Forfatter Emne: HJÆÆÆÆÆLLLLPPPP!!!  (Læst 1249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

babyraketten

  • Gæst
HJÆÆÆÆÆLLLLPPPP!!!
« Dato: 21. Juli 2009 kl: 10:27:25 »
er der ikke en sød person der gider komme og hjælpe med at skifte starter, vi kan ikke selv og bussen kører ikke... det er en 1.9 benziner og den holder hjemme hos os selv i dronninglund... vi skal have fat i en starter også da den vi har i nu er død...
jeg håber virkelig at der er en venlig sjæl der vil hjælpe, for vi skal bruge bussen onsdag....

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
HJÆÆÆÆÆLLLLPPPP!!!
« Svar #1 Dato: 21. Juli 2009 kl: 10:53:56 »
Ved vi noget om Hvordan og Hvorfor starteren døde. Hændelses forløb.

Her tænker jeg på, har vi udelukket, Strøm, Stel, Kabler.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
HJÆÆÆÆÆLLLLPPPP!!!
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2009 kl: 11:04:50 »
Muligheden er også at virkelig er helt nede og ligge under det røde felt! Så gør dit indlæg måske ikke den bedste gavn. VEL.

Vi er altså en del, der er hjælpsomme og flinke uden præmisser.

Er i fuld gang med at undersøge muligtheden for at kigge forbi. Kun for at være behjælpelig og venlig.

Kurt
Kurt - 25115788

babyraketten

  • Gæst
HJÆÆÆÆÆLLLLPPPP!!!
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2009 kl: 11:25:52 »
hej.. den har haft drillet lidt de sidste par dage med at starte men er altid kommet igang, igår aftes ville den så ikke, og her til morgen da rene får kigget på starteren ligner den noget der er brændt af..

har kigget diverse steder for muligheden for at skaffe en anden starter men kan ikke finde nogen..


men den skal bare kunne starte og køre hele vejen til silkeborg i morgen eller fredag, for vi er kommet så langt at den er for stor til os og har fundet en forhandler der vil give os 20.000kr for den hvis den bare kan køre, som vi så kan bruge til udbetaling til en anden bil..
det er ikke fordi vi er glade for at skulle sælge den, men manden skal ud og rejse i 6mdr og jeg er endnu mindre mekaniker end ham så det vil være næsten hovedløst at beholde den når man får et så godt tilbud.
så må vi når manden kommer hjem igen ud og lede efter en doka til ham...

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
HJÆÆÆÆÆLLLLPPPP!!!
« Svar #4 Dato: 21. Juli 2009 kl: 11:50:23 »
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=911131001&Group=17379

det er selvfølgelig mange penge men hvis det er her og nu

først tager du strømmen fra på batteriet
så piller du luftfilterkassen af og så er der plads nok til at pille starteren af oppe fra
bag på starteren sidder der en møtrik oven på nogle ledninger ,af med den og den tynde ledning af med den også
starteren sidder med en lang umbrakobolt med en møtrik foroven og en bolt forneden (tag den nederste først) så skulle starteren være til at få af
og så skal den nye bare sættes på i omvendt rækkefølge det er der ikke så mange ben i
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

babyraketten

  • Gæst
HJÆÆÆÆÆLLLLPPPP!!!
« Svar #5 Dato: 21. Juli 2009 kl: 13:27:01 »
hej bos.. nej det er ikke mange penge..
men det er anden gang inden for et år at vi skal skifte den, og sidst kostede den 3300kr..
starteren skal passe på en bokser motor da det er sådan en der ligger i...

og kurt ja det ligger nede under det røde felt, siden februar har vi brugt mere på reperationer og reservedele end vi har givet for bussen, og selvom vi virkelig gerne ville have beholdt den så kan det bare ikke svare sig mere, specielt ikke når jeg ikke engang kan lave de små reperationer som min mand kan..
og det har intet med at jeg ikke vil ligge billeder ind af problemet men hvis der skal ligges billeder ind  så skulle det også gerne være nogle hvor man kan se hvad der er galt ellers hjælper det jo ikke, og jeg har prøvet ta tage billeder men synes ikke de var gode nok...

men jeg vil sige at jeg synes at det er rart at der er nogle der kommer med gode råd og prøver at hjælpe også selv om de måske ikke lige er benzinfolk, det er rigtig rart..

ville bare ønske at jeg selv var super mekaniker...

manden er lige komet ind.. den er startet med et gok fra en hammer, så nu skal den bare køre til silkeborg.... læste i et andet indlæg om at det måske virkede så det prøvede vi.. og det virkede i dag så mon det ikke kan virke indtil i morgen...

og gør det det så er der super udsalg af de forskellige reservedele som vi har liggende.. bl.a. skørtesæt, forskellige rør til turbo på diesel maskiner og 2sæt stål fælge, samt andre små ting...