Forfatter Emne: en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..  (Læst 3423 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #15 Dato: 25. Marts 2009 kl: 17:28:29 »
@ctange - du glemmer bare at det ikke pinedød er nødvendigt at kunne alt selv - også selv om man har T3.

Det er sgu' et spørgsmål om hvor man gør mest gavn for sine penge.
Har du nu en rimelig god timeløn eller andet der gør at du faktisk tjener mere ved at være på dit job, end det koster at få udført arbejdet et andet sted, så er regnskabet helt helt anderledes.

Min svoger kunne fx. godt lave bil hvis han ville, men han inkassere det dobbelte af en mekaniker løn pr. time, så er det sgu' en dårlig forretning selv at ligge og rode med det.

Men sådan er vi heldigvis så forskellige.

ps. fordi man er super pladesmed behøver man ikke være god til mekanik.

PARKHAVE

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #16 Dato: 25. Marts 2009 kl: 18:17:08 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "PARKHAVE"
@ctange - du glemmer bare at det ikke pinedød er nødvendigt at kunne alt selv - også selv om man har T3.

Nej, det er ikke pinedød nødvendig, men økonomisk
er det katastrofalt ikke at kunne og ville for de fleste.

Det er et holdningsspørgsmål

Citat fra: "PARKHAVE"

Det er sgu' et spørgsmål om hvor man gør mest gavn for sine penge.

Udagngspunktet må være at man skal gøre gavn for sig selv.
Er det ikke netop det jeg pointerer ???
Citat fra: "PARKHAVE"

Har du nu en rimelig god timeløn eller andet der gør at du faktisk tjener mere ved at være på dit job, end det koster at få udført arbejdet et andet sted, så er regnskabet helt helt anderledes.

Det skal så være en helt ualmindelig god timeløn.
Er det ikke sådan at VW tager mere end 1200kr + moms pr. time?

Hvem snakker om vw timepriser, vi snakker et landsbyværksted i nordjylland for pokker


Citat fra: "PARKHAVE"

Min svoger kunne fx. godt lave bil hvis han ville, men han inkassere det dobbelte af en mekaniker løn pr. time, så er det sgu' en dårlig forretning selv at ligge og rode med det.

Han må så være en af de højest lønnede i danmark.
Dem er der ikke så mange af.

Der tror jeg så du er helt fejl på den.

Det forholder sig sådan at hvis en privat mand
hyre en håndværker eller lignende i danmark,
så skal han selv arbejde 7 timer og opad for hver
time han selv får hjælp.
Dette er ikke noget jeg har en mening om,
jeg handler bare ud fra dette faktum.


Det er jeg så også meget uenig i det regnestykke.
Men lad nu det ligge, for ellers kan der komme en stor diskussion ud af det.
Min pointe var og er at jeg mente din tone overfor babyrakettens problemer var... skal vi sige lidt "nedladende" måske. Og at jeg derfor reagerede.
Jeg mener stadig at man sagtens kan have en T3 eller for den sags skyld en anden antikviteret oldsag kørende udelukkende fordi man kan lide det køretøj og føler noget for det.
Hvordan man så vælger at holde det kørende - om det er helt ved egen indsats - eller ved at betale sig fra det - eller en kombination af ovenstående hvor man i dette tilfælde selv laver det man kan og får det man ikke selv vil rode med udført et andet sted er fuldstændig ligegyldigt.

I værste fald risikerer man jo at ødelægge mere end man reparerer og så bliver det først dyrt.
Det gælder både om at kende sine spidskompetancer men sgu' da også om at kende sine begrænsninger.

slut-prut-end of discussion.

Lad os nu istedet opmuntre babyraketten og dens ejere så den kan komme ud og få vind på toppen og være klar til træf.

babyraketten

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #17 Dato: 25. Marts 2009 kl: 22:24:24 »
nå jeg vil lige skrive en sidste besked til dette indlæg..
vi har fået kurt hjem fra værksted, og han kører bare super igen, de penge er godt givet ud.
de havde skiftet en hel del ledninger faktisk helt oppe fra tændingen, og instrumentbrættet og ned igennem hele bussen, skiftet stik og samlet ledningerne så det ikke ligner et stort virvar...
de tog bussen ind sent mandag eftermiddag og var færdig med den lige før middag igår, og de var sikre på at den fungerede da der havde været 4mekanikere(incl chefen selv) ude og "prøve køre den" de ville lige se hvor hurtigt den kunne køre...
men kurt kører igen , og det er bare godt, pengene er godt givet ud, og den pris vi har fået hos VW var en del højere end det vi endte med at give.

PARKHAVE

  • Gæst
en uge 2 værksteds besøg og 3gange hjælp til at komme hjem..
« Svar #18 Dato: 25. Marts 2009 kl: 22:31:52 »
Dvs. de så har givet sig tid til "rigtig" fejlfinding, som der desværre sløses med mange steder på værksteder idag, hvor det mere gælder om at skifte komponenter til fejlen holder op :lol:  :lol:

Det er nok desværre en af de problemer man kan rende i med ældre biler, både pga. alderen selvfølgelig, men skiftende ejere og div. ekstra udstyr monteret gennem tiderne samt måske en adskillelse eller 2 :lol:  gør ikke gavn på ledninger og forbindelser.

Glæder mig at høre i har genfundet lidt af troen :lol:  :lol: