T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: tobeannounced efter 25. September 2017 kl: 11:15:41
-
Man kan kun Google så meget, førend man bare må kaste sig ud det. Derfor håber jeg at kunne hente min "nye" T3'er om et par dage.
Men, jeg vil først lige forhøre mig om folks erfaringer med motoren. Hvad skal man være opmærksom på? Hvad er dens styrker/svagheder? Og er det en god "begynder" motor"
Som overskriften siger, så drejer det sig om en 1.9L type DF motor.
-
En DF'er er en meget lille motor at tage på verdenstur med, men hvis du ikke forventer at køre mere end 80 90 i timen og 10 km i timen opad passene, så går det jo nok.
Jeg har en DG'er i min, og det er lykkedes mig at smadre to maskiner på små 100 tusinde km. Det gode er at man stadig kan skaffe motorer til den, og hvis det går helt galt, sætte en anden motor i. Der skal man bare være opmærksom på at man ikke må sætte en større motor i med mindre den ikke overstiger 20% i hestekræfter.
-
Jeg har selv lidt "frygtet" at den er meget lille, men jeg har kunne læse flere steder at det skulle være en utrolig pålidelig motor, alt er selvfølgelig relativt :D
-
Ja, wbx ere er utrolig stabile og meget simple for en nybegynder, og det er jo det du efterlyser.
At jeg har smadret to er kun et udtryk for hvordan jeg behandlede dem inden jeg blev klogere.
Efterhånden har jeg lært at behandle dem med respekt. Kig mere på termometeret end på vejen, og tjek olie og vand efter hver 500 km.
Så kan det ikke gå helt galt.
-
Ottokrog... jeg tror nok jeg ville kigge mere på temperatur i en TD end jeg vil i en WBX :)... Har haft en JX 2wd og den blev, selvom jeg kørte pænt og aldrig over 90 så bliver den jo betydeligt varmer end min nuværende DJ syncro gør :) ... Og det med olie og vand for hver 500 km er måske lidt overkill, hvis man har gået den grundigt efter for eventuelle ting der kunne gå til inden for nærmeste fremtid :)