Jeg har prøvet at lade den suge fra en dunk, og gennem et nyt filter, uden at det ændrede noget.
Efter en tur på ca. 50 km. tog jeg filtret af, og der var kun ca ½ dl. diesel i, jeg troede at filtret skulle være helt fuld altid. :?
Ved koldstart virker det som om den først skal have suget lidt diesel op i filtret, efter 20-30 sekunder filen på starteren slår den endelig igang, og så går der ca. et minut inden den finder ud af om den skal blive ved med at køre eller om den skal gå i stå. Først når den har fået lidt gaspedal kan jeg være sikker på at den ikke går i stå.
Ved varmstart skal den køres ca 10 sekunder med starteren inden den går igang.
Tomgang, både med kold og varm motor, virker meget anstrengt, og den "prutter" som da min gamle Escort havde brændt en udst.ventil. Ved lave omdr. er der heller ikke mere trækkraft end i min bus med sugediesel-motor.
Først ved ca 1500-2000 omdr. kommer der ordentlig trækkraft i den, indtil da virker det som om det mest er varm luft den kører på. ( citat :wink: ) selv om der er nye slanger og nyt filter på.