kostet os  ca7700kr for 2gange værksted, 2gange selvrisiko iforbindelse med hjemtransport af vejhjælp, og en ny starter...
heldigvis så er det andet værksted her også et der kan lave plade arbejde, så vi håber virkelig på at de er gode, så vi kan holde os til dem.

men hvis der er nogen der kender et godt værksted omkring dronninglund så lytter vi gerne..

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #10 Dato: 24. Marts 2009 kl: 22:03:07 »
selvrisoko for hjemtransport :roll:  det har jeg aldrig hørt om ved dah og falck! er det noget totempo-fis? :roll:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #11 Dato: 24. Marts 2009 kl: 22:08:19 »
Citat fra: "verner"
selvrisoko for hjemtransport :roll:  det har jeg aldrig hørt om ved dah og falck! er det noget totempo-fis? :roll:


er de ikke gået konkurs? dog så jeg et fejeblad forleden, men de må vel være blevet købt af nogen, som har en mere professionel indgang til bukserings forretningen :?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #12 Dato: 24. Marts 2009 kl: 22:19:48 »
tror vist det var fordi deres bank lå i roskilde  :wink:
og ja de gik konkurs/betalingsstandsning, men kører videre i et nyt selskab med begænset forretnings område.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #13 Dato: 25. Marts 2009 kl: 07:19:07 »
Citat fra: "verner"
selvrisoko for hjemtransport :roll:  det har jeg aldrig hørt om ved dah og falck! er det noget totempo-fis? :roll:


Ja hvad er det med det TodTempo, er de genopstået. De er med på FDM sammenligningslisten i det nye nummer.

Jeg gætter på de/dem/urt/babyrocket har danmarks billigste autohjælp, hvor man så må finde sig en selvrisiko på "TADA" 100 Kroner, men den bortfalder dog hvis der går for lang tid. AKA DAH AKA FDM Vejhjælp, betinget af FDM medlemskab.

Kurt
Kurt - 25115788

babyraketten

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #14 Dato: 25. Marts 2009 kl: 10:25:14 »
nu var det sådan at den nye starter sad på da vi fik den hen på det første værksted men ledningerne ikke passede.. så der fik jeg vist formuleret mig lidt forkert..

og jeg ved godt at man skal være næsten super mekaniker for at kunne holde live i sådanne biler, men nu er ledningsnet ikke noget som vi vil kaste os ud at rode med da vi gerne vil beholde bussen i live..

men ja ctange, man skal selv kunne skifte dele, når man er sikker på hvordan det skal gøres, ellers er det vel tilladt at få hjælp ude fra...

Det skal foresten lige siges at på de sidste værksted har min mand selv være med så han ar set hvordan de skal laves og har fået lært lidt, så vi
øver os og øvelse gør mester..