Forfatter Emne: camperen trunte er kommet hjem til raktown  (Læst 2882 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
camperen trunte er kommet hjem til raktown
« Dato: 09. November 2014 kl: 14:02:09 »
så kom trunte sku hjem og 1000 tak til søren for hjælpen hun er sku dejlig selv om hun ikke vil køre ved egen hjælp
toppen er stået af eller noget og hun vil hverken slæbes i gang eller noget så mystik mystisk
men så må motoren ud og til en mekanikker så er der en der er frisk på at kigge på hende skal i være velkommen nysgerrige er også velkommen  :P
kender du evt til en der har en god 1,9 motor til at stå og evt en fin gearkasse nu vi er i gang så høre jeg gerne fra jer

[attachment=18539]ha93e78b_2014-11-09.jpg[/attachment]

[attachment=18541]h6aaab71.jpg[/attachment]

[attachment=18542]h9d13508.jpg[/attachment]
Westfalia Joker fra 1988 med DJ

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
camperen trunte er kommet hjem til raktown
« Svar #1 Dato: 11. November 2014 kl: 08:20:52 »
Tillykke med bilen, den ser fin ud.

Hvis motoren kan køre rundt, og ventilerne bevæger sig nogenlunde som de skal, så er der stor sandsynlighed for at den er i orden.

Ventilerne tjekker du ved at tage dækslerne af i begge sider. De er lige til at løfte af med en stor skruetrækker på hængslet.  Når du så drejer rundt på motoren, skal alle ventiler på et eller andet tidspunkt løfte sig.

Hvis de bevægelige dele fungerer, så er det benzintilførsel(karburator) eller tænding den er gal med. Og det er et lille problem i forhold til skift af helt ny motor.

En 1.9 dg wbx er ikke til at slå ihjel. Den kører indtil et stempel går ud af siden, eller motorblokken knækker. En fantastisk konstruktion.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
camperen trunte er kommet hjem til raktown
« Svar #2 Dato: 11. November 2014 kl: 12:09:57 »
tak for det Otto
men der skulle vist være gået en toppakning så det er jo noget træls og åbenbart også ret dyrt har jeg lært så det er derfor jeg kigger efter anden motor den drejer fint rundt har ikke tjekket ventiler men det er vel lidt som på en luft kølet de ligner da hinanden :-)
og det er en DF motor der er i så vis jeg kan finde sådan en kommer den i ellers må jeg ud at støve en DG op  :cheer:
Westfalia Joker fra 1988 med DJ

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
camperen trunte er kommet hjem til raktown
« Svar #3 Dato: 11. November 2014 kl: 14:58:16 »
Hæld kølervæske på den og se om den taber  vand ved bundkarret. Hvis ikke den gør det, er det ikke toppakningen, for de findes ikke i en df motor, heller ikke dg. "Toppakningen" er en aluminiumsring, som ikke kan gå i stykker. Men den kan sidde skævt, eller nogle har puttet to i istedet for en. Men selv det vil ikke forhindre maskinen i at køre.

Det er træls at skifte de pakninger der sidder i bunden af cylinderen over til bundkarret, men det er slet ikke uoverskueligt.

Tjek kompressionen på cylindrene, det vil vise meget om motoren er bevaringsværdig eller ej.

Jeg tror stadig at du har benzin eller tændingsproblemer.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
camperen trunte er kommet hjem til raktown
« Svar #4 Dato: 11. November 2014 kl: 15:39:24 »
okay tak otto jeg må ud og se om jeg kan få det til at du ved du evt om der er nogle her oppe ved hjørring der kan lave en sådan en  test selvfølgelig mod betaling  :cheer:
Westfalia Joker fra 1988 med DJ

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
camperen trunte er kommet hjem til raktown
« Svar #5 Dato: 11. November 2014 kl: 16:12:17 »
hmmm nå nyt problem der er masser af vand både i expantionsbeholderen og i den hvide vandtank går ud fra det er overløbstank eller noget men stort set ingen vand i slangerne

tidligere ejer sagde også den sendte vandet op i beholderen og han regnede med det var top pakningen

men endnu et problem er kommet eller det har sku nok været der hele tiden når den får strøm sker der intet
 når jeg sætter tænding til  lyser  lamperne godt nok men når jeg drejer nøglen sker der ikke noget
gu v om det er starteren der er stået af og vis det er er der så nogen der kan vise mig et billede af hvor den sidder
 
jeg er ikke super god til at huske tekst men når jeg har set et billede hænger den som regel bedre fast  B)
Westfalia Joker fra 1988 med DJ