Forfatter Emne: måske et lidt underligt spørgsmål men :-)  (Læst 1063 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
måske et lidt underligt spørgsmål men :-)
« Dato: 11. November 2014 kl: 19:31:08 »
hej jeg kan sku ikke få trunte til at sige noget når jeg drejer nøglen der er strøm på men hun er helt tavs kan det evt være min start motor der er stået af og vis det er hvor sidder den så
troede enteligt toppen var gået men der er masser af vand i begge beholdere men ikke rigtigt noget i slangerne ?
såå tjaaa vis der sidder nogle med guld korn vil jeg være meget taknemlig  :cheer:
Westfalia Joker fra 1988 med DJ

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
måske et lidt underligt spørgsmål men :-)
« Svar #1 Dato: 11. November 2014 kl: 20:46:01 »
Kan motoren tørne drej den med hånden eller skub  lidt i gear, tørner starteren ,hvis ik klikker relæet, hvis ik så tjek stel til starter ,hvis stel ok tjek bundstykke  i den rækkefølge ville jeg gøre det, god fornøjelse
Start motoren sider oven på gearkassen hvis diesel og kl1  hvis den er benzin

Mvh Mads
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
måske et lidt underligt spørgsmål men :-)
« Svar #2 Dato: 11. November 2014 kl: 21:29:09 »
okay tak så må jeg i gang med at tjekke :-)
Westfalia Joker fra 1988 med DJ

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
måske et lidt underligt spørgsmål men :-)
« Svar #3 Dato: 12. November 2014 kl: 15:51:49 »
Prøv også lige at kigge grundigt på tilslutningerne på starteren.
Det er ret væsentligt at der er gode rust og ir-fri forbindelser. Den tynde ledning på startrelæet er den der aktiverer starteren og en korroderet kabelsko kan sætte en stopper for det hele.
Ny kabelsko og kobberfedt, så holder det.