0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
HOOOOOOOOLDT! Ikke bruge kærven i enden som modhold!!! Den knækker! Brug noget andet. Sæt noget igennem hjulet, lave en løkke af en gammel tandrem, bloker krumtappen - gør noget, men brug ikke kærven som modhold.
HOOOOOOOOLDT! Ikke bruge kærven i enden som modhold!!! Den knækker! [size=18]Brug noget andet. Sæt noget igennem hjulet, lave en løkke af en gammel tandrem, bloker krumtappen [/size]- gør noget, men brug ikke kærven som modhold.
Hvis man sætter bilen i gear, og trækker håndbremsenfår men jo modhold. Men kan man ikke risikerer atøddelægge ventiler, og dieselpumpe ved det?
Citat fra: "Jønne Ukendt"Den bolt bør du nok kunne få af hvis du har en makker til at holde imod på krumtappen. Det er langtfra sikkert at dine pinsler er ovre når den er løsnet, for remhjulet sidder jo ind over en konus. Min metode er to store skruetrækkere bag ved remhjulet og så slå på en let løsnet bolt ( ca en kvart omgang ud) med en hammer. Du bruger den samme makker som før til at holde skruetrækkerne. Har lige været det samme igennem på Arentofts caravelle fordi en eller anden på et tidligere tidspunkt har haft en TING inde i slidsen på knasten så hele pisset var brækket af og knasten nu var på vej væk fra bilen. Knast og topstykke ødelagt!!! Mvh Jønne UkendtOk, det er så at trække i tandrem, men det erdet jeg vil forsøge i morgen.En mulighed for at få hjulet af konus er måskeforsigtig opvarmning med en blæselampe.Don't. Der sidder en shimmerring lige på bagsidenDet er let at få noget ødelagt, og bliver f.eks.ventiler eller dieselpumpe ødelagt,-ja så er bilen skrot!Så jeg prøver at være forsigtig.Men som Morten skrev, så er der jo et fint lille hul i skjoldet, der lige nøjagtigt passer til at stikke en drivdorn ind igennem og dappe lidt på hjulet.
Den bolt bør du nok kunne få af hvis du har en makker til at holde imod på krumtappen. Det er langtfra sikkert at dine pinsler er ovre når den er løsnet, for remhjulet sidder jo ind over en konus. Min metode er to store skruetrækkere bag ved remhjulet og så slå på en let løsnet bolt ( ca en kvart omgang ud) med en hammer. Du bruger den samme makker som før til at holde skruetrækkerne. Har lige været det samme igennem på Arentofts caravelle fordi en eller anden på et tidligere tidspunkt har haft en TING inde i slidsen på knasten så hele pisset var brækket af og knasten nu var på vej væk fra bilen. Knast og topstykke ødelagt!!! Mvh Jønne Ukendt