Hej
vi har her i weekenden skiftet gearkasse og kobling på trunte
men er støt ind i det problem at koblingspedalen ikke kommer op igen, først troede vi det var cylinderen oppe ved pedalen så den blev skiftet (det er satme svært) og det virkede 1 til 2 gange og så var det slut
Jeg synes selvfølgelig det vil være spændende at høre grundene til at der blev skiftet motor+gearkasse.
Bor set fra den nysgerrighed, så er det vel sådan at hvis koblingen virkede FØR skift af motor+gearkasse,
og den så ikke virker EFTER, så skal fejlen jo nok findes nede hvor du har lavet ændringer, altså nede
ved motor-gearkasse, og IKKE oppe i kabinen hvor du vel ikke har lavet ændringer?
trunte køre fint og kan sagtens skifte gear uden koblingen (kørte den hjem fra værkstedet ca 11 km)
Gearkasser til T3 er noget skrøbelige og det er vel næsten 25 år siden den sidste forlod samlebåndet,
så det er nok ikke helt galt at betragte det som en af de mest kostbare dele i sådan en bil.
Derfor ødelæg ikke gearkassen ved at køre uden kobling.
(jeg overvejer seriøst at hugge den gamle lorte spand op) :sick:
Rolig, det er bare bil-stress, det her burde være let at løse.
hej pinden er skiftet og det er spliten også er det skulle være ok vi havde hele instrument bordet ude og bremsecylinder og hele pisset ude i går aftes og i igen
problemet er at pedalen ikke går retur til normal position dvs som bremsepedalen
den sidder nede i bunden og kan ikke komme op igen så den kan lave tryk på koblingscylinderen lidt som når et kabel springer så går pedalen også helt i bund men det er jo hydralik og ja fatter ikke en skid lige pt
Så vidt jeg husker, så er det ikke nødvendig at tage instrumentbordet ud for at skifte de her dele.
Generelt, spørg hellere et par gange for meget, end en gang for lidt.
Den bedste arbejdsmetode er nok at diskuterer tingene her i forum før og undervejs gennem reparationerne.