Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - TONY

Sider: 1 ... 112 113 [114] 115
1696
Dine Projekter... / Lave egne baglygter
« Dato: 12. December 2006 kl: 22:06:04 »
Citat fra: "BlackChart"

Konen gav mig lige en god ide til et sæt baglygter som INGEN andre i hele verden har ;)


......hvad bukkede hun sig efter..... :oops:  :oops:

1697
Diverse / nakkestøtter
« Dato: 05. December 2006 kl: 18:30:34 »
De kan godt eftermonteres, hvis det er de originale sæder, der er huller i sæderammerne til at trykke nakkestøtteholderne ned i. Der skal kun prikkes huller i betrækket der hvor du kan mærke hullerne. Både holdere og nakkestøtter er lette at finde brugte, bare spørg på forummet hvis det bliver aktuelt, jeg har selv nogle liggende både i brun og i grå.

1698
Diverse / Normal størrelse autoradio i en T3?
« Dato: 04. December 2006 kl: 22:18:40 »
Jeps.......men det er lettere.. :lol:  :lol:

1699
Diverse / Normal størrelse autoradio i en T3?
« Dato: 04. December 2006 kl: 22:00:37 »
Lav hellere en pæn ramme, og byg udad, det er meget lettere...  :)  :D

1700
Diverse / Monteringsdimser til firkant forlygter
« Dato: 03. December 2006 kl: 11:44:34 »
I første omgang lavede jeg dem ½ cm. kortere end boltene, men nogle måtte jeg korte af et par gange. Jeg brugte en lidt tykkere slange for at den kunne "rynke" lidt, det gav en god fjedervirkning. God fornøjelse med pillearbejdet.  :)

1701
Diverse / Monteringsdimser til firkant forlygter
« Dato: 03. December 2006 kl: 01:15:31 »
Alternativ løsning : En 5 millimeter spændeskive på hver side af selve lygtepladen, bolten igennem, og et stykke blød gummislange uden på bolten inden den skrues i det store lygtebeslag. Med mindre det er "møtrik-enden" du har problemer med  :)

1702
Dine Projekter... / Min Nye Motor
« Dato: 26. November 2006 kl: 18:33:25 »
......og sikke dog et fint olierør der sidder på den...... :lol: jeg sidder lige og bliver lidt misundelig  :wink: ...(på motoren)

1703
Diesel Fora / Føler til \"forvamning\", hvor sidder den?
« Dato: 25. November 2006 kl: 16:04:27 »
Føleren sidder på vandstudsen bag på motoren, der hvor returslangen fra varmeapperatet går på. Er der 2 følere, så skulle det være den øverste. Hvis føleren er defekt eller ledningen er knækket, så skulle dit forvarmerrelæ normalt selv slå fra efter ca. 1-2 minutter.  :?:    Dette er kun egen erfaring, og der er jo forskellige studser og følere alt efter årgang, så der er altså flere muligheder.

1704
Diesel Fora / Skift af gløderør
« Dato: 25. November 2006 kl: 15:46:58 »
Jeg har lige skiftet, og der var ingen vej udenom - dyserørene måtte af  :!:  De 2 gløderør under pumpen voldte nogen problemer, men jeg brugte adgangen gennem den lille bagklap, så var det lettere at få arme og fingre brækket i den rigtige stilling.

1705
Diesel Fora / Dieselfilter
« Dato: 24. November 2006 kl: 16:44:40 »
Jeg har prøvet at lade den suge fra en dunk, og gennem et nyt filter, uden at det ændrede noget.  :(

Efter en tur på ca. 50 km. tog jeg filtret af, og der var kun ca ½ dl. diesel i, jeg troede at filtret skulle være helt fuld altid.  :?

Ved koldstart virker det som om den først skal have suget lidt diesel op i filtret, efter 20-30 sekunder filen på starteren slår den endelig igang, og så går der ca. et minut inden den finder ud af om den skal blive ved med at køre eller om den skal gå i stå. Først når den har fået lidt gaspedal kan jeg være sikker på at den ikke går i stå.

Ved varmstart skal den køres ca 10 sekunder med starteren inden den går igang.

Tomgang, både med kold og varm motor, virker meget anstrengt, og den "prutter" som da min gamle Escort havde brændt en udst.ventil. Ved lave omdr. er der heller ikke mere trækkraft end i min bus med sugediesel-motor.

Først ved ca 1500-2000 omdr. kommer der ordentlig trækkraft i den, indtil da virker det som om det mest er varm luft den kører på. ( citat  :wink: ) selv om der er nye slanger og nyt filter på.

1706
Diesel Fora / Dieselfilter
« Dato: 24. November 2006 kl: 01:14:23 »
Min JXér går meget anstrengt/ujævn når den går i tomgang, specielt efter en længere tur. Der sidder et alm skruefilter på en konsol, ligesom på min sugediesel-bus, men der er kun en bundslat i filteret, og det virker som om den ikke kan få diesel nok. Når jeg tager en slange af ved dyserne kan jeg høre at der bliver suget diesel tilbage ( defekt magnetventil ????? ) Er der forskel på filtrene, og er det et forkert filter til den motor :?:  Den skal efterhånden køres længe på starteren før den går igang, og slangen frem til filteret er blæst igennem så der skulle vel ikke kunne opstå et vacum der....  Gode forslag til en løsning modtages med taknemmelighed  :idea:  :D

1707
Diesel Fora / Motorer og gearkasser i T3
« Dato: 09. November 2006 kl: 16:33:49 »
Tak for det, jeg tænkte nok det lå på forummet, når man fik brugt søgefunktionen rigtigt....  :oops:

1708
Diesel Fora / Motorer og gearkasser i T3
« Dato: 09. November 2006 kl: 00:12:03 »
Min diesel DOKA er født med type ABS gearks. men der sidder en type DU gearks i, som iflg. div. lister kommer fra en bensinmodel. Kan jeg så regne med at alle T3ere passer gearks. sammen.  :?:  :?

Og hvordan er det så med motorer, ved nogen i forummet hvilke motorer der passer i modellen uden at man skal lave så meget om på ledningsnettet, som f.eks. ved TDI som må være et mareridt  :!:

1709
Dine Projekter... / førstegangs T3\'er
« Dato: 07. November 2006 kl: 18:04:27 »
Jeg havde samme problem med åbne/lukke af skydedøren i min bus, det var det store midterhængsel. Den kraftige u-bøjle var irret fast i holderen som sidder i skydedøren. Der skal sidde en o-ring/gummipakning øverst som næsten altid mangles. Skil den helt ad, smør den, og ny gummiring på, så holder den 20 år mere.  :)

1710
Diesel Fora / Læk på en dyse - nu super service :)
« Dato: 05. November 2006 kl: 23:44:33 »
Når nu vi er ved dyserne, såeee.... DOKAen "prutter" lidt når den står i tomgang, når den får 2-300 omdr. mere så ryster motoren så den er ved at hoppe ud af ophængene, når den så får lidt mere gas, går den jævn. Der er ingen synlige utætheder, men når den er i rysteområdet og jeg løsner et dyserør, så går den kortvarigt jævnt indtil trykket bliver for lavt (ca 2-3 sekunder) når jeg spænder røret igen går den igen jævnt i 2-3 sekunder ....  :?
Det er ligemeget hvilket rør jeg løsner, der sker det samme ved alle 4. Er det simpelthen en udskiftning af dyser, eller findes der en anden forklaring.  :?:

Sider: 1 ... 112 113 [114] 115