Forfatter Emne: WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..  (Læst 3489 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

schroder

  • Gæst
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #15 Dato: 28. December 2012 kl: 15:32:57 »
Så står jeg og mangler jeres hjælp igen..

Da jeg troede at en af mine pakninger eller o-ringe var gået, fandt jeg desværre ud af, at min forring er revnet og mit stembel ligner noget der har været igennem en blænder..

Jeg står og mangler en forring og et tilhørende stembel fra en DJ motor :) Nogen der kan hjælpe? Jeg befinder mig lidt nord for Esbjerg, så er der nogen som ligger inde med stumper i det jyske, vil jeg sætte STOR Pris på dette.. Det er noget af et akut problem, da jeg skulle/skal køre til Holland den 30 ;)
Jeg køre selv og henter kontant :)

På forhånd tak :)


[attachment=13184]stembel3.JPG[/attachment]


[attachment=13185]for1.JPG[/attachment]

schroder

  • Gæst
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #16 Dato: 28. December 2012 kl: 15:34:30 »
Mit mobil nr er: 40115408

Vh Nicolaj Schrøder

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #17 Dato: 28. December 2012 kl: 16:44:30 »
av den er ikke god  :sick:

har du fundet årsagen til det!

evt. en defekt dyse og deraf manglende køling af stempel mm?!  :unsure:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

schroder

  • Gæst
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #18 Dato: 28. December 2012 kl: 17:16:52 »
Nix ingen fejl fundet.. Så har INTET bud på hvordan skaden er opstået.. Alle mine kanaler er fine og rene..
Dyse? kender ikke til nogen "dyse" i mit køling system, der er jo vand omkring foringerne..
Jeg kontrolerede også vand samt olie inden jeg kørte (fra Esbjerg til Kbh)..

Kan ikke se nogen andre skader på min foringen (end den revne) ingen ridser eller andet, så hvor resten af mit stembel er blevet af, ved jeg ikke.. Min top ser også fin ud samt ventiler..

Mangler stadigvæk et stembel eller foring, hvis en i det jyske på vest fyn ligger inde med sådanne stumber  :dry:  ER til en DJ motor  :unsure:


[attachment=13186]Foring1.JPG[/attachment]


[attachment=13187]stembel1.JPG[/attachment]


[attachment=13188]top1.JPG[/attachment]

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #19 Dato: 28. December 2012 kl: 18:33:33 »
Noget kunne tyde på termisk revnedannelse / metaltræthed ? Det der mangler i toppen af det ødelagte stempel kan godt være blæst
ud gennem udstødningsventilen. Det er faktisk ikke småting der kan komme igennem ventilerne i en motor, men det er fileme en sur
omgang. Håber du får fundet stumper til din videre færd.....

schroder

  • Gæst
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #20 Dato: 28. December 2012 kl: 20:57:31 »
Jamen det tror jeg også Aran..

Der må dog være gået noget galt for stemplet, siden den har revnet, for der er ingen metalraster at finde. At foringen er revnet tyder på træthed.. Det skete ved en tilkørsel, hvor den fik alt hvad den kunne trække op i fart (og det er nu ikke noget voldsomt race for sådanne en T3 og det var ned af "bakke"...)
Synes dog bare det er underligt, at "ingen" har hørt eller set sådanne en skade før, hvilket gør mig lidt urolig, om der nu er en oversag til dette, som ikke er "løst".. :(

schroder

  • Gæst
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #21 Dato: 29. December 2012 kl: 22:59:01 »
Så er stumperne hentet og montering imorgen :) Glæder mig til at komme tilbage på vejen.. :D OG ikke skulle bruge så UTROLIG meget tid og energi på at komme rundt.. :/ Man bliver VIRKELIG afhænig af bil, især i det MEGET mørke jyske..

schroder

  • Gæst
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #22 Dato: 31. Januar 2013 kl: 18:19:57 »
Skylder jo næsten at følge lidt op på min "panik" imellem jul og nytår..

Jeg var så utrolig heldig, at Hintze havde sådanne et sæt stembeler liggende, som jeg kunne hente og for det var jeg dybt taknemlig :)

Motoren blev jo skildt af, mens den lå i bilen, selv om jeg kunne læse mig til, at det næsten var umuligt. Kan sige at den fremgangsmåde Hintze lange op, passede perfekt og var måde jeg gik frem, selv om den lå i bilen..
Det var muligt for mig, at tage vandpumpen af og den vej ind, komme til stemplerne og deres tværpinde, så ikke det store problem der. Jeg fik også samlet hele motoren på 2timer, MEN da jeg så hældte vand på, pissede det ud.. Kan love for, at jeg var ved at explodere, da jeg jo skulle køre samme aften. Men ro på, skille det ad, gå alt igennem, men kunne SLET ikke finde skævheden, målte min blok, min top, længden på foringer, skævheder på støtteboltene o.s.v... Men så kom jeg til at tænke på, da jeg snakkede med Hintze, at han fortlate, at han en gang havde glemt at tage den ene pakning i topstykket ud, så der lå to stk oven på hinanden og ja, ganske rigtigt, var så også min fejl.. Så alt blev samlet igen og så gik den lige som den skulle.. :) Var lige 6½times arbejde, men alt lykkes og vi måtte dog lave planen om til KBH i stedet for Holland, men var simpelthen et SKØNT nytår.. :)

Så jo, nu har man også prøvet det og så er der efterhånden ikke rigtig mere på den bil, som kan skræmme mig.. ;)

Til alle jer som svare og hjælper, TUSEN TAK :) Den køre stadigvæk fantastisk :)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
WBX DJ Toppakning? Og udskiftning..
« Svar #23 Dato: 31. Januar 2013 kl: 22:14:34 »
Det er altid rart når tingene lykkes. Har selv stået med en færdigsamlet motor, hvor vi gik slavisk efter Haynes. Det skulle vi IKKE have gjort: Ved monteringen af strømfordeleren kvaste den messing gearingen. På`en igen - nu havde man jo ligesomlidt erfaring med, at adskille og samle wbx  ( og bilen var hårdt efterspurgt )

Men intet kan sammenlignes med følelsen når en boxer bare snurrer lystigt afsted, og man selv har samlet det hele....  :lol: