Hej alle.
Så er den gal med problembarnet igen.
Jeg havde efter lange overvejelser besluttet at sætte min bus til salg. Tidligt næste morgen ville den ikke køre længere end nogle få hundrede meter, og da olien var blevet meget tynd og lugtede fælt af benzin var jeg overbevist om at pumpen måtte skiftes.
Forleden fik jeg så en ny pumpe. Begge studser vender dog ind mod strømfordeleren, så der er meget knebent med plads til slangerne. Fik under alle omstændigheder monteret den, men nu vil den ikke starte.
Havde karburatoren af, som var fyldt med benzin, så den må vel få noget saft -selvom slangerne sidder lidt bøjede.
Har målt tændspolen gennem, som holder sig inden for tallene opgivet i Haynes. Kan det være noget så simpelt som fordelerdækslet og/eller rotor, som er slidt? Og kan det sætte så brat en stopper for videre kørsel?
På min gamle Bobbel sad der i fordeleren såkaldte "points", hvad sidder der i min nuværende? Og kan dette måske være en årsag til manglende tænding?
Nogle forslag/links til fejlsøgning.
Bilen er selvfølgelig en 1,9 wbx DG/DF combo med Pierburg karb.
På forhånd tak
Mattias